PDA

View Full Version : HARTKE 3500



Jeremy B.
27 juni 2003, 01:42
er wordt veel gezegd over de HA3500! Ik speel zelf ook op een HA3500 en 't is ook meteen m'n eerste versterker. Ik heb 'm al bijna 4,5 jaar en ben er nog steeds DIK en DIK tevreden mee!!!

Wat een ding zeg. Destijds kosste 'ie me Fl 1400 gulden.

Wat vinden jullie nou echt GOED en wat echt SLECHT aan de HA3500???

J.

http://www.insane.nl

Laus
27 juni 2003, 01:44
euehmmm... tis een leuke amp maar tis misschien handig als je de 400 al bestaande topics over deze head ff doorneemt en daarop reageert?

verder no hard feelings anyway :)

basswasp
27 juni 2003, 11:17
Klopt wel.

Wat is dat trouwens voor ding achter op de kop van je bas?

http://www.insane.nl/foto/schagen/9.jpg

Jeremy B.
27 juni 2003, 11:34
dat gele ding is een beertje en daar achter zit een hipshot d-tuner

http://www.insane.nl/foto/hipshot1.jpg

http://www.insane.nl/foto/hipshot2.jpg

basswasp
27 juni 2003, 12:14
Ahja, dat beertje bedoelde ik ;)

Jeremy B.
27 juni 2003, 12:15
ehehe ok

Laus
27 juni 2003, 12:32
is dat nou fijn? zo'n hipshot?

Jeremy B.
27 juni 2003, 12:35
Jah te gek!

die lage D komt nog wel 's van pas...
je hoeft 'm natuurlijk niet altijd te gebruiken, maar hey.. hij zit erop dusss!

AllodoX
27 juni 2003, 14:39
tjah.. daar heb ik dus een B-snaar voor ;)

Clunk
27 juni 2003, 18:30
idd :D :razz:

Jeremy B.
28 juni 2003, 16:07
Ach jah... een B-snaar...

't heeft me nooit geboeid eigenlijk... Mijn helden spelen allemaal op een 4-snaar. eerst die 4 maar 's onder de knie krijgen en dan kijken we verder wel... ehehehe :lol:

Clunk
28 juni 2003, 18:36
tja, tis maar net waar je interesse ligt, maar ik merk wel dat het erg relaxed spelen is over een b :D

ik hoef nooit meer vaag te tunen ofzo, tenzij drop a, maar dat doe ik zelden, gewoon te laag...

merk wel dat het soms egt gewoon pure gemaktzucht is om niet je hals af te sliden via je e snaar, maar gewoon direct over je b te spelen :D

ach, ben lui****and i like it :D

bassopotmus
28 juni 2003, 22:14
jeremy is zijn gear flink aan showcasen hier!!, wreed coole bas hoor!
En voor de b-snaar, ik ga nog eens een hele dag testen in duitsland als het me nog steeds niet boeit laat ik het 5je varen, blijf ik een 4-string banger...

AllodoX
29 juni 2003, 00:10
5-snarig is eventjes wennen, maar uiteindelijk wil je niet meer anders.. je krijgt er " slechts " 5 noten bij, maar die paar nootjes geven je wel een behoorlijke uitbreiding in je scala, en je kunt ook een lekkere stevige sub neerleggen tijdens coupletjes.

't is in het begin alleen even wennen dat je ineens een snaar verder moet spelen, en dat de B-snaar een stuk losser is dan de andere 4 snaren ( dus je moet met meer beleid gaan spelen )

Bates15
29 juni 2003, 05:15
Echt wel ja. Die van een maat van me is niet normaal meer zo slap. Even ontopic. Gewoon een goede amp..... niets mis mee.

Berten
29 juni 2003, 11:07
gewoon nog eventjes OT over die B-snaar: het moeilijkste van 5string vind ik dat je moet leren dat het een 5string is en geen 4string met een extra lage B. Ter verduidelijking: het heeft me 2 jaar geduurd om te leren bijvoorbeeld een lage G niet op de derde fret van de E snaar te spelen maar op de B als ik hoog op de neck aan het spelen ben.
Het kan er natuurlijk ook mee te maken hebben dat ik ook nog steeds 4string speel.

bassopotmus
5 juli 2003, 20:06
Goed, je bezit dan zo'n kast van een versterker, iedereen kijkt je aan alsof je een profi bent als je ermee sleept door een gebouw 8-) als je gaat giggen en het heeft veel geluid.

Ik had 2 daagjes terug een gig en besloot maar eens me eigen amp mee te nemen, jawel ik speeelde op een demo avond van een muziekschool met wat lui die allemaal over combo's speelden en ik hoefde me amp slechts op 3 te zetten, ik had gewoon masterlijke sound.

Ik ben er nu gewoon zwaar van overtuigd dat je (zeker als bassist zijnde) een goede en vooral niet een underpowered amp moet hebben.
Ik heb me ha3500 gebruikt icm me H&K kast en het klonk zwaar oke, zeker voor een budget set. toppie