PDA

View Full Version : Roxy MG-15x?



Martin_
4 augustus 2013, 17:24
Bijna 5 jaar geleden heb ik een Roxy MG15-X aangeschaft bij het lokale muziekpaleis.
http://www.musicalive.ru/images/wmarket/roxy/zoom/15x-356x256.jpg

Ik kan echter nergens iets vinden over dit merk. Achterin de handleiding staat een adres in Tampa, Florida, maar op internet vind ik alleen Russische en Braziliaanse sites waar deze wordt aangeboden.
Heeft iemand ervaring met deze versterker of merk?

rpl
4 augustus 2013, 18:21
Nee geen ervaring en nooit gehoord van dat merk, maar na 5 jaar moet je jouw versterker toch wel onder de knie hebben. :chicken:

Martin_
4 augustus 2013, 20:37
Je zou het denken.:hide: hij heeft echter jaren in de hoek gestaan. Sinds vorig jaar ben ik eindelijk frequenter aan het oefenen en dan meestal nog unplugged.

Gearjunkie
4 augustus 2013, 23:11
Wat zou je willen weten??

Martin_
5 augustus 2013, 08:43
Ik zou wel weten hoe die zich verhoudt ten opzichte van andere versterkers. Verder gaat hij op het lead/gain kanaal een stuk harder dan op clean. Vroeg mij af of dat normaal is. Of dat daar een bepaalde oorzaak voor is aan te wijzen.

rpl
5 augustus 2013, 09:28
Aan de naam te zien denk ik dat het om een Marshall MG15DFX kloon gaat.
Prima om thuis mee te pingelen maar verder niets bijzonders.

Plant
5 augustus 2013, 10:51
Verder gaat hij op het lead/gain kanaal een stuk harder dan op clean. Vroeg mij af of dat normaal is. Of dat daar een bepaalde oorzaak voor is aan te wijzen.

Om een signaal flink te vervormen moet je veel versterken om over een (diode)clipgrens te komen. Dan is het volume van het vervormde signaal vanzelf een stuk hoger dan van een clean signaal. Het zou wel netjes zijn als het signaal na de vervormer intern een beetje in balans word gebracht met de signaalsterkte bij clean gebruik, maar dat gebeurt in de praktijk weinig.