PDA

View Full Version : Triads



3nrico
27 juni 2003, 09:17
Ik ben nog een beginner in gitaar spelen en tot nu toe snap ik zo'n beetje het hele tabs verhaal.
Alleen nu kom ik een "triad" tegen en snap niet precies hoe ik die moet spelen.
Moet die bijvoorbeeld snel achter mekaar, langzaam, tegelijk enz.

Dit is 'm :

_3_
-353-

Komt uit Metallica - Sanitarium.

In ieder geval bedankt.

taylor
27 juni 2003, 15:31
volgens mij zijn triads triolen,dus groepjes van 3 ,6 ,12 noten

bij die tab staan 4 noten dus misschien moet je 4 noten(16e)spelen met 1 triolen feel,die tab is ook niet erg duidelijk dus ik weet het niet. maar kun je niet gewoon naar het nummer luisteren?dan weet je wat is toch.

dvmutzy
27 juni 2003, 16:48
het ene cijfer staat op een andere lijn dan de andere drie,
volgens mij (als de tab klopt iig) moeten de onderste drie noten gespeeld worden en de bovenste ongeveer tussen de eerste en tweede

Timmer
27 juni 2003, 22:01
Hmm... triplet is toch triool of niet dan :???:


Diads zijn volgens mij 2-snaar (power)chords dus triads zijn 3 snaar akkorden? Ik kan van dat stukje tab niet al te veel maken eigenlijk. Correct me if I'm wrong.


Meestal is het bij tabs zo dat je ze pas snapt als je ze doorneemt terwijl je naar de muziek luistert. Nou ja behalve als het echt te simpel is natuurlijk.

dvmutzy
28 juni 2003, 00:42
van de tab kan ik niets maken wat op een powerchord lijkt, of alleen de grondtoon zou gegeven moeten zijn.

is triplet niet dat drie noten samen even lang duren als bv een kwartnoot? dat er bij bladmuziek zo'n haakje met een 3 eronder staat?

en ook voor mij geldt: Correct me if I'm wrong.

Maiden Michiel
28 juni 2003, 13:10
triads zijn toch gewoon de drie noten in een accoord?

spanky_franky
28 juni 2003, 13:43
van de tab kan ik niets maken wat op een powerchord lijkt, of alleen de grondtoon zou gegeven moeten zijn.

is triplet niet dat drie noten samen even lang duren als bv een kwartnoot? dat er bij bladmuziek zo'n haakje met een 3 eronder staat?

en ook voor mij geldt: Correct me if I'm wrong.

gewoon triolen dus

(ook voor mij geldt: Correct me if I'm wrong)

Super Slinky
28 juni 2003, 13:44
triads zijn drieklanken. Gewoon basisakkorden. Bijv. c-e-g = samen C akkoord.

ik denk dat in de tab iets bedoeld wordt als hou de eerste vinger op de 3e positie over 2 naren en hamer op de snaar met de 353 aanduiding je ringvinger en trek hem weer weg. dus hamer on-pull off.

Swan
28 juni 2003, 14:28
ik denk dat die 3 erboven aangeeft dat het een triool moet zijn... dus alleen de onderste 3 noten spelen in een triool

SiNiSTRaL
28 juni 2003, 19:41
het is dus een triool, die 2 moet tegelijk met de noot eronder gewoon aangeslagen worden en een triool houdt gewoon in: 3 noten in de tijd van 2

taylor
29 juni 2003, 01:38
oh ja triads zijn drieklanken.

ik wist het ff nier meer maar goed dan slaat die tab helemaal nergens op want das geen drieklank.

Super Slinky
29 juni 2003, 09:41
oh ja triads zijn drieklanken.

ik wist het ff nier meer maar goed dan slaat die tab helemaal nergens op want das geen drieklank.

Het kan zijn dat degene die deze tab heeft geschreven zelf ook de termen niet goed kent en dus Triads en Triplets met elkaar verwart.
Triplets zou wel ergens op slaan. 353 is dan een triool. 3 noten in 1 tel.

Ga er niet van uit dat alle tabs die je vindt op internet altijd kloppen.
Het zijn interpretaties van mensen die het nummer hebben uitgezocht en het met iemand willen delen. Helaas zijn er daarbij vaak veel fouten!
Zelfs in officiëel uitgegeven Tab boeken zitten fouten of onlogische dingen.
Je zult ook zelf moeten leren luisteren en uitzoeken hoe het gespeeld wordt.