PDA

View Full Version : In to the breeze



benwave
30 juli 2013, 11:09
Stukje met de nieuwe Gibson gespeeld.
In to the breeze covertje van JJ Cale

http://www.youtube.com/watch?v=GaR5OokCoaY&feature=youtu.be


En nog èèn

Django

http://www.youtube.com/watch?v=c4R6NjdIQBI

paulusdeBKB
30 juli 2013, 11:18
Lekker gespeeld hoor, misschien een tikje gehaast getimed hier en daar. En leuk, dat inkijkje in je kamer :)

duckman
30 juli 2013, 11:32
Mooi eerbetoon aan JJ Cale.....goed gespeeld, lekkere sound en mix! mooie LP ook :-) Call me the Breeze natuurlijk ook groot geworden door de coverversie van Lynnyrd Skynyrd. Heb ook even je andere filmpjes bekeken en die zijn ook top!

Duhsjaak
30 juli 2013, 19:51
Vind de klank errug mooi.
Welke pups zitten er in? Ik ben niet zo'n humbucker man, maar voor deze zou je toch zwichten hè?

Muziek heel fijn, mijn voorkeur de eerste. Maar da's heel persoonlijk natuurlijk. Fijn stukkie werk!
Vriendelijke groet, Gus

grayfink
30 juli 2013, 20:02
Ik vind ze beide lekker, They call me the breeze kun je onmogelijk zo relaxed als de meester zelf uiteraard.

benwave
31 juli 2013, 09:16
Vind de klank errug mooi.
Welke pups zitten er in? Ik ben niet zo'n humbucker man, maar voor deze zou je toch zwichten hè?

Muziek heel fijn, mijn voorkeur de eerste. Maar da's heel persoonlijk natuurlijk. Fijn stukkie werk!
Vriendelijke groet, Gus

Custom-wound Gibson BurstBucker pickups speciaal voor deze gitaar gemaakt zitten erin..,,, wat dat dan ook mag inhouden ??
Maar ze klinken wel lekker inderdaad

barno
31 juli 2013, 10:48
Fijne salute aan JJ !
idd, zo flowy als JJ wordt het niet, maar qua klank en feel prima

Duhsjaak
31 juli 2013, 19:35
Effe schaamteloos OT. Als dat mag, Ben? Er gebeurt toch vrijwel niks op GN.

Zaterdag een week terug was ik met mijn lief op het feest van een vriendingetje. Zij is wat jonger dan ik en de oudste van het gezin, dus haar broers (zeer fijne musici) nòg weer wat jonger. Bovendien hebben de broers iets jonger vrouwelijk gezelschap, een duidelijk bewijs dat het omhangen van een gitaar werkt. Geloof maar dat ik niet overdrijf.

Het was bloedheet, iets dat duidelijk zijn weerslag vond ik de kleding van de vriendinnen van de broers, die dus min of meer schaars gekleed als achtergrond zangeressen fungeerden.

De drummert was ziek of iets dergelijks. Of ik dat niet even waar kon nemen. Dat kon. Mijn lief had mij nog nooit met een band zien drummen en komt stom toevallig tussen twee nummers die ruimte binnen.

En vraagt aan mij: 'Wat doe jij nou?'
Waarop ik zeg: 'Ik geniet van het uitzicht!' Dat kon natuurlijk omdat het om een 'onder ons' evenement ging. Zowel de outfit van de dames, de vraag en het antwoord.

Vlak daarvoor hadden wij 5 J.J. Cale liederen gespeeld. En een paar dagen later was ie dood.

Even ernstig: Laat dit een duidelijke waarschuwing zijn. Als het me niet bevalt doe ik 5 liedjes. Veel effectiever dan spelden in een popje prikken.
Vriendelijke groet, Gus


@Benw
Dank voor je antwoord. Ik ga er achter aan.

duckman
1 augustus 2013, 07:45
@ Duhsjaak: geweldig verhaal, hahahaha..mijn dank hiervoor! En uiteraard zal ik mijn best doen om je te vriend te houden :-)