PDA

View Full Version : Fisherman leeft !!!



Fisherman
4 augustus 2013, 16:46
Hallo iedereen,

De Fisherman leeft nog !!! (al is het maar half)

Ondanks een aantal vreselijke jaren en zeer slechte gezondheid (waar ik jullie niet mee zal vermoeien),
wil ik me nu weer vastbijten in de hobby en deze van scratch weer oppikken.

Spijt dat ik alles verkocht heb? JA..best wel, dat geef ik toe. Maar als je zo ziek bent geweest als ik en je gewoon geen noot kunt spelen, dan verandert dat je perspectief. Maar van sommige gitaren die ik verkocht heb blijf ik spijt houden.
Het schept ook weer mogelijkheden, bijvoorbeeld om de lat van het niveau m.b.t. de nieuw op te bouwen collectie hoger te leggen en natuurlijk om te leren van de foute aankopen bijvoorbeeld.
Al doe ik het aanvankelijk rustig aan, want mijn capaciteiten om te spelen zijn ernstig aangetast. Ik moet dus maar zien hoe het straks weer gaat als ik een gitaar in de hand heb...

Dat betekent, nieuwe (en vintage) gear en een poging om weer een beetje op te krabbelen.


Ik heb ontzettend leuke herinneringen aan het forum EN aan een groot aantal forumleden, dus langs deze weg wil ik iedereen bedanken die mij destijds heeft bijgestaan met raad en daad en hulp bij de aanschaf van mijn Gibsons.
Zelfs tijdens de inktzwarte periode dat ik niet eens achter de pc kon zitten en niet actief was op het forum, kreeg ik nog altijd berichtjes en mailtjes...prachtig!
Ik hoop dat ik in de komende tijd diezelfde mensen weer eens kan spreken en bedanken voor hun hulp!


Hartelijke groet,
Fisherman.

nickofzo
4 augustus 2013, 17:28
Dit is meer dan goed nieuws.
En ik moet wel eerlijk zeggen dat toen ik me zojuist aanmeldde en dit las er een vrolijk mexicaans deuntje door mijn hoofd ging waarvan ik de titel niet meer weet.

Nu lekker rondkijken naar wat voor moois er allemaal is ;)

ik kan ook maar 1 ding zeggen en dat is:

Welkom terug!!!

Midwolda
4 augustus 2013, 17:36
Visserman! Daar is 't ie weer! Welkom terug op het forum en in de rest van de wereld! :ok:

Had je echt àlles verkocht? Daar zat nogal wat moois bij... nou ja, maar weer op zoek dan!
Ik zal m'n ogen open houden voor een z.g.a.n. zwarte M3.
;)

GuitarL91
4 augustus 2013, 17:36
Geweldig om te lezen! Hopelijk vind je snel je plezier terug in het spelen en wordt je collectie weer wat groter. Maar het aller belangrijkste is toch dat je weer op de goede weg bent!

Geniet ervan!

Fisherman
4 augustus 2013, 17:43
Hi Ton,
Leuk dat je reageert.
Ja, op een blue-herdim plectrum na, alles verkocht!
Ach, echt megaduur spul had ik niet, op de Explorer na dan.
Wel spijt van die 2 fraaie EL-MAYA's die ik nooit weg had moeten doen. En die Gibson RD was ook megacool.
Maar geloof het of niet, ik mis die Les Paul Special HB het meest.
Een goedkope, maar goede Gibson en mijn favo! Goeie hals, goeie pups en gewoon allround erg fijn.

Ik kan me niet eens meer herinneren hoe het voelt om te spelen, dus de komende tijd wordt het een grote verrassing.
Eerst maar eens wat basic-spul online bestellen (kabels,poetstroep,snaren etc) en een nieuwe instap-Gibson bestellen.
Had enkele weken geleden wat op het oog, maar is inmiddels uitverkocht.
Ik spreek je later weer!

Fisherman
4 augustus 2013, 17:43
Dankjewel!
Ik moet weer van nul af aan beginnen, maar dat heeft ook z'n charme, nietwaar?

Fisherman
4 augustus 2013, 17:44
ik kan ook maar 1 ding zeggen en dat is:

Welkom terug!!!

Haha, thanks voor het warme welkom. Ik spreek je snel!

BamBuFan1
4 augustus 2013, 18:36
https://lh3.ggpht.com/-4k-hrmZOX9s/UOyreUUtPCI/AAAAAAAACwM/wpNIepOcSu0/s1600/It+Lives.jpg

Fisherman
4 augustus 2013, 19:00
Thanks Bambufan !!

geert1976
4 augustus 2013, 19:27
Welkom terug en goed om te lezen dat het weer beter met je gaat!
Elk nadeel heeft zijn voordeel, want het is een mooi moment om weer te beginnen, want het aanbod is groot en de prijzen zijn laag :-)

Indien je vragen hebt over gitaren of gear, kun je me altijd een pm sturen of effe bellen:ok:

Fisherman
4 augustus 2013, 20:21
Welkom terug en goed om te lezen dat het weer beter met je gaat!
Elk nadeel heeft zijn voordeel, want het is een mooi moment om weer te beginnen, want het aanbod is groot en de prijzen zijn laag :-)

Indien je vragen hebt over gitaren of gear, kun je me altijd een pm sturen of effe bellen:ok:

Thanks Geert,

Jouw wijsheid en mega-ervaring is onmisbaar, dus ik ben reuzeblij met je aanbod.
Daar zal ik zeker gebruik van maken.

Tot spreeks!

macwilliams
4 augustus 2013, 21:29
Welkom terug :cheerup:

Fisherman
4 augustus 2013, 22:25
Welkom terug :cheerup:

Dank je Willem!
Wat een schattig rokje heb je aan en wat staat het je goed !!! :crazyhappy:

vulvasonic
6 augustus 2013, 01:44
Welkom terug! :)

Blij om te vernemen dat het weer iets beter gaat. Maar als ik jou was zou ik me niet weer meteen vastbijten in het opbouwen van een nieuwe collectie. Koop een gitaar voor het leven en een leuke versterker en stort je op het spelen zelf. Natuurlijk, het verzamelen is uiteraard ook een hobby an sich en ook daar kun je veel plezier uit halen. Maar persoonlijk zou ik mijn geld dan liever besteden aan goede opname mogelijkheden. Een mini-thuisstudiootje. Drumtrackjes maken, baspartijtjes inspelen, zelf liedjes schrijven en laat het maar horen.
Dit alles is ook wel een lichte vorm van zelfreflectie. Ik bedoel, dat studiootje is iets wat ik zelf enorm ambieer. Dus ach..., je moet je ook niet teveel aantrekken van mijn mening. Je moet vooral doen waar jij je prettig bij voelt.

Maar nogmaals (en bovenal), het is het belangrijkst dat je weer wat beter in je vel zit en dat je blijkbaar weer dusdanig bent opgeknapt dat je weer kunt gaan spelen. En ik weet dat het kan. Mijn vriendin zat enkele maanden geleden nog in een scootmobiel en kon amper nog lopen. Ondanks vele tegenslagen heeft ze inmiddels weer zoveel kracht dat ze nu weer kan lopen (kleine stukjes) en dingen kan doen die ze vorig jaar nooit meer voor mogelijk had gehouden. En dat is zooooo belangrijk.
Positief blijven. Geniet van de momenten en laat je kop er niet bij neerhangen. Hou je haaks! :)

budje
6 augustus 2013, 06:27
Welkom terug! ennn... Qua gear... Plenty of fish in the sea!

Fisherman
6 augustus 2013, 14:48
Welkom terug! :)

Blij om te vernemen dat het weer iets beter gaat. Maar als ik jou was zou ik me niet weer meteen vastbijten in het opbouwen van een nieuwe collectie. Koop een gitaar voor het leven en een leuke versterker en stort je op het spelen zelf. Natuurlijk, het verzamelen is uiteraard ook een hobby an sich en ook daar kun je veel plezier uit halen. Maar persoonlijk zou ik mijn geld dan liever besteden aan goede opname mogelijkheden. Een mini-thuisstudiootje. Drumtrackjes maken, baspartijtjes inspelen, zelf liedjes schrijven en laat het maar horen.
Dit alles is ook wel een lichte vorm van zelfreflectie. Ik bedoel, dat studiootje is iets wat ik zelf enorm ambieer. Dus ach..., je moet je ook niet teveel aantrekken van mijn mening. Je moet vooral doen waar jij je prettig bij voelt.

Maar nogmaals (en bovenal), het is het belangrijkst dat je weer wat beter in je vel zit en dat je blijkbaar weer dusdanig bent opgeknapt dat je weer kunt gaan spelen. En ik weet dat het kan. Mijn vriendin zat enkele maanden geleden nog in een scootmobiel en kon amper nog lopen. Ondanks vele tegenslagen heeft ze inmiddels weer zoveel kracht dat ze nu weer kan lopen (kleine stukjes) en dingen kan doen die ze vorig jaar nooit meer voor mogelijk had gehouden. En dat is zooooo belangrijk.
Positief blijven. Geniet van de momenten en laat je kop er niet bij neerhangen. Hou je haaks! :)


He superMario!

Thanks man.

Je slaat de spijker op z'n kop. De nadruk ligt zeker niet op zoveel mogelijk gitaren verzamelen maar op weer leren spelen en dan ook nog eens een stuk beter.
Integendeel, op een doosje plectra na heb ik nog niets gekocht.

En alweer een ware wijsheid; de nadruk op spelen en oefenen leggen. Da's overigens de eerste prioriteit, want op dit moment is het allemaal theoretische praat en zal ik eerst moeten kijken wat ik nog kan.
Aan de hand daarvan kan ik dan ook vaststellen in welke mate ik de hobby weer kan oppakken.
En een gitaar voor het leven kopen is denk ik nog wat ver weg omdat ik nog maar eens moet bezien hoe het spelen gaat, ik ben helaas niet ongeschonden gebleven.

Ik zit nog in de beginfase van herstel,maar ik blijf positief.

Dank voor je berichtje en sterkte de wederhelft.

groet,
Fisherdude

mesaman
7 augustus 2013, 13:20
welkom terug!

Midwolda
9 augustus 2013, 09:19
Heejjeh, popie-jopie, je postvak zit vol... ;)

Fisherman
9 augustus 2013, 10:48
Ik zal het nooit meer doen :hide: