PDA

View Full Version : Pup-switch Ibanez 7-string



Max W. De Vries
2 augustus 2013, 10:12
Hey lui,

ik ben in het bezit van een zeer eenvoudige Ibanez RG 7321. Geen ingewikkeld ding, maar af en toe heb je geluk met een eenvoudig apparaat en dit is er zo eentje waar de Koreaan van dienst blijkbaar zijn best op heeft gedaan, want alles is te gek aan die gitaar: plank, hals, afstelling en hij zingt behoorlijk zonder versterking.

Echter, de electronica is niet heel goed en vooral het wat zompige laag zou ik willen opstrakken. Standaard ga je dan voor een setje EMG's uiteraard, maar ik wilde even vragen of jullie ervaring hebben met andere 7-string spaced pickups en waar de onderlinge verschillen hem in zitten. Kosten erbij zou helemaal prettig zijn uiteraard.

Help a brotha out, yo.

Dit ding, dus:

http://i.imgur.com/xoEHqcG.gif

DarknessAwaits
2 augustus 2013, 15:50
Als je in de RG7321 een setje EMGs wilt zetten zul je moeten frezen - die passen niet in de standaard humbucker cavities.

Verder weet ik niet zeker of ik voor EMG zou gaan, als ik nog eens pickups voor m'n 7 string zou kiezen zou ik voor andere gaan. Maar wellicht vind jij de EMGs toch echt fijner, dat is lastig te zeggen.

Gearjunkie
2 augustus 2013, 15:59
Wat een mooi nieuw werkwoord: opstrakken. Mijn vrouw is afgelopen week bevallen dus dat woord heeft voor mij een heel andere dimensie...

Thyrif
2 augustus 2013, 16:18
De standaard pickups die ibanez vaak meelevert zijn niet echt om over naar huis te schrijven inderdaad. Voor EMG's zou je moeten frezen, maar in de eerste plaats zijn actieve pickups heel anders dan passieve en zou ik daar niet zomaar voor kiezen.

Wat leuke setjes zijn die makkelijk zijn in te bouwen: Seymour Duncan Distortion, Dimarzio Blaze, Dimarzio Air Norton. Ook de nieuwe Seymour Duncan Pegasus lijkt me erg leuk, maar ik weet niet of die al uit is.
Ik zou zeggen, zoek wat vergelijkdingen op op internet en kijk wat je lekker vind klinken.

voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=mFO9phrDBig

Max W. De Vries
2 augustus 2013, 16:24
Thanks guys, hier kan ik wat mee.

Ik ga even rondneuzen inderdaad. Dat gedoe met EMG's lijkt me inderdaad te lastig voor mijn luie aard, dus laten we eerst even in de passieve hoek gluren.

Dank!

marter544
2 augustus 2013, 17:13
Weet niet wat voor amp/pedalen je gebruikt, maar als je de rest van de sound wel vet vind, zou ik ook eens een tubescreamer proberen als boost.