PDA

View Full Version : veren galm



gitaargerrit
3 augustus 2013, 21:19
hallo mensen, ik heb net een fantastische Leslie 2101 MK2 op de kop getikt, en nou zoek ik een ouwerwetse veren galm, of een pedaal dat een verengalm heeft.
heeft iemand iets liggen, of heeft iemand een tip voor een goed reverb-pedaal?

alvast bedankt.

onrust nv
4 augustus 2013, 02:46
Als tip: Veroma retroverb, reTubeverb of vSR-3 allemaal uitgerust met accutronics veren, de retroverb heeft ook nog overdrive, filter, VCA, envelope generator en LFO in zijn behuizing. De reTUBEverb heeft 2 X ECC83, 1 X ECC81 en 1 X EM84 buizen + een EQ. De VSR-3 is het simpelst en heeft alleen en tone knop en een mix knop+output level.
Ik heb zelf de retroverb mkI en de nieuwe is een stuk uitgebreider, maar ben wel erg tevreden met deze reverb. Toffe sound. Het zijn alleen wel 19" of desktop modellen, maar erg goed gebouwd.

muziekschuur
4 augustus 2013, 02:49
Veel tweede hands veergalmen. Als het nieuw moet zijn, er zijn veel digitale dozen die een verengalm preset hebben...

http://www.thomann.de/nl/vermona_vsr3.htm

Boss heeft ook de FRV-1 uitgebracht...
http://www.thomann.de/nl/boss_frv1.htm

onrust nv
20 augustus 2013, 10:04
Danelectro springking echte veer zacht prijsje

tommus42
20 augustus 2013, 10:21
Niets mis met een goede verengalm, maar aangezien je 'm parallel aan het signaal zet, heb je geen last van de AD/DA converters van je geluid als je een digitale gebruikt. Wel heb je veel meer mogelijkheden (ambiance, kerk, studio, badkamer of veer) en is veel goedkoper. Kan er helemaal naast zitten, maar wat galm betreft denk ik dat je beter af bent met een digitale.

onrust nv
20 augustus 2013, 10:25
Niet wanneer je Leslie gebruikt, dan moet je eigenlijk gewoon voor't echte werk gaan anders kan je netzo goed zo'n boss rotatie simulatie kopen.
Als je wat meer geld te besteden hebt zijn de AKG BX 10 of 20 ook erg mooi, daar zit ook niet dat typiese accutronics geluid in.

tommus42
20 augustus 2013, 10:26
Vind ik tamelijk puristisch beredeneerd, maar misschien heb je gelijk:ok: