PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst: Gibson SG 70's tribute.



Cinaed666
3 augustus 2013, 03:12
Hey!

Na lang een intern debat gevoerd te hebben met mezelf, ben ik tot het besluit gekomen dat ik wou investeren in een nieuwe gitaar. Ik heb onlangs vrij vaak een Gibson SG vastgehad van vrienden, en die brede platte nek lag me wel. Anders dan die Epiphone SG die ik ooit had. Ik ben de 2013 lijn van gibson toen beginnen bekijken, en ontdekte de tributes. Ik keek eerst vooral naar de 50's vanwege de P90s, maar blijkbaar zijn die stock gibson P90s niet zo geweldig met enorm veel gain. (lees: metal) Ik vond wel een pickup van Bareknuckle pickups die dat wel zou zijn, maar een gitaar kopen met het idee om direct de pickup te veranderen leek me niet zo'n goed idee. Ik ben dan met mijn 2de keus gegaan: de 70s tribute, aangezien deze 2 Dirty Fingers pickups heeft met massa's output. 825€ en 2 dagen later:
http://24.media.tumblr.com/af0307bb223ca7879a32a8b2db2ad53d/tumblr_mquiroECgX1qiw67eo1_1280.jpghttps://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/556298_10201049688035752_1724982820_n.jpg
Ze speelt als een droom, ze heeft 24 frets, en een simpele finish waardoor je de houtnerf ziet, en voelt! Ik zocht naar een naad in het hout om gelijmde delen te vinden, maar vond er geen, wat ik verassend vond. De enige opmerking die ik heb is dat de fretranden vlijmscherp zijn, wat niet echt een ramp is tijdens het spelen, maar het wat ongemakkelijk maakt om ze korte afstanden te dragen terwijl ik ze aan de nek vasthoud. Eens wat aan doen dus. De setup kan ook wel iéts beter geloof ik, aangezien er een miniem beetje buzz opzit, maar wat zou je verwachten van een gitaar die van amerika naar duitsland naar belgië vervoerd is? De prijs viel ook enorm goed mee dus een tripje naar de luthier voor de frets en direct de setup kan er wel bij.

The eagle-eyed viewer zullen een hoekje van mijn nieuwe pedaal in de foto gezien hebben ook! Het is een Behringer VT-999 "Vintage Tube Monster" en heeft een 12ax7 buis erin. (Een bugera buis, vrij bagger, binnenkort vervangen) Maar desalnietemin een geweldige pedaal! Volgens wat ik online las maakt een buis-vervanging nog een enorm verschil ook dus kan niet wachten om dat te proberen. Hij gaat van subtiel crunchy naar goeie metal-tonen dus mij hoor je zeker niet klagen erover.

Hotpepper01
3 augustus 2013, 06:37
Van harte gefeliciteerd ermee en veel speelplezier gewenst.
Maar eh... 2e foto in spiegelbeeld?

Riny
3 augustus 2013, 09:26
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, dat je er lang en veel plezier van mag hebben.

Tupelo
3 augustus 2013, 10:22
Mooie SG !! Weird..

Cinaed666
3 augustus 2013, 13:53
Van harte gefeliciteerd ermee en veel speelplezier gewenst.
Maar eh... 2e foto in spiegelbeeld?

Yep inderdaad, webcam doet dat blijkbaar.