PDA

View Full Version : kapotte DL4



baruhrup
4 augustus 2013, 21:06
Hallo gitaarnet leden,

Er is een probleem ontstaan op mijn pedalboard en ik weet niet hoe ik dit op moet lossen.
Ik gebruik onder andere een line6 dl4, deze werkt verder prima alleen er ontstaat een ontzettende ruis/kraak als ik hem aansluit.
ik heb geen originele voeding maar heb hem aangesloten op mijn voodoolab pedalpower 2, met het daarvoor bestemde draadje (met rode plug) in de daarvoor bestemde input.

Graag wil ik weten of dit een veel voorkomend probleem is en of iemand mij kan helpen met een oplossing.

Ik hoor graag van jullie!

Ben

Ijselrobo 07
4 augustus 2013, 21:16
Heb je de output waar je de DL4 in hebt zitten op de voodoo lab wel op de goede modus gezet? (dus niet op normal maar juist de andere kant op)
En ligt het niet aan een rot kabeltje, kapotte wah/drive of te veel adapters op je board?
Het kan ook zijn dat je je kabel naar je amp te dicht bij een trafo o.i.d. hebt liggen en dat dat gaat storen.

baruhrup
4 augustus 2013, 22:18
een rot kabeltje kan het niet zijn, ik heb het pedaal ook los aangesloten met originele dl4 adapter en de ruis bleef erin zitten.
zou je misschien nog een andere oplossing weten?
in ieder geval al heel erg bedankt voor je snelle reactie!!

Ijselrobo 07
5 augustus 2013, 07:48
Zeker dat de ruis in het pedaal zit? Het kan ook een gitaar of amp zijn. verder zou ik het niet weten...

GuitarFX
6 augustus 2013, 15:23
Al eens op een geaard stopcontact geprobeerd in een compleet andere ruimte + set up? Dus bijv. bij een gitaarspelende vriend.

eggen_h
19 augustus 2013, 17:05
Heb ik ook gehad met mijn DL4, bij mij was de (dual) op-amp kapot, moest vervangen worden. (vraag me niet uit te leggen wat het is). Ik heb mijn laten repareren door http://www.dirk-hendrik.com kostte een paar tientjes.

Frits van Mourik
20 augustus 2013, 00:16
Al eens op een geaard stopcontact geprobeerd in een compleet andere ruimte + set up? Dus bijv. bij een gitaarspelende vriend.

Ruis wordt (vrijwel) nóóit veroorzaakt door gebrekkige aarde... is dan eigenlijk altijd brrromm...