PDA

View Full Version : Welke Western gitaar heeft een iets bredere hals



motorhan
30 juli 2013, 20:03
Hallo,
Ik ben nu een beetje aan het klooien op een Spaanse gitaar met nijlon snaren maar wil eigenlijk een western model met stalen snaren.

Maar ik heb begrepen dat bij een Western gitaar de hals ongeveer even breed is als bij een elektrische gitaar 43mm. Hebben jullie een idee welk merk een iets bredere hals heeft bv 45mm.


Met vr gr
Han

freekick
30 juli 2013, 20:32
Ik had een seagull met brede hals. (ik dacht 45mm)
Heb nu een Ayers csm met 45 mm hals.

Dippides
30 juli 2013, 21:06
Volgens mij zijn er meer van 45 dan van 43.

Plant
30 juli 2013, 21:06
Toch nog steeds op zoek naar een western erbij?

Bij de Canadese gitaren zit je redelijk goed qua halsbreedte.
Wat dat betreft had de Garrison uit je andere topic wel wat voor je geweest. Garrison en Seagull komen uit dezelfde stal als Godin en Art&Lutherie. Garrison is inmiddels opgekocht door Gibson. Maar de gitaren hebben allemaal wat bredere halzen.

Toevallig staat er een Seagull (http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=semigit&md=details&id=173728) met element op Gitaarmarkt. Had je misschien al gezien. Het is geen spam, ik heb er niks mee te maken, maar het zou zomaar kunnen zijn wat je zoekt.

Jedeel
30 juli 2013, 22:37
Motorhan, mss heb je het topic al gezien, maar kijk eens hier;
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?81741-El-ak-westerns-amp-bredere-hals

Geen lang topic, maar het heeft mij wel tot een Lakewood gebracht.

motorhan
30 juli 2013, 23:03
Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb die aanbieder een mailtje gestuurd ivm de vraagprijs.

Ik heb er op MP ook wel gezien ook zo'n masterbilt maar die wil er ook voor hebben wat ie er zelf 2e hands voor heeft betaald en dan zit ik met reiskosten hoger dan dat ie nieuw kost.

Mocht iemand een leuke gitaar weten. moet wel in hele goede staat zijn.


Met vr gr
Han

Riny
31 juli 2013, 17:00
Han,

Een klassieke gitaar zit gemiddeld op 52/53 mm bij de topkam, een western gitaar zit gemiddeld op 42/43 mm bij de topkam.
Een 12 snarige zit op gemiddeld 48/49 mm bij de topkam.
Deze maten zijn afkomstig van mijn eigen gitaren.

Afwijkende maten kunnen er natuurlijk ook zijn, afhankelijk van het merk.

Jedeel
31 juli 2013, 17:31
...
Een 12 snarige zit op gemiddeld 48/49 mm bij de topkam.
...


Zou je ook nog kunnen doen; een 12-snarige aanschaffen en dan met 6 snaren bespannen....

motorhan
31 juli 2013, 20:14
Toch nog steeds op zoek naar een western erbij?

Bij de Canadese gitaren zit je redelijk goed qua halsbreedte.
Wat dat betreft had de Garrison uit je andere topic wel wat voor je geweest. Garrison en Seagull komen uit dezelfde stal als Godin en Art&Lutherie. Garrison is inmiddels opgekocht door Gibson. Maar de gitaren hebben allemaal wat bredere halzen.

Toevallig staat er een Seagull (http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=semigit&md=details&id=173728) met element op Gitaarmarkt. Had je misschien al gezien. Het is geen spam, ik heb er niks mee te maken, maar het zou zomaar kunnen zijn wat je zoekt.

Ik had net gereageerd op een Garrison van Marcel ziet er heel mooi uit maar is ook maar 43mm en die seagull is wel het goede formaat maar heeft toch een aantal beschadigingen waar ik me aan stoor dus dat gaat hem niet worden.

een 12 snarige zoals ook wordt gesuggereerd en daar 6 snaren op spannen ga ik niet doen ik denk dat ik met 45mm aardig uit de voeten/ vingers kan.

fastfolkert
1 augustus 2013, 11:53
een 12 snarige zoals ook wordt gesuggereerd en daar 6 snaren op spannen ga ik niet doen ik denk dat ik met 45mm aardig uit de voeten/ vingers kan.

Dat 6 snaren op een 12 snarige heeft bij mij nooit gewerkt; de ongebruikte stemmechanieken rammelden altijd een beetje mee omdat daar geen snaarspanning op stond....

YMMV

motorhan
1 augustus 2013, 12:25
Dat 6 snaren op een 12 snarige heeft bij mij nooit gewerkt; de ongebruikte stemmechanieken rammelden altijd een beetje mee omdat daar geen snaarspanning op stond....

YMMV

Als dat het probleem is kun je de niet gebruikte mechanieken toch verwijderen.

fastfolkert
1 augustus 2013, 13:36
Als dat het probleem is kun je de niet gebruikte mechanieken toch verwijderen.

Tuurlijk, maar dat ziet er IMHO niet uit, en als je er weer 12 snaren op wilt zetten moet je de boel eerst weer inelkaar knutselen...
Overigens, mijn Yamaha FG730s is 43mm breed en daar kan ik (grote handen) prima mee overweg.

motorhan
1 augustus 2013, 15:10
Dat ben ik helemaal met je eens. Mijn andere elektrische gitaren zijn allemaal 43mm maar als je bepaalde akkoorden speelt is 2mm breder net iets fijner. als gebruik ik soms 2 vingers om 3 snaren in te drukken.

Rizz
2 augustus 2013, 13:54
Ik vind de 45 mm toch wel erg fijn op m'n Eastman. Ik heb jaren uitsluitend op een klassieke gitaar gespeeld en dan is 43 mm erg smal. Ik kan net ff wat beter uit de voeten.. 12-snarig is ook geen problem, hou wel van brede halzen. Thumb over is wat lastiger, maar krijg dat ook op mijn klassieke wel voor elkaar tot 3e fret..

motorhan
2 augustus 2013, 18:29
Gisteren nog naar een nieuwe richwood wezen kijken had hem gekocht voor 200.00 mooie prijs van te voren gevraagd de topkam te meten volgens de verkoper een ex muziekwinkeleigenaar 45mm Gitaar was inderdaad nieuw alleen toen ik hem bekeek en de kam controleerde 43mm zegt die verkoper wat een onzin voor 2mm

Vandaag weer zo iets doe een bod op een Seagull S6 met element krijg een mail terug bod akkoord allen de advertentie klopt niet want er zit geen element in :???::) dus als dat niet belangrijk is dan mag je hem komen halen.
Dus bod maar weer verwijderd.

Ach en zo blijf je leuk bezig.

Plant
2 augustus 2013, 22:36
Gisteren nog naar een nieuwe richwood wezen kijken had hem gekocht voor 200.00 mooie prijs van te voren gevraagd de topkam te meten volgens de verkoper een ex muziekwinkeleigenaar 45mm Gitaar was inderdaad nieuw alleen toen ik hem bekeek en de kam controleerde 43mm zegt die verkoper wat een onzin voor 2mm

Ik heb ook weleens zo'n discussie gehad en heb de verkoper aan de telefoon de afstand tussen de 2 E-snaren laten nameten. Het lijkt gemierenn••k want in feite scheelt het nog geen halve mm per snaarafstand, maar gevoelsmatig doet het echt veel.


Vandaag weer zo iets doe een bod op een Seagull S6 met element krijg een mail terug bod akkoord allen de advertentie klopt niet want er zit geen element in :???::) dus als dat niet belangrijk is dan mag je hem komen halen.
Dus bod maar weer verwijderd.

Als je niet per se een element nodig hebt, had de verkoper wel iets aan de prijs kunnen doen toch? Wel raar, een gitaar met element aanbieden (foto van Internet zeker ;) ) en dan blijkt het er een zonder te zijn.


Ach en zo blijf je leuk bezig.

Waar je zin in hebt met die hitte :p

Jedeel
2 augustus 2013, 22:38
...
Gitaar was inderdaad nieuw alleen toen ik hem bekeek en de kam controleerde 43mm zegt die verkoper wat een onzin voor 2mm
...


Toen ik mijn western uitprobeerde (K.D. te Amersfoort) heb ik gekozen voor een gitaar met 3 mm méér breedte bij de kam.
3 mm is per snaar/vinger één halve mm en dat merk je!!!

motorhan
2 augustus 2013, 22:44
Toen ik mijn western uitprobeerde (K.D. te Amersfoort) heb ik gekozen voor een gitaar met 3 mm méér breedte bij de kam.
3 mm is per snaar/vinger één halve mm en dat merk je!!!

Wat is dat voor merk met die 3mm meer.

Ik had ook een mail gestuurd naar Bax muziek en gevraagd welke western gitaar ze hadden met een topkam van 45mm krijg ik vandaag een mail met een aanbieding van een Yamaha is dit wat u zoekt? Nee dus in de omschrijving staat neckbreedte 43mm dus die lezen ook niet.

Staat gewoon in de kop uw vraag 45mm Zal wel door het warme weer komen.


wordt weer vervolgd

motorhan
2 augustus 2013, 22:46
Ik heb ook weleens zo'n discussie gehad en heb de verkoper aan de telefoon de afstand tussen de 2 E-snaren laten nameten. Het lijkt gemierenn••k want in feite scheelt het nog geen halve mm per snaarafstand, maar gevoelsmatig doet het echt veel.



Als je niet per se een element nodig hebt, had de verkoper wel iets aan de prijs kunnen doen toch? Wel raar, een gitaar met element aanbieden (foto van Internet zeker ;) ) en dan blijkt het er een zonder te zijn.



Waar je zin in hebt met die hitte :p

Die verkoper zei dat ik hem kon hebben voor de prijs die ik had geboden op de gitaar met element. hij zei ook dat hij de advertentie niet kon aanpassen maar dat heeft ie inmiddels wel gedaan.

motorhan
3 augustus 2013, 13:10
ook lekker duidelijk.
Ik kijk bij een paar leveranciers naar een Seagull S6 omdat die een bredere hals zouden hebben.
en wat zie ik:
Keymusik Seagull S6
• Body type: Dreadnought
• Top: Select Pressure Tested Solid Cedar
• Achter- en zijbladen: Wild Cherry
• Hals: Silver Leaf Maple
• Toets: Rosewood
• Topkam: Tusq, 44.4 mm
• Mensuur: 648 mm
• Brug: Rosewood, Tusq
• Electronica: -
• Snaren: -
Bax
Specificaties:
- akoestische western gitaar
- kleur: naturel
- afwerking: zijdeglans
- body stijl: dreadnought
- top: massief ceder
- zij- en achterkant: Canadese wilde kersenhout (3-laags gelamineerd)
- body dikte: 124,5 mm
- hals: Canadees esdoornhout (Silver Leaf Maple)
- toets: Indisch palissander (Indian Rosewood)
- toets radius: 16” (406,4 mm)
- topkam: 45,7 mm (1.8”),
Graphtech Tusq- snaarlengte (mensuur): 24.84” (630,94 mm)
- aantal frets: 21

Dus je bent bijna verplicht alles zelf op te meten en die verkopers zeggen maar wat

Met vr gr

Han

Rizz
3 augustus 2013, 19:28
Zal ik het nog een beetje ingewikkelder maken?

Meet ook eens de afstand tussen de snaren bij het zadel op. Veel fingerstyle gitaren hebben daar iets meer ruimte om makkelijker losse snaren te kunnen bepotelen.. Het wil nog wel eens verschillen tussen fabrikanten en het wordt zelden opgegeven in de specs..

Dippides
3 augustus 2013, 19:46
Dus je bent bijna verplicht alles zelf op te meten en die verkopers zeggen maar wat
Website van de fabrikant is beter: http://www.seagullguitars.com/specs.html

De S6 blijkt er dus met twee verschillende topkam breedtes te zijn. 45,72mm en 43,688mm.

Riny
4 augustus 2013, 13:30
Dus je bent bijna verplicht alles zelf op te meten en die verkopers zeggen maar wat

Met vr gr

Han

Dozenschuivers zonder verstand van zaken al durven ze glashard anders te beweren.
Krijg met regelmaat materiaal binnen om alles af te stellen zoals het hoort.
Gekocht bij de "grote " Jongens maar kennis van zaken Nada noppes.
Het enige wat telt is geld.

Weet niet of je de afstand wil rijden maar ik weet/ken een leverancier die uitsluitend gitaren doet en wat ook zijn ECHTE passie is.
Mocht je interesse hebben in gegevens pm even.

Jedeel
4 augustus 2013, 15:08
Wat is dat voor merk met die 3mm meer.
...


Dat is een Lakewood (M-14) geworden.

motorhan
4 augustus 2013, 16:34
Dat is inderdaad een goede kandidaat met 46mm maar nu even meer dan ik wil uitgeven. Dit wordt de 9e of 10e gitaar en ik moet nog uitvogelen of ik het leuk blijf vinden op zo'n Western. maar zo langzamerhand komen er toch wel meer geschikte naar boven.


bedankt voor je reactie

met vr gr
Han

Ron Houben
4 augustus 2013, 21:51
Blueridge BR 40A, 43A, 60A etc. Als er een A achter staat (Adirondack top) heeft die ook een topkambreedte van 44,5 mm. Ideaal.

Klopt het dat je in Cranendonk Brabant woont? Charlee Guitars in Panningen heeft die, misschien heeft Let;s PLay Music in Eindhoven die ook. Bel ander de importeur hboetzkes.com even.

motorhan
5 augustus 2013, 10:06
Hallo Ron,

Klopt ik woon in Cranendonck. Ik ben nog niet bij een muziekwinkel geweest ik probeer eerst wat informatie bijeen te sprokkelen voor wat ik denk te willen. en dan kijk ik ook of hetgeen wat ik zoek op MP voor een aantrekkelijkere prijs te koop is. lukt dat niet dan wordt het een nieuwe.
Ik heb ook niet perse haast dus een paar weken heb ik nog wel geduld. op MP staat nu ook een Eastman AC-120 heeft ook 45mm kost nieuw 439.00 maar moet even zien wat ze er op bieden want er komen ook nog kosten voor het halen bij en je hebt geen garantie.
en er staan ook 2 Seagulls S6 op maar daar moet ik de breedte nog van doorkrijgen omdat die er in 2 verschillende maten zijn.

In ieder geval bedankt voor je reactie en de Blueridge neem ik zeker mee in de overweging.

oehoe
5 augustus 2013, 21:45
Zweer al sinds jaar en dag bij Tacoma. Lekker brede hals. Ondanks mijn kleine klauwtjes 't beste profiel voor mij. Is vergelijkbaar met die van mijn Garrison G10-12.

Laser
5 augustus 2013, 23:00
Albert & Muller S1, S2, S3 ..
http://www.albert-mueller.de/Albert-Mueller/stahlseiten%20gitarren/s12.html
Top, klank super, geeft het nakijken aan veel duurdere gitaren ;-)

Ruudj
6 augustus 2013, 15:05
Albert & Muller S1, S2, S3 ..
http://www.albert-mueller.de/Albert-Mueller/stahlseiten%20gitarren/s12.html
Top, klank super, geeft het nakijken aan veel duurdere gitaren ;-)

@ Laser; waar zijn die A&M gitaren hier te krijgen dan? Ik kan geen winkel vinden op het net

Ron Houben
7 augustus 2013, 07:44
Albert & Muller gitaren werden vroeger bij Hampe van Berkel en ook bij Sacksioni in Amsterdam verkocht. Ik weet niet of dat nog steeds zo is. Hoogstwaarschijnlijk buiten budget voor ts.

motorhan
7 augustus 2013, 10:12
Albert & Muller gitaren werden vroeger bij Hampe van Berkel en ook bij Sacksioni in Amsterdam verkocht. Ik weet niet of dat nog steeds zo is. Hoogstwaarschijnlijk buiten budget voor ts.

Ik heb al wat gegoogled maar geen winkel kunnen vinden, al denk ik ook dat de prijs voor nu aan de hoge kant is. Mocht ik het echt leuk gaan vinden dan is het een ander verhaal.

gr
Han

motorhan
7 augustus 2013, 12:13
Ik was weer even aan het zoeken en kwam bij Thoman deze tegen
Harley Benton HB Custom Line CLD-1048SCE NS [Info]
Harley Benton HB Custom Line thomann CLD-1048SCE NS Solid Standard Series acoustic steel guitar, dreadnought-style, cutaway, solid spruce top, back & sides: mahogany, creme binding, mahagony neck, 648 mm scale, rosewood fretboard, 20 frets, dot inlays, nut width: 48,0 mm, 58,74mm at 12th fret, ...
Normale prijs: EUR 179.00

Is dat iets waar je nog niet dood mee gevonden wil worden of is het voor de prijs toch nog wat er lijkt zelfs een element in te zitten Ik zie voor mij 1 pluspunt 48mm nekbreedte.



Voordeel is dat je het binnen 30 dagen kan terug sturen

Ron Houben
8 augustus 2013, 07:45
Specificaties zeggen niet veel. Iedere gitaar heeft wel een spruce top, een mahonie zij- en achterkant etc. Waarom is een Collings D2H dan 4000 Euro en de HArley Benton 179? Probeer ze uit. Ga naar een winkel en vraag. Er zijn echt nog wel winkels waar je goed en hoffelijk geholpen wordt. Ken je die niet? Stuur een PM en ik zal je doorverwijzen. Ik wil hier geen namen noemen omdat ik daarmee automatisch anderen beledig.

motorhan
16 augustus 2013, 17:40
Hallo,

Ik ben nog steeds niet in een muziekwinkel geweest maar ben me nog aan het inlezen op het net en kwam toen dit type tegen
kennen jullie deze,Baton Rouge L6 zou een halsbreedte hebben van 47mm volgens de verkoper.


http://www.jnr.be/products/baton-rouge-l6

Met vr gr
Han

Plant
16 augustus 2013, 17:56
"Het model is geïnspireerd op een bekend Canadees merk."

;)

Ik zie gewoon een Seagull headstock met een B(aton) R(ouge) - logo erop:

http://www.musicreport.sk/images/misc/baton-rouge-lmc-c.jpg

Elvee
16 augustus 2013, 21:16
Waarschijnlijk wel boven je budget, maar beide gitaren (Furch S24-SR Jumbo en Larrivée L03) hebben een hals van 45 mm.

motorhan
21 augustus 2013, 17:35
Hallo,
Vandaag maar eens naar een muziekwinkel geweest in Best. daar hebben ze de Seagull S6 met element voor 525.00€ voor die prijs ben ik ze nog niet ergens anders tegen gekomen. belangrijker was natuurlijk dat ik nu kon proberen of die paar mm extra breedte echt scheelde. ik vind duidelijk van wel.
Wat me niet meevalt is het geluid ik vond ook de snaren niet lekker spelen wat er op zit standaard weet ik niet maar de dikke snaren zijn behoorlijk grof omwikkeld dat kon de verkoper me ook niet vertellen . Die wist er overigens helemaal niet zoveel van, alleen merkte hij op dat het een goede kwaliteit gitaar was. Het was overigens verder een vriendelijke man en hij liet me ook alleen om hem uit te proberen dat is wel weer lekker aan de andere kant zou het plezierig zijn als er iemand die beter gitaar speelt dan ik (is niet veel voor nodig) laat horen wat de mogelijk van zo'n gitaar is. al is het allen al om te vertellen hoe dat elementje werkt. schijnt een stemapparaatje te zijn en elementje dat je moet versterken via een externe versterker.

Ik kon er wel andere snaren op krijgen toen ik er naar vroeg. Maar nu is het dilemma jullie hebben veel meer ervaring en ik begrijp dat je verschillende soorten en merken snaren moet proberen omdat smaken verschillen.

Maar wat is jullie positieve ervaring met welke snaren op een Western en dan bij voorkeur een soort van Flatwound/gladdere snaar als dat al bestaat voor een Western.

Zo heel verhaal weer.

Dan is nog het verhaal wat is wijsheid een nieuwe of een goede/nette gebruikte. kopen voor 280.00 en 500km rijden met risico dat ie toch tegen valt of toch een nieuwe kopen voor 525.00 incl hoes en setje snaren en ca 30km van huis.

Bedankt weer voor alle reacties
Met vr gr
Han

motorhan
25 augustus 2013, 11:38
Afgelopen vrijdag toch maar besloten een voorlopig eind aan de zoektocht te maken en in Best een nieuwe Seagull S6 gekocht met een set Elixer snaren die ik er zelf op zou zetten.

Thuis gekomen had ik eerst nog wat andere dingen te doen, toen na een aantal uren gitaar uit de hoes snaren gestemd met behulp van het ingebouwde stemapparaat. dat werkt wel handig.
Toen keek ik in het klankgat en zie dat er een spantje wat tegen het bovenblad is gescheurd. Balen natuurlijk waarom zie je zulke dingen nu niet in de winkel en pas als je thuis bent en hebt betaald.

Ik heb gelijk de verkoper gemaild en wat later gebeld. deze was ook verbaasd en zegde direct toe dinsdag contact op te nemen en als hij bij de leverancier voorradig is as vrijdag een nieuwe te leveren.

Het verknald wel weer je plezier maar ja het zal er wel bij horen. hij zegt nog hout werkt ja dat snap ik ook maar toch niet bij een gitaar van en paar uur oud (voor mij dan)
http://i426.photobucket.com/albums/pp344/han62/CIMG2674_zps26edf0ed.jpg (http://s426.photobucket.com/user/han62/media/CIMG2674_zps26edf0ed.jpg.html)

Kan natuurlijk wel gelijmd worden maar er ontbreekt ook een stukje waardoor het latje niet vloeiend verloopt zoals bij het andere latje dat er contra op zit.

tot zo ver mijn ervaring met de aankoop van een nieuwe gitaar.


Met vr gr
Han

gitaarvrouwtje
25 augustus 2013, 11:43
Oh das balen ,..had je nu antwoord gekregen?

Wbt snaren, ik speel met elixir , de meningen verschillen, is persoonlijk maar t is mijn nummer 1 keuze al jaren :)

motorhan
25 augustus 2013, 13:23
Oh das balen ,..had je nu antwoord gekregen?

Wbt snaren, ik speel met elixir , de meningen verschillen, is persoonlijk maar t is mijn nummer 1 keuze al jaren :)

Ik verwacht as dinsdag telefoon, en anders heb ik gezegd maak ik de koop ongedaan. als consument heb je dat recht maar recht hebben is anders dan recht krijgen. het zou overigens dom zijn van die zaak om het niet netjes op te lossen want als ik een zaak heb waar ik vertrouwen in heb dan hebben ze aan mij een goede klant.

en die Elixer snaren ik heb er geen ervaring mee maar de snaren die er op zitten de dikke dat lijkt wel een rasp als je er over schuift. de Elixer zijn wat gladder.

Maar even wachten op de nieuwe gitaar en ze er dan op zetten.

en je onderschrift is wel heel toepasselijk.

gitaarvrouwtje
25 augustus 2013, 14:05
Mja mijn onderschrift is niet overdreven ,ik heb de rafels er met een eeltraspje afgeschuurd omdat t voor geen meter speelde zo haha
Op mijn ipad heb ik met links soms moeite met het touch screen door t eelt :)
Niet erg vrouwelijk..
Zag gisteren een vriendin die weer es bij de nagelstudio was geweesd..die dit maar helemaal niks vind..
Kris als je je vingers schuin houdt kun je toch ook wel langere nagels

Ja duh..die s gek hahaha ..ik heb ze ultrakort..niks niet sexy,..maar mijn gitaar maakt dat goed met haar wulpse body :p

motorhan
30 augustus 2013, 22:34
Ik heb inmiddels bericht van de verkoper. Een nieuwe gitaar is besteld was in Nederland niet voorradig dus komt nu van iets verder weg ze hebben er meteen 2 besteld (eigenlijk 3 maar de 3e vind ik van kleur niet mooi) zodat ik straks nog kan kiezen. ze verwachten dat ie er binnen is.
Er was verder geen discussie of dat de gitaar geruild zou worden, het enige punt was even wanneer kan de importeur/fabrikant leveren.

Wordt vervolgd
Met vr gr
Han

motorhan
29 september 2013, 14:43
Gisteren heb ik de nieuwe gitaar kunnen halen. Jammer genoeg kwamen de andere 2 Seaguls niet in aanmerking die hij extra besteld had de ene was zwart en de andere is de costline met cutaway is van de slim line en dan is de hals dus weer smaller.
Het is nu de Original geworden. ik vind de kleur van het hout iets minder mooi maar dat begint al te wennen en de klank vind ik opvallend goed. maar ja wat heet dat is toch een kwestie van smaak.

De actie is ook optimaal laag.

Er zitten nu de originele snaren nog op maar ik heb er een setje elixers bij gekregen die zet ik er over een paar weken wel eens op.

Al met al heeft het wat langer geduurd dan voorzien, maar dat is de winkel niet te verwijten zij geven ook de boodschap van de fabrikant/leverancier door.

Conclusie: Een positieve ervaring met de service en klantvriendelijkheid van Muziekwinkel Best/Venray.

Dus voorlopig een einde aan de zoektocht.

Elvee
29 september 2013, 20:56
Gefeliciteerd. Wat de kleur betreft, die zal in de loop van de tijd nog mooier worden. En de originele snaren verwisselen voor nieuwe zal de klank alleen maar ten goede komen. Veel plezier er mee.

motorhan
30 september 2013, 20:04
Bedankt voor je reactie.

Met vr gr
Han

jplm
2 oktober 2013, 14:31
Hallo,
Vandaag maar eens naar een muziekwinkel geweest in Best. daar hebben ze de Seagull S6 met element voor 525.00€ voor die prijs ben ik ze nog niet ergens anders tegen gekomen. belangrijker was natuurlijk dat ik nu kon proberen of die paar mm extra breedte echt scheelde. ik vind duidelijk van wel.

Hallo.

Gezien de datum, en het gegeven dat je de gitaar al gekocht hebt, komt mijn post een beetje als mosterd na de maaltijd, maar bij deze toch maar even, misschien dat iemand er nog wat aan heeft:

Kijken of een 45 mm topkam je bevalt kun je op elke gitaar met een 43 mm topkam; je meet gewoon de fretbreedte, te beginnen bij de eerste, totdat je de fret tegenkomt die 45 mm breed is (bij mijn electrische is dat bijvoorbeeld de tweede fret), daar zet je dan je capo neer, en voilá, je hebt een gitaar met een 45 mm "topkam" (werkt prima om even een indruk van het speelgevoel te krijgen tenminste).

Groet, Jan.