PDA

View Full Version : Triads



3nrico
27 juni 2003, 09:17
Ik ben nog een beginner in gitaar spelen en tot nu toe snap ik zo'n beetje het hele tabs verhaal.
Alleen nu kom ik een "triad" tegen en snap niet precies hoe ik die moet spelen.
Moet die bijvoorbeeld snel achter mekaar, langzaam, tegelijk enz.

Dit is 'm :

_3_
-353-

Komt uit Metallica - Sanitarium.

In ieder geval bedankt.

taylor
27 juni 2003, 15:31
volgens mij zijn triads triolen,dus groepjes van 3 ,6 ,12 noten

bij die tab staan 4 noten dus misschien moet je 4 noten(16e)spelen met 1 triolen feel,die tab is ook niet erg duidelijk dus ik weet het niet. maar kun je niet gewoon naar het nummer luisteren?dan weet je wat is toch.

dvmutzy
27 juni 2003, 16:48
het ene cijfer staat op een andere lijn dan de andere drie,
volgens mij (als de tab klopt iig) moeten de onderste drie noten gespeeld worden en de bovenste ongeveer tussen de eerste en tweede

Timmer
27 juni 2003, 22:01
Hmm... triplet is toch triool of niet dan :???:


Diads zijn volgens mij 2-snaar (power)chords dus triads zijn 3 snaar akkorden? Ik kan van dat stukje tab niet al te veel maken eigenlijk. Correct me if I'm wrong.


Meestal is het bij tabs zo dat je ze pas snapt als je ze doorneemt terwijl je naar de muziek luistert. Nou ja behalve als het echt te simpel is natuurlijk.

dvmutzy
28 juni 2003, 00:42
van de tab kan ik niets maken wat op een powerchord lijkt, of alleen de grondtoon zou gegeven moeten zijn.

is triplet niet dat drie noten samen even lang duren als bv een kwartnoot? dat er bij bladmuziek zo'n haakje met een 3 eronder staat?

en ook voor mij geldt: Correct me if I'm wrong.

Maiden Michiel
28 juni 2003, 13:10
triads zijn toch gewoon de drie noten in een accoord?

spanky_franky
28 juni 2003, 13:43
van de tab kan ik niets maken wat op een powerchord lijkt, of alleen de grondtoon zou gegeven moeten zijn.