PDA

View Full Version : Blackstar ht-distx



sonata10
28 juli 2013, 16:51
Hallo mede gitaristen,

Iemand ervaring met de Blackstar ht-distx?
Ik ben namelijk op zoek naar een pedaaltje dat mijn versterker op clean stand helemaal een andere sound kan geven.
Is dit mogelijk met de Blackstar ht-distx? Het leek me wel een goed pedaal en een mooi geluid geven met de buis erin.

DarknessAwaits
29 juli 2013, 17:54
Ik heb 'm, 't is een behoorlijk heftige distortion - en wat ie moet doen doet 'ie goed. Als je een pedaal zoekt wat ook goed een lichte overdrive doet dan is dit niet waar je naar zoekt, als je full-blown metal wilt hebben ben je aan het juiste adres.

haakman123
29 juli 2013, 23:17
De ht-drive is een stuk zachter, die distx is wel hard ja

DarknessAwaits
29 juli 2013, 23:25
Hard, hard... Heftig is meer het woord. De volumeknop kan op beide gewoon naar 0.

sonata10
30 juli 2013, 21:00
Ah bedankt,

Ik ben op zoek naar een pedaal wat genoeg distortion heeft om de clean stand van mijn versterker helemaal te oversturen.

Dirk_Hendrik
30 juli 2013, 21:17
Klinkt als een stukje te doen huiswerk over hoe je een versterker overstuurt. Niet met een pedaal met veel distortion dus maar met een pedaal met veel gain.

haakman123
31 juli 2013, 00:40
Of gewoon met je versterker langs de lokale gitaarzaak gaan en wat spullen uit proberen.
Dan kan je zelf horen hoe iets klinkt met jouw apparatuur.

Martijn-w
31 juli 2013, 07:01
Welk genre muziek wil je er mee maken? Metal, (hard)rock, blues, punk?

sonata10
31 juli 2013, 21:44
Welk genre muziek wil je er mee maken? Metal, (hard)rock, blues, punk?

Metal en Hard Rock denk aan: Iron Maiden, KISS en Megadeth

sonata10
31 juli 2013, 21:45
Klinkt als een stukje te doen huiswerk over hoe je een versterker overstuurt. Niet met een pedaal met veel distortion dus maar met een pedaal met veel gain.

Hoe zit dat met de distx? veel gain?

DarknessAwaits
31 juli 2013, 21:51
Quote uit de eerste de beste hit van Google:


...Gain is the amplification factor, basically the ratio of output over input. the more you turn the gain knob up, the more overdrive/distortion you get, basically. Distortion is just more extreme overdrive.

High gain just means you can get a lot of distortion from them... Gain, distortion, overdrive, drive, ect, are all interchangeable terms to describe the same thing.

...Turning the gain up is increasing the strength of the signal in the pre-amp section of your amp. when this happens, try to imagine a sine wave, now push it through a tube. when the aplitude becomes to large, it won't fit through the tube anymore, so it gets "clipped," or "compressed," the clipping/compression is the distortion you hear.

En ja, veel gain te behalen met de distx. Mocht je in de omgeving van Rotterdam wonen ben je uitgenodigd om 'm eens te beluisteren. Anders ook maar moet je wat verder reizen.