PDA

View Full Version : Analogman Sunface Mod vraagje



SBe
3 augustus 2013, 00:45
Ik bestelde me enkele weken geleden een Analogman Sunface, de kwam vandaag toe maar tot mijn verbazing enkel met batterij te gebruiken. Ik had de optie voor een power jack dus vergeten aan te vinken...
Ik wil deze dus zelf toevoegen aangezien weer verzenden etc.... Zeer duur zal uitkomen.
Kan mij hier iemand mee helpen?
Moeilijk zal het niet zijn maar ik wil het pedaaltje niet verprutsen.
Thanks.

kassie
3 augustus 2013, 10:32
Ok je koopt deze (kleinste diameter)http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=1221. Te samen met een 8mm staalboortje.

Belangrijk is even de correcte 9v+ aansluiting en de massa. De massa zit doorgaans aan de binnenkant, en de 9volt + aan de buitenkant (test dit wel even met een multimeter op je plug van de adapter). Dan sluit je dus het buitenste lipje aan op de rode 9volt draad. Dit kan je helpen. http://tagboardeffects.blogspot.co.uk/2012/02/offboard-wiring.html

Je kan hier de bestaande draden voor gebruiken die richting je batterij plug gaan. Of wat extra draadjes van die batterijplug/circuitbord routen naar je nieuwe 9v input.

Pepe
3 augustus 2013, 11:16
Is het echt zo eenvoudig? Omdat een hoop fuzzen en treble boosters battery only zijn vermoedde ik een technisch addertje onder het gras. Maar die is er dus niet?

kassie
3 augustus 2013, 12:14
Is het echt zo eenvoudig? Omdat een hoop fuzzen en treble boosters battery only zijn vermoedde ik een technisch addertje onder het gras. Maar die is er dus niet?

Goed dat je dat nog even zegt Pepe. Ik trek dit van de sunface site.


Sun Face Options

Power Supply Problems

We do not like to add a power jack to these pedals, as using a power supply is a compromise with a fuzz. The germanium versions are reverse polarity, so sharing a power source with another pedal will blow out the power source. It blows because the normal pedal's negative ground flows through the patch cord shield to the positive ground of the fuzzface, shorting out the power supply. Positive 9V in the fuzzface is connected to ground through your patch cords. Here is an article about the problems of using power jacks on reverse polarity pedals from Andreas in Sweden. Using a single power cable from the Voodoo Lab or other isolated power supplies is safe though. If you get a power jack but use the internal battery, there are no problems or compromises at all.

Dus gebruik de batterij, of een geïsoleerde voeding. Of een extra inbouw van dit schema http://tagboardeffects.blogspot.nl/2012/05/negative-voltage-inverter.html.

SBe
3 augustus 2013, 13:57
Ok thanks! Het zal zeker met power jack worden - geïsoleerde output is geen probleem ik gebruik hiervoor een Voodoo labs 2 of een Voodoo labs ISO5.
Ik laat nog weten of het gelukt is.

kassie
3 augustus 2013, 14:26
Ok thanks! Het zal zeker met power jack worden - geïsoleerde output is geen probleem ik gebruik hiervoor een Voodoo labs 2 of een Voodoo labs ISO5.
Ik laat nog weten of het gelukt is.

Check ook zeker even in de manual of je dan een knopje aan de onderkant van de pp2 om moet zetten.

Dirk_Hendrik
4 augustus 2013, 18:40
Is het echt zo eenvoudig? Omdat een hoop fuzzen en treble boosters battery only zijn vermoedde ik een technisch addertje onder het gras. Maar die is er dus niet?

Dat addertje is er weldegelijk. De voornaamste reden voor battery only is dat een groot aantal klassieke fuzzen, welke uiteindelijk allemaal weer terugkomen op de fuzzface, een positieve massa hebben. De spanning van de voeding is dus negatief tov massa. Dat jkun je prima met een adapter voeden maar er hoeft maar 1 extra apparaat bij te komen waar de massa negatief is tov de voedingsspanning en je hebt kortsluiting, rook en reparatiekosten. Omdat fuzzen zo achterlijk weinig stroom verbruiken is het daarom een veilige optie om ze battery only te maken. Met een knappe batterij en netjes uitgeplugd na gebruik kunnen ze daar jaren mee voort.

Andere optie die je gelukkig bij de meer ontwikkelde pedalenbouwers dan Mike Pierra ziet is om een inverter in te bouwen die zelf uit een positve voedingsspanning die negatieve spanning converteert. Daarmee is je fuzz nog steeds het correcte fuzzontwerp maar kan het wel meeliften op een normale daisy chain.

SBe
5 augustus 2013, 09:13
Ik had mijn vraag ook even voorgelegd aan de bouwer. Analogman zelve, Analog Mike.
Dit was zijn antwoord:

Easiest way is to just solder a new battery clip to the new power jack (but red wire negative on the new battery clip) and hook the two battery clips together. it's germanium so hokking up a power jack the normal way won't work.