PDA

View Full Version : Omdat je uiteindelijk ergens moet beginnen...



olaf 77
3 augustus 2013, 16:57
Dit maakt onderdeel uit van het leren noten lezen voor gitaar.
Er zit zelfs een stukje improvisatie in. Gaat niet allemaal goed maar ja:sssh:. Schiet maar raak.
Het is een standard. Satin Doll.

Olaf

https://soundcloud.com/imacolaf/satin-doll/s-XnNX2

Cageman
4 augustus 2013, 00:27
Vooraf: ik las je post en ik dacht: is dit een klein kind dat net leert spelen? Het standard gedeelte miste ik volledig en noten lezen koppel ik zelf gelijk aan mijn eigen ervaring daarmee: "Mieke heeft een lammetje" en "Old Mac Donald". Dus vandaar. Sorry voor dit verwarrende begin van mijn reactie. Nu OT:

Leuk, een jazzpost. Een paar jaar geleden wilde ik me ook eens in zoiets verdiepen. Is alleen nog van over dat ik nu soms stukjes Wes Montgomery luister. Klinkt altijd heel vrij en een beetje donker. Erg rustgevend daarmee ook. Perfect voor bepaalde buien.

Jouw stukje heeft hetzelfde karakter (het is jazzgitaar.. Dohh). Ik vind het dan ook fijn klinken.
Dit is zowel en vooral een compliment als een aansporing om misschien hier en daar eens af te wijken van het standaard geluid en stramien.

Over de geraakte nootjes kan ik niet veel zeggen, behalve dat ze mij goed lijken.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar volgende liedjes/stukjes. Ook zeker naar iets met een verderstrekkend stempel dan oefening voor noten lezen.

Loeters,

Merijn

Duhsjaak
4 augustus 2013, 05:26
Ja ja ja. Dit vind ik ballen hebben. Je hoort dat je aan het overleven bent. Ik zag 'Satin doll' en wist om welk nummer het ging. Dàt is nog eens een streefniveau neer durven zetten.

Je zegt er niet bij hoe lang je al speelt. Uiteindelijk gaat het erom dat je nog lang speelt, gericht op de toekomst nog.

Lekker doorgaan. Geniet er ook van, want het is in wezen mooie muziek. Het is jammer dat het teveel geassocieerd wordt met liften en 3e rangs restaurants. Familielid van me doet dit op de piano (doet dat dan ook wel errug goed) en woont op één van de grachten in Asd. Dus als je dit goed onder de knie krijgt valt er nog een aardige boterham mee te verdienen ook.

Maar zelfs als je er alleen een hobby van wilt maken is er reden genoeg om er mee door te gaan.
Verder sluit ik mij bij Merijn aan.
Go go go Olaf. Ik kijk alvast uit naar je volgende endeavour!
Vriendelijke groet, Gus

olaf 77
4 augustus 2013, 18:21
Dank voor de reacties.

Leuk om te lezen.

@Merijn, Ik wil eerst het standaard werk kunnen spelen voor ik op zoek ga naar een 'eigen' geluid. Misschien kom ik het onderweg wel tegen maar ga (nog) niet bewust op zoek. Eerst maar eens zorgen dat ik de basis onder de knie krijg. Wel leuk dat je mijn 'standaard' geluid fijn vind klinken.

@Gus, De boterham wordt al ergens anders mee verdient dus ik kan moeiteloos voor het plezier gaan!

Ben overigens sinds kort bezig met noten leren lezen voor gitaar. Kon wel al noten lezen, speelde eerder in een harmonie op klarinet en in een Big Band op trompet. heb in het verleden ook al gitaar gespeeld maar toen uitsluitend van TAB, had geen idee waar welke noot te vinden was. Nu na ca 10 jaar rust (=roest) hoop ik er nog wat van te kunnen maken.

Olaf

ateng
5 augustus 2013, 00:20
Ik vond het heel saai, gevoelloos en stijf gespeeld en inderdaad wat Gus zei het komt over alsof je aan het overleven bent... als je nog niet zo lang gitaar speelt dan kan ik het wel begrijpen en dan zou ik zeggen veel oefenen ;)