PDA

View Full Version : is dit wat ?



elena75
3 augustus 2013, 20:24
zag deze advertentie

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m703175526-fender-squier-fender-mustang-1-beginnersgitaar-evt-los.html

is dat iets voor een beginner of wil je dan al snel misschien een andere gitaar ?

wietse
3 augustus 2013, 20:52
leuk setje voor een prima prijs, leuk om mee te beginnen.

nickofzo
3 augustus 2013, 22:26
volgens mij is het geen setje meer.. maar desalnittemin leuk plankje

elena75
4 augustus 2013, 08:30
hoi nee idd geen setje meer ;) jammer
maar voor mij is het toch het fijnst samen te kopen

thanx

FruscianteFan
4 augustus 2013, 12:23
Hangt heel erg van de gitaar zelf af, en dat kunnen wij eigenlijk niet goed beoordelen. Voor 80 euro zal het wel een prima ding zijn hoor, maar de kans is ook aanwezig dat je toch al snel een andere gitaar gaat willen, of (nog erger) niet gemotiveerd blijft.

Tupelo
4 augustus 2013, 12:47
Hnagt heel erg van de beginnende gitarist af; aan de gitaar is in verhouding tot de prijs waarschijnlijk helemaal niets mis, beter zelfs dan een stel andere opties. En de kans is evenredig aanwezig dat je het voorlopig prima vindt, en dat de gitaar je motiveert om lekker te spelen.

'T gaat tenslotte om 'jouw motivatie' en 'jouw gitaar'....

elena75
4 augustus 2013, 21:34
mee eens Tupelo

ander setje gezien met squier affinity en peavy versterker
heb er op geboden moet nog een reactie krijgen

ik speel nu akoestisch en het is om te proberen dus wil er nog niet te veel aan uitgeven

FruscianteFan
4 augustus 2013, 22:07
Hoe lang speel je al, en hoeveel? Als je al even speelt zul je namelijk sneller merken dat die gitaar (vermoedelijk) wel erg goedkoop in elkaar zit.

Daarnaast: als je de overstap naar elektrisch wilt proberen, is het denk ik verstandiger om iets meer te investeren, zodat je een betere indruk krijgt van wat het te bieden heeft. Zie het zo: als het bevalt wil je straks sowieso betere spullen, als het niet bevalt kun je de boel ook weer doorverkopen (als je toch tweedehands koopt).

DLDB
4 augustus 2013, 22:17
Maar aan de andere kant: mocht je willen upgraden, dan ben je het oude spul waarschijnlijk ook zo weer kwijt, zonder (veel) verlies.

elena75
4 augustus 2013, 23:23
Hoe lang speel je al, en hoeveel? Als je al even speelt zul je namelijk sneller merken dat die gitaar (vermoedelijk) wel erg goedkoop in elkaar zit.

Daarnaast: als je de overstap naar elektrisch wilt proberen, is het denk ik verstandiger om iets meer te investeren, zodat je een betere indruk krijgt van wat het te bieden heeft. Zie het zo: als het bevalt wil je straks sowieso betere spullen, als het niet bevalt kun je de boel ook weer doorverkopen (als je toch tweedehands koopt).

ik speel nu ruim een half jaar probeer elke dag helaas zijn mijn skills nog niet al te best haha blijf een beetje hangen in de intro's
maar geef niet op en ik vind het echt leuk
daarom wil ik eerst een goedkoper setje proberen en ben het met jou maar ook met DLBD eens

ik kijk nu al een tijdje rond op MP maar zitten toch een hoop gitaren die wel wat meer kwaliteit hebben die er toch al een poosje op staan
wat ik ook lastig vind is dat ik er geen verstand van heb of het een goede gitaar is ook geen bekende die ik mee kan nemen dus bij een hogere prijs beetje bang de verkeerde keus te maken als je snap wat ik bedoel

goed ik denk dat alles toch een gok blijft en je altijd meer wil ;)

elena75
4 augustus 2013, 23:27
haha misschien heb ik over een aantal jaar ook een huis vol gitaren :crazyhappy:

ateng
5 augustus 2013, 00:13
Niks mis mee hoor, goed afstellen en je hebt er veel plezier aan.

elena75
5 augustus 2013, 08:11
in ieder geval bedankt voor de reacties wat ik vooral zie op internet is dat meningen heel verschillend zijn en dat je het ook net moet treffen met welke gitaar je in handen krijgt

ik ben zelf niet zo iemand die zomaar een gitaarwinkel in stapt om te proberen een beetje verlegen voor en bang dat ze denken haha wat een kneus die bakt er niks van :nervous:
zeker met zo'n versterker eraan straks zetten ze hem lekker hard :D

mijn muziek voorkeur is trouwens heel breed maar vooral pop/rock heb ontdekt dat blues ook wel leuk vind ben ik nog niet zo bekend mee hoor :)

nog een klein misschien raar vraagje maar welk nummer is voor een beginner handig om te oefenen en dan te spelen op een gitaar die je wilt kopen of proberen om te kijken of de gitaar bij je past ?
of hebben jullie andere tips

mijn muziek voorkeur is trouwens heel breed maar vooral pop/rock heb ontdekt dat blues ook wel leuk vind ben ik nog niet zo bekend mee hoor

DLDB
5 augustus 2013, 09:23
nog een klein misschien raar vraagje maar welk nummer is voor een beginner handig om te oefenen en dan te spelen op een gitaar die je wilt kopen of proberen om te kijken of de gitaar bij je past ?
of hebben jullie andere tips

mijn muziek voorkeur is trouwens heel breed maar vooral pop/rock heb ontdekt dat blues ook wel leuk vind ben ik nog niet zo bekend mee hoor

Nummers van AC/DC zijn goed te doen, zelfs voor een beginner. Highway to hell bijvoorbeeld. Moet je dan wel van houden. Maar geeft wel goed weer wat een elektrische gitaar leuk maakt. Als je die eerst oefent op je akoestische, klinkt het voor geen meter. Speel je op de elektrische met flink wat distortion, dan wordt je gelijk blij.

elena75
5 augustus 2013, 09:27
Nummers van AC/DC zijn goed te doen, zelfs voor een beginner. Highway to hell bijvoorbeeld. Moet je dan wel van houden. Maar geeft wel goed weer wat een elektrische gitaar leuk maakt. Als je die eerst oefent op je akoestische, klinkt het voor geen meter. Speel je op de elektrische met flink wat distortion, dan wordt je gelijk blij.

bedankt dat ga ik zeker proberen vind ik trouwens een leuk nummer hoor

frekie
5 augustus 2013, 12:55
Lijkt me een leuk Stratje. Fretwerk goed checken. De maple necks op strats en tele's zijn over het algemeen onverwoestbaar. Dit i.t.t. Gibson achtigen.

Er is veel aanbod op MP enz, zeker op strat gebied. London City, Chery/Chevy, Squier, Vintage (merk), Yamaha Pacifica, Cort G serie.

geert1976
6 augustus 2013, 01:23
Lijkt me een leuk Stratje. Fretwerk goed checken. De maple necks op strats en tele's zijn over het algemeen onverwoestbaar. Dit i.t.t. Gibson achtigen.

Er is veel aanbod op MP enz, zeker op strat gebied. London City, Chery/Chevy, Squier, Vintage (merk), Yamaha Pacifica, Cort G serie.

Yep en er zitten juweeltjes tussen.

Er stond bijna de hele dag een oude 70's Aria LP op MP en dezelfde verkoper verkocht ook nog een DOD tubescreamer (USA) en een Japanse Boss CE3 Chorus, aan het einde van de middag maar gebeld en de hele bubs opgehaald.
Effe vanavond 2 uurtjes nodig gehad met schoonmaken en afstellen en het LP speelt weer perfect.

Ik weet wel je kunt niet alles weten, maar met Google kom je een eind, maar ik begrijp niet dat iedereen over in China gemaakte low budget Epi's, Squiers en Tokai's lopen kwijlen, die ik persoonlijk niet zo heel erg goed vind allemaal en een juweeltje als deze Aria laten liggen, die nog eens een stuk vriendelijker geprijsd was ook.

Midwolda
6 augustus 2013, 07:32
We leven in een wegwerpmaatschappij, Geert. Je koopt iets, gebruikt het een tijdje, en als de lol er af is gooi je het weg en koop je wat anders. Nog maar weinig mensen hebben behoefte aan dingen die langer dan een paar jaar mee gaan, laat staan dat ze er moeite voor doen om te zorgen dat dingen langer dan een paar jaar mee gaan. Thou art of a dying breed, my son.

frekie
6 augustus 2013, 11:28
Je hebt gelijk Geert, ik heb net een Westone Thunder II opgehaald voor een liedje zeg maar. Wat de boer niet kent enz. Maar een beginner raad ik altijd wat moderner spul aan.

geert1976
6 augustus 2013, 12:47
We leven in een wegwerpmaatschappij, Geert. Je koopt iets, gebruikt het een tijdje, en als de lol er af is gooi je het weg en koop je wat anders. Nog maar weinig mensen hebben behoefte aan dingen die langer dan een paar jaar mee gaan, laat staan dat ze er moeite voor doen om te zorgen dat dingen langer dan een paar jaar mee gaan. Thou art of a dying breed, my son.

Misschien wel, maar mensen realiseren zich niet dat goedkoop vaak duurkoop is.


Je hebt gelijk Geert, ik heb net een Westone Thunder II opgehaald voor een liedje zeg maar. Wat de boer niet kent enz. Maar een beginner raad ik altijd wat moderner spul aan.

Tja ik denk dat de meeste starters nog een overvloed aan merkengelheid hebben en dat is jammer.
Een aantal weken geleden, een boel nieuwe Chinese Tokai's in handen gehad en om heel eerlijk te zijn vond ik ze niet geweldig, crappy tuners, crappy pots, crappy brug etc., typisch gitaartjes die na een jaar of anderhalf al weer groot onderhoud nodig hebben en de eerste onderdelen al vervangen moeten worden.

De 40 jaar oude Aria daarintegen vertoont nog geen spoortje van levensmoeheid, en dat zegt wel iets over het kwaliteitsverschil, alles werkt nog steeds naar behoren.

elena75
6 augustus 2013, 19:34
Misschien wel, maar mensen realiseren zich niet dat goedkoop vaak duurkoop is.



Tja ik denk dat de meeste starters nog een overvloed aan merkengelheid hebben en dat is jammer.
Een aantal weken geleden, een boel nieuwe Chinese Tokai's in handen gehad en om heel eerlijk te zijn vond ik ze niet geweldig, crappy tuners, crappy pots, crappy brug etc., typisch gitaartjes die na een jaar of anderhalf al weer groot onderhoud nodig hebben en de eerste onderdelen al vervangen moeten worden.

De 40 jaar oude Aria daarintegen vertoont nog geen spoortje van levensmoeheid, en dat zegt wel iets over het kwaliteitsverschil, alles werkt nog steeds naar behoren.

komt ook een beetje door de ervaring die je hebt
ik heb die bijvoorbeeld nog niet dus val je denk ik automatisch op bekende populaire merken
maar krijg al wat hulp dus niet getreurd gaat waarschijnlijk goed komen ;)

geert1976
6 augustus 2013, 19:48
komt ook een beetje door de ervaring die je hebt
ik heb die bijvoorbeeld nog niet dus val je denk ik automatisch op bekende populaire merken
maar krijg al wat hulp dus niet getreurd gaat waarschijnlijk goed komen ;)

Misschien wel, maar ik speel al vanaf mijn 10e jaar, dus al 27 jaar :o
Enfin misschien behoor ik tot de uitstervende dino's :confused:

Maar schroom niet om bij twijfel over een merk hier vragen te stellen, vooral als het om oude Jappen en Duitse gitaren gaat, er loopt kennis genoeg rond hier (Ik, Frekie, Wietse), nieuw is niet gelijk beter en aan je sig te zien ben je zelfs nog een jaartje ouder als ik, dus de tijd voor schaamte is niet meer nodig :-)

elena75
6 augustus 2013, 19:55
Misschien wel, maar ik speel al vanaf mijn 10e jaar, dus al 27 jaar :o
Enfin misschien behoor ik tot de uitstervende dino's :confused:

Maar schroom niet om bij twijfel over een merk hier vragen te stellen, vooral als het om oude Jappen en Duitse gitaren gaat, er loopt kennis genoeg rond hier (Ik, Frekie, Wietse), nieuw is niet gelijk beter en aan je sig te zien ben je zelfs nog een jaartje ouder als ik, dus de tijd voor schaamte is niet meer nodig :-)

idd bijna 40 haha wrijf het er maar in :D

nee en ik zal zeker vragen als ik wat wil weten iedereen is onwijs behulpzaam hier op het forum ik lees veel van anderen ook en ben erg blij met alle adviezen

geert1976
6 augustus 2013, 20:01
idd bijna 40 haha wrijf het er maar in :D

nee en ik zal zeker vragen als ik wat wil weten iedereen is onwijs behulpzaam hier op het forum ik lees veel van anderen ook en ben erg blij met alle adviezen

Thats life, voor mij komt de 40 ook al in zicht en het aantal grijze haren neemt zienderogen toe :D
Vragen is nooit dom, gewoon doen bij twijfels om verzoek om info, daarvoor zitten we hier ;-)

FruscianteFan
6 augustus 2013, 20:02
Ach ik ben 24 en voel me oud.

geert1976
6 augustus 2013, 20:04
Ach ik ben 24 en voel me oud.

What the f.... :eek:

Er is nog hoop hoor, zodra één van je nichtjes van rond de 18 gaat zeggen "Ome Geert Willem, u bent ouderwets.", dan moet je je zorgen gaan maken. :(

Midwolda
6 augustus 2013, 20:52
Ach ik ben 24 en voel me oud.

Ik ben 52 en ik loop nog te puberen.
Het universum is altijd in evenwicht.
Zen, broeder.

elena75
6 augustus 2013, 21:57
je bent zo oud als je je voelt zeggen ze toch klopt zo te horen wel :D

nu snap ik wel waarom ze vroeger altijd zeiden je mag wel jij zeggen hoor dan voel je je tenminste niet zo oud als iemand van ik noem maar wat 24 ;) u tegen je zegt :ok:

frekie
7 augustus 2013, 10:46
Als het meisje achter de bar tegen je zegt, wat kan ik voor U doen MENEER, dan ben je oud :hippie:

Tupelo
7 augustus 2013, 19:16
Kan ook betekenen dat ZIJ denkt dat JIJ geld hebt.

elena75
7 augustus 2013, 19:31
:grouphug:voor de oudjes :cheerup:;)

JP074
7 augustus 2013, 22:43
dat is de "etiketten" ; veel geleerden hechten daar waarde aan.

Gr.

elena75
10 augustus 2013, 09:44
het is de yamaha pacifica 311H geworden met dank aan een zeer aardige forumlid :-)

moment nog geen foto's maar volgen nog en anders hier een link http://www.bax-shop.nl/solid-body/yamaha-pacifica-311h-elektrische-gitaar-zwart/product-details.html

Naviiin
10 augustus 2013, 10:08
Geweldige nek op die 311H, gefeliciteerd!

frekie
10 augustus 2013, 12:29
Ik vind deze ook niet verkeerd:

http://www.bax-shop.nl/solid-body/yamaha-pacifica-510v-elektrische-gitaar-rood/product-details.html

Grover locking tuners, SD P-Rails, Wilkinson VS50 trem, TUSQ nut. Even pimpen met 2 extra SD SC's en je bent de man.

elena75
10 augustus 2013, 14:05
Geweldige nek op die 311H, gefeliciteerd!


Thanx Naviiin :)

elena75
10 augustus 2013, 14:06
en nu maar heel hard oefenen en plezier maken :rockon:

Ukeloeder
10 augustus 2013, 18:52
Gelukt dus? Cool. Ga je heel lang heel veel plezier van beleven. Gefeli!

elena75
10 augustus 2013, 19:36
Gelukt dus? Cool. Ga je heel lang heel veel plezier van beleven. Gefeli!

dank je wel :cooler:

Duhsjaak
10 augustus 2013, 20:49
en nu maar heel hard oefenen en plezier maken :rockon:


En je afvragen of je korte termijn of lange termijn happy wil worden.
Daar komen de Olympische sporters ook achter.
Korte termijn:
- Heel hard trainen en redelijk vlot de balen omdat visie en lol ontbreekt of er bij inschiet
- alleen achter prestaties aan zonder je af te vragen wat je sterke punten zijn en wat JIJ nou zou willen

Lange termijn
- Inspannen mag, maar altijd zo dat je fluitend je instrument pakt
- Dan hou je het gezellig. Krijg je de balen dan zijn er altijd genoeg redenen om wat anders te doen. Einde oefening
- Zoek uit wat je sterke punten zijn en probeer die te verbeteren
- Dan zul je merken, dat je ongemerkt ook aan je zwakke punten werkt. en hou je je motivatie

Ik wens je er heel veel plezier mee.
Vriendelijke groet, Gus

elena75
10 augustus 2013, 22:16
bedankt voor de mooie woorden Gus en ik weet waar ik terecht kan als ik er even niet uit kom

geert1976
11 augustus 2013, 20:48
Gefeliciteerd met je aankoop :-) en veel speelplezier gewenst :-)

elena75
11 augustus 2013, 22:15
dank je Geert :)