PDA

View Full Version : Deze bas of deze bas?



Luca P
4 augustus 2013, 12:09
Welke is beter?

http://www.jakesguitars.com/ekmps/shops/jakesguitars/images/hofner-galaxie-short-scale-bass-1450-p.jpg
De Hofner Galaxy

of:

http://www.musikhaus-hermann.de/xtv/media/images/Prod/a11293111.jpg

De EB0 van Epi.

Swaag
4 augustus 2013, 12:21
De Epi! En dan alles van Andy Fraser spelen.

Mr.Fingers
4 augustus 2013, 12:37
De epi is gemaakt van houtvezelpulp en lijm... De Höfner Galaxy is beter van bouwkwaliteit, en heeft een meer bruikbare klank (die epi heeft een mudbucker, da's in wezen gewoon een hele bak laag die uitgebraakt wordt)

Ijselrobo 07
4 augustus 2013, 15:35
Welke muziek wil je erop gaan spelen? Ik ken iemand die die hofner gebruikt. best leuk basje maar als je bijv. wil slappen kun je beter naar een (fender/squier) jazz bass kijken.

Luca P
4 augustus 2013, 17:38
Ik ben geen bassist en slap zeker niet.
Gewoon een redelijke basgitaartje wil ik hebben. Als ik hem bespeel zal dat richting de rock n roll, country, 70's gaan...

Mr.Fingers
4 augustus 2013, 18:45
Die Höfner zal dat zeker kunnen, maar ik zou eerder naar een precision-achtige gaan kijken. Die zijn heel all-round, en plenty verkrijgbaar in ieder budget.

7ender
4 augustus 2013, 20:02
waarom moet 't nou speciaal een short-scale basgitaartje wezen ?

ErikH
5 augustus 2013, 08:03
Het hangt nogal af van wat je wilt spelen lijkt me, maar qua looks en veelzijdigheid zou ik zeggen de hofner. Die extra pickup lijkt mij wel praktisch.

Basvarken
5 augustus 2013, 09:06
De Epi! En dan alles van Andy Fraser spelen.

Dan zou je toch echt een EB3 moeten hebben want Andy Fraser zijn sound werd vooral gemaakt door het brug-element. En die zit er op een EB0 niet ... En dan moet je nog opletten ook, want Epi heeft de EB3 toevallig longscale gemaakt. En dat klopt dus ook weer niet met het Gibson origineel van Fraser...



De epi is gemaakt van houtvezelpulp en lijm...

Nee hoor. Hoe kom je daar bij? Het is echt hout. En nog wel mahonie ook.


De Höfner daarentegen is niet geheel duidelijk welk hout daar gebruikt is...
Op hun eigen site staat het volgende:

Body
Wood Top: Basswood
Wood Back: Basswood

hmmm.... wat zit er tussen die twee laagjes fineer dan?

Luca P
5 augustus 2013, 17:23
waarom moet 't nou speciaal een short-scale basgitaartje wezen ?

...dat is toeval.
Door omstandigheden kan ik maximaal €151,- uitgeven...
:D

7ender
7 augustus 2013, 01:10
nou ,.....vandaag-de-dag hoeft een aardig bespeelbaar basje ( of gitaartje ) geen vermogen meer te kosten , sinds die spullen in Korea , China en Indonesië in elkaar worden getimmerd ....

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbb1975_na.htm

vulvasonic
10 augustus 2013, 13:58
De Höfner daarentegen is niet geheel duidelijk welk hout daar gebruikt is...
Op hun eigen site staat het volgende:

Body
Wood Top: Basswood
Wood Back: Basswood

hmmm.... wat zit er tussen die twee laagjes fineer dan?
Volgens mij is er geen sprake van twee laagjes fineer. Toevallig keek ik gisteren even op de site van Hofner (bij de gitaren overigens) en daar viel me hetzelfde op. Ik denk dat ze een standaard lijstje gebruiken waarbij de top en de back apart gedefinieerd zijn voor de gevallen waar het er toe doet. Dat zelfde lijstje gebruiken ze bij iedere gitaar, ook als deze geen aparte top of back heeft. Een gitaar met een volledig van mahonie gefabriceerde body krijgt dus ook de specificatie mee: Wood Top: Mahogany en Wood Back: Mahogany. Terwijl het gewoon één plank is (de dikte dan). :)

7ender
11 augustus 2013, 07:40
dat spul is vervaardigd uit waaibomehout :soinnocent:


je kunt ze nóg goedkoper verkrijgen , ......maar dan zijn ze van papiermaché :soinnocent:


als je 't dan nóg een keer goedkoper wil ,....dan krijg je d'r hooguit een foto van :D

Basvarken
11 augustus 2013, 20:52
Nou, eh... basswood is lindehout. En mahonie is mahonie.

Ach, en Danelectro's zijn van MDF (=dik karton). En die klinken toch te gek...

7ender
11 augustus 2013, 22:48
nietus ! ,... "basswood" ,....da's uhhhhhh.... bashout !

:chicken:

Swaag
12 augustus 2013, 11:08
Bass is toch een zeebaars of zoiets? Dan is het Baarshout.