PDA

View Full Version : Electronica Harmony Rocket H54



Lodedsvd
26 juli 2013, 17:59
Hallo,

Ik heb een probleem met de achterste PU in mijn Harmony.
Deze klinkt heel stil en zwak van toon t.o.v. de voorste.
Is dit de PU zelf of zou het eerder aan de electronica liggen? (de gitaar is van 1965)
Ik heb de bedrading er al eens uitgehaald.
Zou iemand mij hierover iets meer kunnen vertellen?

Alvast bedankt.

Mr.Fingers
26 juli 2013, 18:10
Da's dezelfde bedrading als de H74, waar ik wel wat ervaring mee heb (ook eentje uit '65).

Bedrading werd als complete kit gemaakt door DeArmond/Rowe (de maker van de pickups). Die stalen buisjes is de mantel van de kabel, en fungeert als verbindingspunten voor de aarding tussen de potmeters, schakelaars, pickups, jack,... Daarin zit de signaaldraad. Een soort van "braided wire" dus, zoals Gibson gebruikt, maar ipv een geweven mantel is het een metalen buisje. Heb je al een paar keer stevig heen & weer gedraaid met de volumepot van de brugpickup? En ze eens doorgemeten qua DC-resistance? Het probleem kan overal zitten, maar ik vermoed dat het eerder in de pickup zit dan in de bedrading. Als het de pickup is: medeforummer Stijn Kenens kan zo'n ding wel herstellen (hij heeft het al gedaan op een H60).

barno
26 juli 2013, 18:10
staat de pu even dicht op de snaren als de andere pu's?

Lodedsvd
26 juli 2013, 21:18
Ja dat dacht ik ook dat dit eerst het probleem zou zijn maar hierin kon het verschil niet zitten..
En moest het aan de volume pot liggen, is het dan een oplossing om deze bedrading te vernieuwen?
Ik heb nooit op een andere Harmony gespeeld dus weet niet hoe de bridge pick up daarop zou klinken maar deze lijkt me in ieder geval niet in orde

Lodedsvd
27 juli 2013, 12:50
Da's dezelfde bedrading als de H74, waar ik wel wat ervaring mee heb (ook eentje uit '65).

Bedrading werd als complete kit gemaakt door DeArmond/Rowe (de maker van de pickups). Die stalen buisjes is de mantel van de kabel, en fungeert als verbindingspunten voor de aarding tussen de potmeters, schakelaars, pickups, jack,... Daarin zit de signaaldraad. Een soort van "braided wire" dus, zoals Gibson gebruikt, maar ipv een geweven mantel is het een metalen buisje. Heb je al een paar keer stevig heen & weer gedraaid met de volumepot van de brugpickup? En ze eens doorgemeten qua DC-resistance? Het probleem kan overal zitten, maar ik vermoed dat het eerder in de pickup zit dan in de bedrading. Als het de pickup is: medeforummer Stijn Kenens kan zo'n ding wel herstellen (hij heeft het al gedaan op een H60).

Ik heb nu van alles een beetje geprobeerd en wanneer ik alleen over de bridge pu speel gaat hij eigenlijk zoals het moet, hij stond misschien toch iets te ver van de snaren.. maar wanneer ik over alletwee de pick ups speel is de bridge pu veel te stil. Zou dit aan de switch zelf kunnen liggen? Ik denk dat de pots toch ook in orde zijn aangezien er wel goed geluid te horen is wanneer ik over de bridge pick up alleen speel.