PDA

View Full Version : pickup probleem



mijn eigen sijl
31 juli 2013, 22:40
Hallo Allemaal

Ik heb een Ibanez rx40 (hss) met het volgende:

Neck :DiMarzio FS-1 - output 160 - DP110

Midden: DiMarzio Virtual VintageŽ Heavy Blues 2 - output 170 - DP409

brug: Bluesbucker - output 224 - DP163

Het probleem is dat als ik de schakelaar op midden en brug zet, dat is er alleen treble is en ook schettert verders geen bas of mid, maar voor de rest van de switch-opties doet alles het prima. heb beide pickups op verschillende manieren aangesloten maar dat mocht niet baten.

Weet iemand hoe dit komt?

DarknessAwaits
31 juli 2013, 22:50
Klinkt alsof de middenpickup uit fase staat met de brugpickup. Zeker weten dat het niet helpt om de draadjes om te draaien?

mijn eigen sijl
1 augustus 2013, 10:45
Ik heb heb de beide pickups op alle manieren aangesloten en gecombineerd maar helaas, en wat bedoel je pressies met: fase. In de handleiding stond dat er ook aan gegeven maar snap dat niet echt. En dit is me eerste keer dat ik een gitaar om bouw, best leuk eigenlijk :D

lcvanderhelm
1 augustus 2013, 10:57
UIt fase wil zeggen dat de + en de - van de elementen omgedraaid zitten ten opzichte van mekaar.
Om dat goed te krijgen,moet je de + en de - van het middelste element omdraaien.

mijn eigen sijl
1 augustus 2013, 11:43
okej bedankt ik ga meteen aan de slag laat ook meteen weten of het succes heeft geboekt. :)

mijn eigen sijl
1 augustus 2013, 12:28
ik heb de draadjes van de midden pickup om gedraaid en het klinkt nu goed. merkte wel dat het probleem is verplaatst naar de midden en neck pickup dus heb meteen de bedrading van de neck pickup ook meteen omgedraaid, wat ik wel raar vind is dat rood nu massa is geworden en groen op de switch moet, maar goed hij klinkt nu goed en ga nu nog wel even kijken naar de bluesbucker die mag wel wat voller klinken.

hartelijk dank voor de hulp

Plant
1 augustus 2013, 17:57
Als je alleen het brugelement had omgedraaid was je er ook geweest. Nu heb je de 2 andere elementen omgedraaid.

Maar goed, als het werkt werkt het :ok: