PDA

View Full Version : CAE 3+ SE!



morris
27 juni 2003, 02:20
Yeehaaa!
Mijn Suhr preamp is er!!! Eindelijk!
Ik moet er alleen nog 7 chineesjes erin gooien (Ruby 12AX7A-C lampjes), want er zit nu Sovtek in. wooohooo!!!

Verkoopt iemand een VHT???

Sorry, ik moest het even kwijt.....

kokeleko
27 juni 2003, 09:02
Proficiat met je aanwinst, heb je al een rack, en een goede fx-doos :-D .
Waar haal jij die preamp tubes, is dat wat?

wimmeltje
27 juni 2003, 09:35
Cool man, Doe je nu die ENGL preamp weg? of komt die bij je rek erbij te zitten en ga je met een ampdswitcher werken??

Rectifier
27 juni 2003, 11:01
Z'n Engl gaat is straks aan mij verkopen :razz:

Ik zou een Lexicon kopen en dan gaan klooien met de update rom. :lol:

Nou kom op, eerlijk vergelijk naast de 580.

Dus CAE3+ versus Engl 580.

kokeleko
27 juni 2003, 11:24
Nou , we wachten :-D , doet ie et?

ch@rlie
27 juni 2003, 15:59
ach, nee joh dat is echt een pruts ding, die CAE.

ik geef er nog wel 50euro voor.

kokeleko
27 juni 2003, 16:44
50 euro , is dat met oude of nieuwe preamp-buisjes? :-D

Wat vind jij een goede preamp ch@rlie? 8-)

Rectifier
27 juni 2003, 19:26
Kennen jullie toevallig iemand met een IE4??? :roll:

Ik zou nou weleens echt willen weten hoe die CAE3+ met oude buisjes klinkt....

kokeleko
27 juni 2003, 19:32
Staat nog een IE4 te koop op gitaarmarkt, niks voor jou Reckto :-D , of ben je al voorzien. :razz:

Rectifier
27 juni 2003, 20:24
Zitten geen Rektokeleko sounds in. Ik mot heavy high gain.... :lol:

Wat een niveau...

morris
28 juni 2003, 02:25
Zo, de buisjes zijn onderweg...
Rubytubes.de is de beste keus voor deze preamp.....
Als ik ze erin heb, dan geef ik wel even een volledig reviewtje.
Voor nu, kan ik alvast zeggen dat de CAE erg 'vintage' uit ziet. Van binnen een ouderwetse ronde torroid, en grote felkleurige condensators...
Klinken?
Nou echt wel ! All tube baby!
Ik kan nog niet zeggen of 'ie lekkerder is als mijn 580, ik moet nog even uitgebreid testen.

De 580 gaat in ieder geval niet weg. Hij blijft in mijn live rack. De CAE gaat voornamelijk gebruikt worden in de studio en bij kleine gigs.
Hij gaat in een rack met de Lex G2 (jaaa eindelijk met 1.1 eprom, thanks Ko en Dano) en de VHT 2.50.2, lekker compact.

Ik houd jullie op de hoogte!
M.

LordRiffenstein
28 juni 2003, 10:54
Zo, de buisjes zijn onderweg...
Rubytubes.de is de beste keus voor deze preamp.....

Rubytubes?? Yiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikes

Als je nog eens lampen nodig hebt en niet overdreven veel wil betalen zoals bij Ruby, koop dan bij http://www.tube-town.de. Heb er een quad 6550s gekocht voor mijn Engl, snelle levering en perfect gematched.

Ik wil die CAE wel een keer horen, nice pre-amp!!

maestro_nl
28 juni 2003, 11:06
Die paar keer dat ik een CAE heb getest (tussenpose van een paar jaar) vond ik steeds dat hoe meer gain de CAE ook lelijker begon te klinken!
Ik snap ook niet zo goed dat iedereen er destijds mee wegliep.

De ENGL vind ik meer een high gain monster met 1 karakter en 4 gain modes.

Ai (no offence)

De Rocktron IE4 is wel een goed voorbeeld van 4 totaal verschillende karakters in 1 amp. De nieuwe VP4 vind ik trouwens veel minder.

Misschien wordt het tijd om weer een meeting te organiseren...

kokeleko
28 juni 2003, 11:32
Dus die IE4( Rocktron) van mij is geen miskoop?? :-D

Rectifier
28 juni 2003, 12:32
Misschien wordt het tijd om weer een meeting te organiseren...

ai, we moeten wel even wachten tot ik een fatsoenlijke amp heb :lol:

kokeleko
28 juni 2003, 22:52
Duurt dat nog lang dan?? :-D

morris
29 juni 2003, 01:52
Zo, de buisjes zijn onderweg...
Rubytubes.de is de beste keus voor deze preamp.....

Rubytubes?? Yiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikes

Als je nog eens lampen nodig hebt en niet overdreven veel wil betalen zoals bij Ruby, koop dan bij http://www.tube-town.de. Heb er een quad 6550s gekocht voor mijn Engl, snelle levering en perfect gematched.

Ik wil die CAE wel een keer horen, nice pre-amp!!

Hey Yoeri,

De CAE is gevoiced op de chinese buisjes, en klinkt derhalve het beste op de Ruby's. Beter dan dit wordt het echt niet. Er kan geen JJ, Svet, Siemens of Sovtek tegenop....
En de prijs valt reuze mee, 25 euro voor het input buisje, en 13 per stuk euro voor de andere 6 buisjes. Voor nog geen 100 euro ben ik klaar...
Wat heb je tegen de Ruby's?

LordRiffenstein
29 juni 2003, 10:49
Wat heb je tegen de Ruby's?

Om te beginnen veel te duur, komt er dan nog bij dat ze me verkeerde buizen aanraden. Kocht een quad 6550 voor mijn Engl en ging voor hun 6550-STR, na 6 maanden was et eerste paar DOOD. Na veel mailen en zo, die lampen kosten 100euro per paar, over hun garantie kreeg ik dan uiteindelijk te horen dat die 6550-str niet geschikt waren voor gitaar-versterkers. Van het andere paar dat ik dus nog had deed er eentje gewoon NIETS.

Je mag niet vergeten dat de Chinese buisjes waarop je CAE gevoiced is waarschijnlijk de oude zijn en die zijntoch wel ietsje anders dan de nieuwe. Je zegt 25 euro voor de input buis, daar vind je makkelijke leuke NOS buisjes voor in Europa. MAAR, die nieuwe chinezen klinken ook goed, wil er niets verkeerd van zeggen.

Chiel
30 juni 2003, 14:46
De Rocktron IE4 is wel een goed voorbeeld van 4 totaal verschillende karakters in 1 amp. De nieuwe VP4 vind ik trouwens veel minder.




Nooit een Ernst Fliek Preampje gehoord? :o

Overigens, het 2e kanaal van die CAE is echt kicken!!! Het is alleen zo verdomde jammer dat er zo weinig aansluitmogelijkheden op zitten. Je moet wel haast een G2 hebben om zo'n CAE goed te kunnen gebruiken...

Rectifier
30 juni 2003, 15:05
Dan kom je nog te kort :-?
Je kan geen 3 kanalen schakelen met de G2.
Dus Axess switcher erbij dan maar.... :lol:

kokeleko
30 juni 2003, 15:16
Je kunt helemaal geen kanalen schakelen met de MPX-G2 :-D , daarvoor moet je een R1 erbij hebben. En met wat gunstige aansluitmogelijkheden op je preamp, kun je met de R1 , vier!!! kanalen schakelen, behalve als je amp/preamp per kanaal een jackaansluiting nodig is ( zoals CAE3+ o.i.d.), dan is idd 2 de limiet.
Maar bij b.v. de IE4 kun je alle vier kanalen met de R1 schakelen.

Chiel
30 juni 2003, 15:56
Omgedraaide wereld . . . met mijn Rover moet ik de Soldano schakelen :-D

Rectifier
30 juni 2003, 16:40
Ben je nou al uit je Intellifex - Midimate probleem???

morris
30 juni 2003, 22:38
Je kunt helemaal geen kanalen schakelen met de MPX-G2 :-D , daarvoor moet je een R1 erbij hebben. En met wat gunstige aansluitmogelijkheden op je preamp, kun je met de R1 , vier!!! kanalen schakelen, behalve als je amp/preamp per kanaal een jackaansluiting nodig is ( zoals CAE3+ o.i.d.), dan is idd 2 de limiet.
Maar bij b.v. de IE4 kun je alle vier kanalen met de R1 schakelen.

Volgens mij kun je wel de drie kanalen bedienen met de Lex, maar niet de EQ. Kanaal 1 in namelijk de default, met de twee relais kun je dan schakelen naar ch. 2 of ch. 3. Als je de EQ altijd aan of uit hebt staan is er wel mee te werken.
Maar ja, ik heb toch maar de CFX-4 besteld ;-)

Rectifier
1 juli 2003, 00:18
Dat zou kunnen maar dan nog kan je geen 3 kanalen schakelen via relais met de R1. Dat mensen niet denken, ey ik koop een R1 want daarmee kan ik 3 kanalen (relais) schakelen.

kokeleko
1 juli 2003, 09:28
Dus uiteindelijk met de R1, maar twee kanalen op die manier. :cry:

maestro_nl
1 juli 2003, 12:56
Ik heb nog een EXEF midiswitcher liggen. Kan 8 jacks switchen.

wimmeltje
11 oktober 2003, 17:21
Zo, de buisjes zijn onderweg...
Rubytubes.de is de beste keus voor deze preamp.....

Rubytubes?? Yiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikes

Als je nog eens lampen nodig hebt en niet overdreven veel wil betalen zoals bij Ruby, koop dan bij http://www.tube-town.de. Heb er een quad 6550s gekocht voor mijn Engl, snelle levering en perfect gematched.

Ik wil die CAE wel een keer horen, nice pre-amp!!

Hey Yoeri,

De CAE is gevoiced op de chinese buisjes, en klinkt derhalve het beste op de Ruby's. Beter dan dit wordt het echt niet. Er kan geen JJ, Svet, Siemens of Sovtek tegenop....
En de prijs valt reuze mee, 25 euro voor het input buisje, en 13 per stuk euro voor de andere 6 buisjes. Voor nog geen 100 euro ben ik klaar...
Wat heb je tegen de Ruby's?

Heej Jongens, Leg mij eens even wat uit over die buizen dingetjes. Ik had mijn GP3 ook eens uit elkaar gehaald en zag dat daar ook Ruby buizen in zitten. Kan iemand me een duidelijk verschil geven tussen Ruby buizen en die JJ bijvoorbeeld. en waarom zijn mensen opzoek naar de NOS buizen van TELEFUNKEN of MULLARD.

skyth
9 maart 2004, 13:13
Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik ben toch nog benieuwd naar soundsamples van die CAE....