PDA

View Full Version : Budget tremolo pedaal



Blokkie
3 augustus 2013, 14:26
Hallo,

Ik ben op zoek naar een budgettremolo pedaal. Ik zal het niet heel vaak gebruiken en wil er daarom max €50 aan uitgeven. Via Thomann kom ik dan snel uit bij Behringer of Harley Benton. Hebben jullie ervaring hiermee? Of zijn er andere merken die ik even moet onderzoeken? De versterker is een Blues jr. en de gitaar zal voornamelijk een strat zijn.

Thanx.

Swaag
3 augustus 2013, 14:36
Niks mis mee:

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_vintage_tremolo.htm

toddzilla
3 augustus 2013, 17:04
Als tweedehands geen probleem is: EHX Pulsar is tweedehands voor minder dan 50 euro te krijgen.

FruscianteFan
3 augustus 2013, 17:19
Danelectro schijnt twee heel goede tremolo's te hebben geproduceerd, maar die zijn lastig te krijgen. CoolCat en de Tuna Melt...

10us
3 augustus 2013, 19:08
De tremolo van Behring (lelijk, bruinplastic, jaja, ik weet het). Maar die is dus echt ok.
En er valt natuurlijk ook niet zoveel aan te verprutsen, een geautomatiseerde volumeknop....

ACSlater
3 augustus 2013, 19:54
Als je het "nl" in de url van Thomann vervangt door "de" dan kom je uiteraard op de duitse versie terecht. Voordeel is dat daar behoorlijk wat reviews op staan. Nadeel is dat deze in het Duits zijn geschreven maar de belangrijkste punten kun je er wel uit filteren, lijkt me.

ErikH
5 augustus 2013, 08:08
Ik heb de behringer ooit gehad en misschien nog steeds wel. Deze klinkt prima en doet niet onder voor de duurdere exemplaren van andere merken. Nadeel is de plastic behuizing. Het schijnt een van de betere pedalen van Behringer te zijn. Er is namelijk ook best slecht spul bij :-)

MarkS
5 augustus 2013, 09:41
Als tweedehands geen probleem is: EHX Pulsar is tweedehands voor minder dan 50 euro te krijgen.

Exactly! Bovendien uitgebereid(er) instelbaar en stereo.

kassie
5 augustus 2013, 10:13
Tweedehands Marshall Vibratrem. Gebruik hem naar volle tevredenheid. Heeft zelfs een lichte boost om wat te compenseren.

Brum
5 augustus 2013, 12:10
Rocktron Pulse Tremolo, tweedehands. Of anders de Rocktron Tremolo uit de Reaction serie, die is volgens mij hetzelfde, als ben ik daar niet helemaal zeker van. Ik heb jarenlang die Pulse Tremolo gebruikt. Het ding was niet kapot te krijgen, klonk erg goed, was makkelijk in te stellen en bovendien niet duur. Het ledje dat synchroom met de snelheid van de tremolo mee knipperde was ook een handige optie. En keuze tussen square wave of triangle tremolo effect. Die square wave was echt vet voor bepaalde doeleinden. Het enige kleine nadeeltje wat ik me van het pedaal kan herinneren was de lichte volume boost.