PDA

View Full Version : Verticale slant 2x12



Cue Zephyr
27 juli 2013, 21:00
Howdy folks,

Zijn ze nou echt zo schaars?
Ik ken alleen deze (http://www.jetcityamplification.com/2012/07/28/jca24sv/) en hoewel Thomann een Jet City dealer is, is er geen kans dat ze er een binnen kunnen halen (gevraagd). Een andere delaer ken ik ook niet.

Waarom zou ik er een willen?
Omdat ze betere zogezegd projectie hebben, minder plaats in beslag nemen en het (deels) makkelijker luisteren is. En als bonus vind ik het er ook nog super tof uitzien.

Enige drawback is wellicht dat mijn head er met geen mogelijkheid op gaat passen.

Iemand ideeën?

CZ

Bates15
27 juli 2013, 21:03
Ada had ze vroegah... geen ervaring mee helaas... ff googelen op ada 2x12" dan zie je wat ik bedoel

Bates15
27 juli 2013, 21:05
Sry... vraag niet goed gelezen... never mind...

the sure thing
27 juli 2013, 21:16
Mesa kent deze versie..., ook nieuw te bestellen. En ENGL had/heeft ze ook en heul vroegah had Koch ze ook. Op de home page van KEES DEE is nog 1 te zien

Mitch
27 juli 2013, 21:21
Ja, dat zij wel de meest bekende. Persoonlijk heb ik gekozen voor een Vernet 2x12MK die dan wel niet slanted is, maar door plaatsing van een beamblocker in de bovenste én de grotere breedte van de kast is -ie toch behoorlijk ruimtelijk van klank en heeft -ie een heel behoorlijke projectie.

Cue Zephyr
27 juli 2013, 21:43
Bedankt voor de reacties.


Ada had ze vroegah... geen ervaring mee helaas... ff googelen op ada 2x12" dan zie je wat ik bedoel

Gekeken, inderdaad exact dat. Iets breder mag voor mijn part wel, maar als dit geen optie is, is het ook geen ramp. Helemaal cool als je er twee naast elkaar kunt zetten waar nodig, natuurlijk!


Mesa kent deze versie..., ook nieuw te bestellen. En ENGL had/heeft ze ook en heul vroegah had Koch ze ook. Op de home page van KEES DEE is nog 1 te zien

Beetje rondgekeken elders en schijnbaar heeft Boogie ze ook gehad. Die Koch ziet er wel cool uit zo!


Ja, dat zij wel de meest bekende. Persoonlijk heb ik gekozen voor een Vernet 2x12MK die dan wel niet slanted is, maar door plaatsing van een beamblocker in de bovenste én de grotere breedte van de kast is -ie toch behoorlijk ruimtelijk van klank en heeft -ie een heel behoorlijke projectie.

Komt vast met een prijskaartje, niet? :p

Kan alleen niets over Vernet vinden, hoewel ik het wel vaker hier voorbij heb zien komen.

the sure thing
27 juli 2013, 22:12
+1 voor de Vernet. Super betaalbare kast. En als je naar www.thomann.de gaat en je zoekt op mesa 2x12 of Engl 2x12 zie de je 2x12 slanted versie gelijk in beeld.

Mitch
27 juli 2013, 22:28
Prijskaartje is niet overdreven hoog, met inachtneming dat het handmade in NL is. Ik denk als je met de geavanceerde zoekfunctie aan de slag gaat, mat "vernet" als zoekwoord en mij als schrijver dan kom je al een heel eind. En alleen over spullen waar ik écht enthousiast over ben post ik zo veel ;)

Cue Zephyr
27 juli 2013, 22:38
Tof, thanks. Ik ben er nu ook geslaagd zijn website te vinden. 'Speakerkasten' i.p.v. 'speaker cabinets' deed 't 'm!

Wat is nu trouwens de definitie van 'vertical slanted'? Want ik zie hier twee duidelijk verschillende designs voorbij komen. Eerst die JC24SV (die ik postte) en die Koch op de KeesDee website en daarnaast de Mesa/Boogie en Engl. Zijn deze laatste geen 'angled' 2x12?

Mitch
27 juli 2013, 23:25
Geen idee, maar als ik even een zijsprongetje mag maken: ik begrijp je zoektocht naar een ideale spreiding, maar verkijk je niet op slanted. Volume en afmetingen zijn in mijn ervaring uiteindelijk doorslaggevend. Daarom ben ik ook zo te spreken over de bredere, diagonale kast.
Zo'n dikke Mesa met rechte dichte onderkant en open, slanted bovenkant, zou echt helemaal best of both worlds moeten zijn. Bandlid van me heeft er één gehad. Mijn hemel wat een grafkast was dat zeg...

Cue Zephyr
27 juli 2013, 23:40
Het was ook meer als onderscheiding, omdat het een beetje door elkaar begon te lopen. ;)

Halfopen is inderdaad helemaal cool.

Alleen hebben die kasten in alle gevallen wel de verkeerde speakers. :p

Ik zie dat je jouw Vernet 2x12 MK Heritage G12M-20s heeft, voor met je AC30HH. Cool hoor!

De cab zou voor mijn AC30CCH worden.

Mijn ideale (maar ietwat prijzige) speakerkeuze voor deze head is hoe dan ook een Heritage G12H (55 of 75, geen idee welke, denk 55) met een Gold. Ik moet toch echt een alnico! Zo'n alnico kan naar mijn mening dan mooi bovenin zo'n verticale/angled 2x12.

Gebruik jij ze in serie (16 ohm) of parallel (8 ohm)?

In elk geval: bedankt, de angled 2x12 ga ik zeker onthouden.

Speeddemon
3 augustus 2013, 23:59
Oude Marshall 1966A kasten zijn ook 2x12" en slanted.

E-J
4 augustus 2013, 00:38
Cue Zephyr, je hebt een PM!

cannondale_01
4 augustus 2013, 10:56
Zelf doen. Zelf doen. Ook leuk als je handig bent

http://imageshack.us/photo/my-images/9/stack3v.jpg/

the sure thing
8 augustus 2013, 08:29
Zelf doen. Zelf doen. Ook leuk als je handig bent

http://imageshack.us/photo/my-images/9/stack3v.jpg/

... Ziet er erg goed uit!

Bijl
12 augustus 2013, 10:46
Je kan ook Zilla cabs vragen om een offerte, volgens mij zijn ze niet heel erg duur. www.zillacabs.com