PDA

View Full Version : Fender print 3-D gitaren.



Luke-wannabe
25 juli 2013, 13:34
Is dit niet super innoverend?! http://www.youtube.com/watch?v=plAjJKJTlxA

stijnkenens
25 juli 2013, 13:42
Bwa, het is al gedaan.
Ik vind vooral al de comments eronder zo zielig ...

Spuit een plastieken body in een mooi vintage kleurtje, en niemand heeft het gezien / gehoord :D



s.

Robin...
25 juli 2013, 14:03
Leuk om te innoveren, maar naar mijn persoonlijke ervaring wil elke muzikant toch wel oude meuk hebben.

iwamoto
25 juli 2013, 14:15
Mijn best klinkende gitaar is mijn originele Parker Fly (de epoxy gitaar), als ik dit zo zie zou ik er graag een parkers bij-printen in een paar jaar :-)

barno
25 juli 2013, 14:30
Procédé is niet nieuw maar dat een major player het gaat toepassen (and they will) is toch wel nieuws. Kunststof is voor elk bedrijf dat consistency zoekt in zijn productie een zegen. Ik ben voorstander: laat de massaproducenten doen in plastic, dan hebben de kleine bouwers weer wat te doen :)

jan7
25 juli 2013, 15:45
Leuk om te innoveren, maar naar mijn persoonlijke ervaring wil elke muzikant toch wel oude meuk hebben.
Dan laat je die muzikant toch heftig mee 'ja' knikken. :)

This great piece of body language can increase incremental sales as much as 60%.
Salespeople should smile and slowly nod their head up and down as they suggest an item to a customer.
You’ll be blown away by the fact that over 60% of the time the customer nods right back with you and takes your suggestion!
Wordt veelvuldig toegepast bij religieuze, politieke en reclame praatjes. Oftewel, overal waar je als boodschapper schrik hebt dat de toehoorder meewarig nee zal knikken. Het effect is sterker als je als boodschapper niet zelf ja knikt maar iemand naast je dat laat doen.
persuasion by nodding (https://www.google.com/search?q=persuasion+by+nodding&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a)
copying of nonverbal communication (https://www.google.com/search?q=copying+of+nonverbal+communication&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a)

Ligt er in die video zo vingerdik op en wordt zo knullig gebracht dat je haast denkt dat ze aan het headbangen zijn. :confused:

barno
25 juli 2013, 16:42
Dan laat je die muzikant toch heftig mee 'ja' knikken. :)

Wordt veelvuldig toegepast bij religieuze, politieke en reclame praatjes. Oftewel, overal waar je als boodschapper schrik hebt dat de toehoorder meewarig nee zal knikken. Het effect is sterker als je als boodschapper niet zelf ja knikt maar iemand naast je dat laat doen.
persuasion by nodding (https://www.google.com/search?q=persuasion+by+nodding&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a)
copying of nonverbal communication (https://www.google.com/search?q=copying+of+nonverbal+communication&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a)

Ligt er in die video zo vingerdik op en wordt zo knullig gebracht dat je haast denkt dat ze aan het headbangen zijn. :confused:

een reclameconsulent?

als je ook luistert naar wat ze zeggen: it makes sense
dat ze wat enthousiast zijn over hun eigen bedrijf: tja, wat stel jij voor?

jan7
25 juli 2013, 16:59
reclameconsulent?
reclameopponent


tja, wat stel jij voor?
Goede wijn behoeft geen krans.

:)

Sinner1980
25 juli 2013, 17:02
Tjeez, is het hout op ofzo???

Eko
25 juli 2013, 17:06
Al eens vaker gezegd; gitaristen zijn voor verbetering zolang er maar niets veranderd. Het enige wat ze willen hebben is datgene wat ze al kennen.
De afgelopen 50 jaar hebben Gibson , Fender , Martin enz. van alles geprobeerd , maar het mag niet baten. Kleine nichemerken zoals Parker en Ovation hebben een kleine vaste schare liefhebbers , maar het mag geen naam hebben in aantallen op de schaal van de wereldproduktie.
Fans vinden het leuk om te zien dat een bedrijf zoiets kan , maar kopen daarna een relic`57 en een handgebouwde buizenversterker. Need I say more?

Martin_
25 juli 2013, 18:47
Als mensen al hysterisch over hout van de toets doen, gaat het inderdaad niet werken. Laatst kwam het auto-tune systeem dat Gibson toepast voorbij. Ook dat is niet met open armen ontvangen.

Tupelo
25 juli 2013, 18:51
Kweenie, ik vind die hollow body strat wel geinig eigenlijk, ik ben niet zo van de strats, maar toch.
Auto-tune Gibson is briljant.
Ik zag pas zo een robo-gitaar voor 1000 euro op MP; 't is dat ik niet van LP's houd.
Een betaalbare auto-tune ES335 of beter nog ES330 en ik ben je man.

Van mij mag er best e.e.a. ontwikkeld worden.
Ik ben ook niet vies van actieve toonregeling en actieve elementen.
Roller-nut (enige alternatief voor een nulfret).
Prima.

In deze fase van mijn leven kunnen gebruikte materialen me minder schelen.
Belangrijker is dat een gitaar klopt; dat 'ie haarzuiver is, nergens buzz vertoont, op stemming blijft etc.
Kans is aanwezig dat gitaren die op deze wijze geproduceerd worden daarop juist goed scoren.

Luke-wannabe
25 juli 2013, 19:03
Tsjah.. Ik vind het een beetje onzin om het meteen af te schrijven omdat een gitaar niet van hout is gemaakt. Mijn ervaring met gitaren die niet van hout zijn is niet heel erg goed (vind er vaak niet zo veel aan qua sound) maar ik wil ze best wel eens horen. Misschien zijn deze wél tof!

barno
25 juli 2013, 19:17
ach, de vintage police, waartoe ik zelf ook wat behoor, het zijn kapoentjes hoor. Een van de meest bejubelde gitaren in rootsland is de 60's National Glenwood.


Polyester...

Duhsjaak
25 juli 2013, 19:56
Eens.
De helft van wat Eastwood/airline op dit moment in allerlei houtsoorten in de catalogus heeft. Heeft een kunststof of hybride voorvader.

Op de Noorder Gitaar Dag Waren de aanwezigen ook niet weg te slaan bij een stand waar ze houtpoeder met kunststof hebben gehard. Iedereen was enthousiast over het geluid. De fabrikant was enthousiast over de prijs. Kortom: Iedereen happy.

3D printen van bouwmaterialen kan bovendien een oplossing zijn voor het ter plekke printen van blokken en platen. Een belangrijke issue opgelost voor de op handen zijnde enorme migratie naar steden. De vraag is niet of het gebeurt. De vraag is wanneer. En de tweede vraag is hoe je alle bouwmaterialen ter plekke krijgt.
Ietsje off topic misschien?
Vriendelijke groet, Gus

Luke-wannabe
25 juli 2013, 20:04
ach, de vintage police, waartoe ik zelf ook wat behoor, het zijn kapoentjes hoor. Een van de meest bejubelde gitaren in rootsland is de 60's National Glenwood.


Polyester...
Tja, iedereen wordt wilde van een mooie vintage gitaar, maar dit zijn dingen die wel eens heel goed uit kunnen gaan pakken!

Mitch
25 juli 2013, 23:06
Kunststof gebruiken voor gitaren is al decennia lang innovatief :D
Ja oké, 3D printen is een relatief nieuw kunstje dat door chef marketing begrijpelijk prachtig wordt verpakt maar het is niets meer of minder dan de zoveelste poging tot kunststof gitaren bouwen. Een holle strat? Nog laffere sound? Nee, dan liever een Reverend...

iwamoto
26 juli 2013, 09:15
Ik bedenk me net dat ik eigenlijk een nieuwe tele slagplaat moet hebben die plek heeft voor een echte singlecoil..ik ga gewoon eens kijken wat het kost om er een te laten rpinten.

rufus
27 juli 2013, 11:14
Tof concept, zolang het maar goed klinkt!

Luke-wannabe
27 juli 2013, 13:03
Ik bedenk me net dat ik eigenlijk een nieuwe tele slagplaat moet hebben die plek heeft voor een echte singlecoil..ik ga gewoon eens kijken wat het kost om er een te laten rpinten.
Ja! Knoppies printen, slagplaten. Dat zijn wel toffe dingen!

Midwolda
27 juli 2013, 13:33
beetje off-topic, maarreh... vintage amp-logo's die niet meer te vinden zijn... wie maakt er zo eentje voor mij?

http://cdn.sulitstatic.com/images/2010/1020/081503236_picture221.jpg