PDA

View Full Version : Terug waar je was



Cageman
30 juli 2013, 11:32
M'n eerste nummer na m'n vakantie. Ik merk wel dat ik weer wat inspiratie heb gekregen. Dat is fijn, want ik begon soms iets teveel in herhaling te vallen al zeg ik het zelf. Dit keer heb ik geprobeerd de clipping tot een acceptabel niveau te beperken.
Graag hoor ik wat men ervan vindt. :hippie:


http://www.youtube.com/watch?v=RYU9eWyaQgE

Loeters,

Merijn

paulusdeBKB
30 juli 2013, 11:50
Mooi, en erg sfeervol. Het klinkt wel alsof er nogal wat clipt hier en daar, en het ruistikje (van een effect?) rond 2 minuten vind ik lelijk - ik dacht dat er wat mis was met mijn geluidsinstallatie. Van mij had de soundscape op de achtergrond wat zachter gemogen. Verder echt heel goed gedaan!

Duhsjaak
30 juli 2013, 19:21
Persoonlijk geloof ik dat het altijd maar weer anders - altijd maar weer beter, een concept is dat ons door Amerikaanse team building guru's door onze strot is geperst. Net als het gefuck over half vol/half leeg. Schiet op, denk ik dan. Zoek een kraan op als het je zo bezighoudt. Ik raak pas gealarmeerd als het glas helemaal leeg is.

Zo, dat is ook weer even gezegd.

Een zekere herhaling ligt altijd op de loer, maar we moeten er nou ook weer niet echt bang voor zijn.
Luister bijvoorbeeld eens naar:
- Hello Mary Lou (LP Rick is 21)
- Today's teardrops (LP Rick 7)

Beide geschreven door Gene Pitney. Andere titel maar verder identiek.

Waarom zouden we zo krampachtig moeten streven naar telkens anders/beter? Ik weet het echt niet. Morgen is vrijen ook weer twee blote mensen. Ik gok maar wat. En ik gil maar wat want GN is een beetje saai. Hierop komt zeker een aanvulling. Mark my words.

Morgen is een boterham hagelslag bij mij zeker ook weer favoriet. Als je iets nou lekker vindt? Of mooi.
Lekker van genieten.

paulus' opmerking over het tikken. Kan zo maar iets tikkend pulseren op het net. Het gaat te snel voor schikdraad. Denk ik.

Ikzelf ben een liedjes man. Zo een van begin en een eind. Maar kan dit soort sfeerachtige stukken prima pruimen.
Lekker hoor! Ga maar vast denken aan de volgende. Mijn glas is helemaal vol. Maar de avond is nog vroeg. Er kan nog van alles gebeuren.

Vriendelijke groet, Gus

grayfink
30 juli 2013, 19:29
Staat nu aan op de achtergrond, nice.

Cageman
30 juli 2013, 21:08
Allereerst bedankt voor het luisteren en de reacties. Het doet me ook goed dat het goed/leuk gevonden wordt! :)

Het klinkt wel alsof er nogal wat clipt hier en daar, en het ruistikje (van een effect?) rond 2 minuten vind ik lelijk - ik dacht dat er wat mis was met mijn geluidsinstallatie.

paulus' opmerking over het tikken. Kan zo maar iets tikkend pulseren op het net. Het gaat te snel voor schikdraad. Denk ik.

Over het geklik rond 2 minuten heb ik wel een poosje getwijfeld of ik het erin zou houden of niet. Het is in ieder geval wel gemaakt en had ook een apart spoortje op m'n opname-apparaat (galm van de baspartij verknipt en gefuzzt). Het punt was dat het zonder dat een erg kaal ingekakt stukje van het lied werd. Ik denk nu toch inderdaad dat ik het wat meer op de achtergrond had moeten plaatsen, maar goed. Later komt het namelijk weer terug en dan doet het z'n werk beter.

Altijd streven naar originaliteit is ook niet alles inderdaad, maar het is wel leuk. Herhaling vind ik juist goed als het herkenbaarheid ten goede komt, maar minder als iets als een makkelijke one-trick pony wordt gebruikt.


En ik gil maar wat want GN is een beetje saai. Hierop komt zeker een aanvulling. Mark my words.
Ik vind het best jammer dat er ontzettend veel gear wordt gepost in alle gearpost topics, maar er relatief zo weinig van in het sounds gedeelte terug te vinden is. Of je zoiets bedoelde weet ik niet, maar toch.

Het volgende dat ik ga maken is wat anders dan anders. Ik ga eerst een verzoekje van mijn zwager in elkaar zetten; een lied/sfeer dat vooral heel creepy/griezelig klinkt. Daarna ben ik ook wel weer toe aan iets meer straight-forward rocken.

@grayfink: tof dat je m'n stukjes waardeert. Op de achtergrond aanzetten is ook precies waar het vooral voor bedoeld is.

Groeten,

Merijn

Duhsjaak
31 juli 2013, 19:42
Eerlijk gezegd, nee. Ik had verwacht dat er mensen zouden beginnen met de opmerking dat seks met drie blote mensen toch veel leuker is of zo.

Waar jij op doelt verbaast mij ook vreselijk. Uren miepen over hoe het hoorbaar is dat een linkshandige Mexicaan een schroefje in het stemmechaniek heeft gedraaid. Maar leuk eens laten horen hoe dat dan klinkt, ho maar.

Ik snap dat de looks leuk zijn, maar je wilt denk ik toch boven alles dat ie klinkt als een klok?

Dus ik vind ook dat er best wat meer gepost mag worden.
Vriendelijke groet, Gus