PDA

View Full Version : Iemand ervaring met de hook R40?



lespaulnmarshall
30 juli 2013, 14:42
Hallo,
Ik kan welicht binnenkort een hook R40 kopen maar ik heb er nog nooit op gespeeld. Kan iemand mij vertellen wat zijn de verschillen met bijv. een fender super reverb of een andere gangbare amp (boutique of níet)?
Kan iemand me ook vertellen wat ik ervan kan verwachten?
Hoe veel headroom heeft hij?
Vast bedankt!

guitarguru
30 juli 2013, 14:50
Tja, heb er een keer op gespeeld. Ik was op zoek naar een Fender clean en een Marshall achtige crunch, en dat had ie allebei niet. Vooral het cleane kanaal vond ik niet fijn. Veel te donker gevoiced. Ik moest alle mid eruit draaien om een beetje Fendery geluid te krijgen. Sprankelen deed ie nooit. Overdrive kanaal was dik, donker en bluesy, maar kon me niet echt bekoren. Alsof er een deken over de amp hing zeg maar. Ging toen weg met een Toneking, maar die was uiteindelijk weer te dun en schel......

lespaulnmarshall
30 juli 2013, 17:08
Tja, heb er een keer op gespeeld. Ik was op zoek naar een Fender clean en een Marshall achtige crunch, en dat had ie allebei niet. Vooral het cleane kanaal vond ik niet fijn. Veel te donker gevoiced. Ik moest alle mid eruit draaien om een beetje Fendery geluid te krijgen. Sprankelen deed ie nooit. Overdrive kanaal was dik, donker en bluesy, maar kon me niet echt bekoren. Alsof er een deken over de amp hing zeg maar. Ging toen weg met een Toneking, maar die was uiteindelijk weer te dun en schel......

Ik heb hele goede reviews gelezen, maar dit klinkt niet zo positief dus... De omschrijving die ik er over heb gelezen is just fendery clean met heerlijke drive (maar niet marshall achtig).

lespaulnmarshall
30 juli 2013, 17:11
Ik vond dit wel erg lekker klinken:
http://youtu.be/fMrQkJnvKQA

Heb je toevallig ook ervaring met de hook little lenny? Zo ja, Hoe is die vergeleken met de R40? Ik heb wel op de little lenny gespeeld en vond die erg lekker!

guitarguru
30 juli 2013, 17:23
IK heb het prototype even mogen proberen en die klonk echt veel lekkerder. Maar die was nog niet verkrijgbaar toen. KLonk waanzinnig mooi op een 1x12 Two Rock kastje.

guitarguru
30 juli 2013, 17:28
Ik vond dit wel erg lekker klinken:
http://youtu.be/fMrQkJnvKQA


Ook hier wordt gewag gemaakt van het te warme karakter, en het vele laag-mid. Ik vind dit dus niet heel erg lekker klinken. IK mis openheid en sprankeling. Ach, smaken verschillen.

lespaulnmarshall
30 juli 2013, 18:09
Was dat two rock kastje er een zonder logo en met brandplekken bovenop op het tolex?

guitarguru
30 juli 2013, 18:48
Was dat two rock kastje er een zonder logo en met brandplekken bovenop op het tolex?

Dat kan ik mij niet meer herinneren ..

lespaulnmarshall
30 juli 2013, 18:52
Dat kan ik mij niet meer herinneren ..

Oké, anders is het waarschijnlijk die van mij geweest. Die heb ik pas bij v/d haar gekocht namelijk als demo model.

guitarguru
30 juli 2013, 18:56
Oké, anders is het waarschijnlijk die van mij geweest. Die heb ik pas bij v/d haar gekocht namelijk als demo model.

Vond het een waanzinnig goed klinkend kastje. Die Little Lenny klonk er in ieder geval super op.

lespaulnmarshall
30 juli 2013, 19:58
Vond het een waanzinnig goed klinkend kastje. Die Little Lenny klonk er in ieder geval super op.

Zeker een top kastje, maar die is natuurlijk al ontzettend goed ingespeeld daar, vandaar ook het goede geluid ;-)