PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van de eastwood airline guitars?



Roll
25 juli 2013, 10:36
Dag iedereen,
De laatste tijd interesseer ik mij redelijk veel voor airline gitaren.
Want ik luister veel naar the black keys en the white stripes. :rockon:
Dicht bij mij in de buurt kan ik deze gitaar ook kopen maar ik ben niet zo zeker of dat wel een goed idee is.
Heeft er iemand hier al meer ervaring mee of weet iemand er meer van? En zou deze geschikt zijn om met slide te bespelen?
Ik zat te denken aan de airline twin tone :d

Jay75
25 juli 2013, 11:19
Toffe gitaren, zeker geschikt voor de stijl die je luistert, volgens mij moet slide geen probleem zijn. Ik heb een Eastwood Airline gehad, met 3 elementen, was een goede gitaar, ik wilde weer eens wat anders en daarom verkocht maar dat was een prima ding!

http://www.youtube.com/watch?v=Ew-KslnrG10

http://www.youtube.com/watch?v=KDY0a5c9UlQ

http://digitaar-wil-ik.nl/ hij verkoopt Eastwoods in Nederland.

barno
25 juli 2013, 11:29
ik wil ze niet allemaal over dezelfde kam scheren maar de die Twintone van Eastwood is dus echt een miskleun imo. qua gitaar niks mis mee maar het zou een soort reissue van een supro Dual tone moeten voorstellen maar heeft daar niks mee te maken, qua constructie niet en zeker niet qua klank. Er zitten generische humbuckers op die op zich niet slecht klinken maar to-taal niet als een Supro.

idem dito voor de Eastwood "reissue" van de H44/88: lijkt op een harmony maar geen neckthrough, andere pup's enz... niet vergelijkbaar met origineel.

Black keys sound : dan moet je gaan voor p90 of scoils, underwound liefst en dan een hoop fuzz boxjes erbij.

Roll
25 juli 2013, 11:33
Goh, bedankt! Welke heb je gehad? En hoe was de kwaliteit? En zeer handige filmpjes!

Roll
25 juli 2013, 11:47
Black keys sound : dan moet je gaan voor p90 of scoils, underwound liefst en dan een hoop fuzz boxjes erbij.[/QUOTE]

juah, je hebt waarschijnlijk wel gelijk :D ma ik wil heus niet de black keys nadoen ofzo, ik zou er veel dingen mee willen doen: blues&rock , mn eigen stijl nbeetje en kspeel ook wel graag led zeppelin.

dus ik ben eig gewoon op zoek naar een goede gitaar waar ik vertrouwen in heb, maar airline guitars vallen bij mij echt in de smaak :D

Roll
25 juli 2013, 11:57
of wat vinden jullie van den deze? :p
http://www.stringswings.be/professionele-gitaren/prof-elektrisch/eastwood2/airline-3p-dlx2
wel weer iets anders maar ik moet er nog goed over na denken
of ik ga gewoon eens langs in die winkel en probeer ze eens

Duhsjaak
25 juli 2013, 12:08
Hi
De site digitaar-wil-ik is van een heel aardige gast die ook nog weet wat ie doet.

Ik heb er drie via hem, waaronder een Hi Flyer en een Huppeldepup Jack. Kwalitatief dik in orde voor het geld. Hier doorgaans bang for the buck genoemd.

Succes!
Vriendelijke groet, Gus

Roll
25 juli 2013, 12:14
Hi
De site digitaar-wil-ik is van een heel aardige gast die ook nog weet wat ie doet.

Ik heb er drie via hem, waaronder een Hi Flyer en een Huppeldepup Jack. Kwalitatief dik in orde voor het geld. Hier doorgaans bang for the buck genoemd.

Succes!
Vriendelijke groet, Gus

ja, dat lijkt me ook :) alleen is het voor mij ver rijden terwijl ik toevallig nog een winkel ken met eastwood guitars waar ik met de fiets naartoe kan :D http://www.stringswings.be/en/home

Jay75
25 juli 2013, 12:35
Precies die je nu als laatste laat zien heb ik gehad, alleen dan een witte. Was een hele toffe gitaar, wat ik zelf wel lastig vond was dat ik tegen de knopjes aankwam met het spelen en de middelste pick-up had ik helemaal naar beneden gedraaid omdat ik daar met plectrum tegenaan kwam, maarja, das ook een beetje gejank eigenlijk hehe.

geert1976
25 juli 2013, 12:53
ik heb zelf een paar originele 60's Airline gitaren gehad en een paar nieuwe Eastwood Airline gitaren.

Alhoewel ze er min of meer hetzelfde uitzien, zijn de gitaren qua klank en karakter totaal verschillend van elkaar, doordat de bouw en gebruikte materialen en hardware compleet verschillend zijn.

Indien je de Jack White sound wilt, moet je die niet gaan zoeken bij een Eastwood.
Goedkoopste alternatief is dan een Dano en een simpele 1 kanaals kleine buizenamp eventueel icm een overdrive/tubescream pedaal om te boosten.

Ik heb zelf een originele Dano uit 1962, met de bijbehorende amp en met alleen het volume goed omhoog gooien gaat de amp goed oversturen en krijg ik een prima jack White sound, en om hem iets harder te laten braken, gebruik ik een Blackcat OD-FUZZ, maar alleen om te boosten (overdrive) en de fuzz normaal om de 60's fuzz te genereren.

Roll
25 juli 2013, 15:21
ik heb zelf een paar originele 60's Airline gitaren gehad en een paar nieuwe Eastwood Airline gitaren.

Alhoewel ze er min of meer hetzelfde uitzien, zijn de gitaren qua klank en karakter totaal verschillend van elkaar, doordat de bouw en gebruikte materialen en hardware compleet verschillend zijn.

Indien je de Jack White sound wilt, moet je die niet gaan zoeken bij een Eastwood.
Goedkoopste alternatief is dan een Dano en een simpele 1 kanaals kleine buizenamp eventueel icm een overdrive/tubescream pedaal om te boosten.

Ik heb zelf een originele Dano uit 1962, met de bijbehorende amp en met alleen het volume goed omhoog gooien gaat de amp goed oversturen en krijg ik een prima jack White sound, en om hem iets harder te laten braken, gebruik ik een Blackcat OD-FUZZ, maar alleen om te boosten (overdrive) en de fuzz normaal om de 60's fuzz te genereren.

Tenks geert!
Ma ik denk dat ik toch voor de eastwood ga, ik ken iemand met danelectro en volgens hem is het een prima gitaar, alleen met een wat slechtere kwaliteit, vooral de kop.
En het is de bedoeling dat hij lang meegaat (kben 14 jaar en niemand in mn familie is echt musicaal dus ik krijg niet om t jaar een gitaar:( ) maar toch bedankt want ik ben veel wijzer geworden voor mijn keus van pedaaltjes :D

Jay75
25 juli 2013, 22:50
Ik zou als ik jou was zeker voor zo'n Eastwood gaan, toffe gitaren, weer eens wat anders dan wat je normaal ziet en ik verwacht niet dat je er spijt van zult krijgen! Het is dat ik net een nieuwe gitaar heb gekocht anders ging ik voor zo'n Airline Map hehe. Wel even foto's posten als je er een gaat kopen he! :)

Roll
25 juli 2013, 23:53
Ik zou als ik jou was zeker voor zo'n Eastwood gaan, toffe gitaren, weer eens wat anders dan wat je normaal ziet en ik verwacht niet dat je er spijt van zult krijgen! Het is dat ik net een nieuwe gitaar heb gekocht anders ging ik voor zo'n Airline Map hehe. Wel even foto's posten als je er een gaat kopen he! :)

Je hebt helemaal gelijk! Eens wat anders :) en ja hoor, misschien ook wel een video als ik hem heb :) maar nog even mn opa helpen op t veld voor wat te sparen :P