PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar gekocht! Les Paul Junior



Jay75
24 juli 2013, 18:58
Een paar maanden geleden kwam ik tijdens het zoeken naar een Les Paul Junior uit bij de website van RocknrollRelics.
Na mijn aankoop van uiteindelijk eerst een SG van deze bouwer ( fijnste gitaar die ik ooit heb gehad! http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?160884-Nieuwe-SG-maar-dit-keer-geen-Gibson!-Wat-dan-gt-Rock-amp-Roll-Relics ) heb ik een paar andere gitaren verkocht en van de week deze Les Paul Junior binnen gekregen.

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/T2eC16Ny8E9s2filgTBRbcUriHQ60_57_zps3b7a7dd5.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/T2eC16dHJIQE9qUHuFHkBRbdZQLBQ60_57_zpsa23a330c.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/T2eC16FzQE9s3sqJPMBRbdCVqZQ60_57_zps735486be.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/T2eC16FHJF4FFkPrCuVlBRbdcb9ng60_57_zpscbc683ff.jpg

Sinner1980
24 juli 2013, 19:17
Wow! Vette gitaar zeg, stoere kleur ook!

soundbound
24 juli 2013, 19:57
Die ziet er wel errug lekker uit zeg! Congrats!

Jay75
24 juli 2013, 19:59
Ik heb ook nog een filmpje gevonden, hier hoor je 'm.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=56xyXMhFO-k

nickofzo
24 juli 2013, 20:47
Instant rock n roll. :cooler:

Hendriks
24 juli 2013, 20:55
Sodeju , mooi hoor.

Martijn-w
24 juli 2013, 21:27
Awesome gitaar!

Een van de tofste die ik de laatste tijd hier langs heb zien komen. Dikke sound ook!

beruk
24 juli 2013, 21:44
Ziet er goed uit. jammer van het relicen, maar dat is (mijn gebrek aan) smaak

Tabula Rasa
24 juli 2013, 21:47
Cool, krijg gelijk bouw-gas.

Tupelo
24 juli 2013, 21:49
Wat een geinig ding zeg.

Dweezman
24 juli 2013, 22:59
Absoluut een tof ding!

kassie
25 juli 2013, 06:44
Ik vind hem ook tof!

Little Jay
25 juli 2013, 08:13
Ik vind de relic eigenlijk best heel mooi! Leuke gitaar. Ik kende het merk ook niet. Even op de site gekeken en ziet er goed uit.

Aan de vorm van de kop en vooral ook de vorm en constructie van het trussrod-plaatje te oordelen kopen ze (goedkope?) China-made halzen in - en waarschijnlijk ook de bodies - die ze verwerken tot custom-gitaren met een relic. Goed concept, dat spul uit China is al heel lang niets meer mis en dan kan de prijs lager blijven (of de winst hoger ;-).

Een beetje wat Krijn van Noordwijk op kleinere schaal doet (die ook prachtige gitaren maakt!)

lespaulnmarshall
25 juli 2013, 10:07
Ik vind de relic eigenlijk best heel mooi! Leuke gitaar. Ik kende het merk ook niet. Even op de site gekeken en ziet er goed uit.

Aan de vorm van de kop en vooral ook de vorm en constructie van het trussrod-plaatje te oordelen kopen ze (goedkope?) China-made halzen in - en waarschijnlijk ook de bodies - die ze verwerken tot custom-gitaren met een relic. Goed concept, dat spul uit China is al heel lang niets meer mis en dan kan de prijs lager blijven (of de winst hoger ;-).

Een beetje wat Krijn van Noordwijk op kleinere schaal doet (die ook prachtige gitaren maakt!)

Nee, dat vind ik een beetje naïef van je.
Die Rock'n'Roll relics zijn behoorlijk aan de prijs en worden echt handgemaakt in de VS hoor. Omdat de kop een bepaalde vorm heeft betekent nog niet dat de gitaar uit china komt. Dat ik hetzelfde dat ik zeg dat jij een Fransman bent omdat je een baret draagt.
Misschien kiest de bouwer gewoon voor die headstock vorm omdat hij nog beschikbaar was voor hem en omdat hij de vorm mooi vind?

Jay75
25 juli 2013, 11:04
Inderdaad handgebouwd :)

All our guitars are hand-crafted and custom-built from the ground up. Each build is given detailed attention from start to finish.

All our set neck models are made from African Mahogany with 2 way stainless truss rod and the choice of ebony or rosewood finger-board. Necks on all models have hand roll edges for a smooth and vintage feel up and and down the neck. Aging level for bodies, necks and hardware is light, medium and heavy. ALL our finish work Is done In nitrocellulose Lacquer and applied thin and vintage like to achieve that natural feel and tone. No plastics or poly’s are used on any of our builds.

Little Jay
25 juli 2013, 17:46
In dat geval vind ik het geen slimme keuze van Rock n roll Relic om juist dié kopvorm en trussrod-plaat vorm- en constructie te kiezen die Chinese kant-en klaar nekken ook hebben en blijf ik er toch het mijne van vermoeden, naïef of niet. Ik heb namelijk zo'n China-hals via ebay ooit besteld (en zoals gezegd: helemaal niks mis mee) en die ziet er echt precies zo uit. Als je pre-fab bodies en halzen besteld, ze assembleert, verft, lakt en relict kun je nog steeds prima - en terecht - beweren dat je gitaren handgemaakt zijn. Maar ik zie nergens staan dat ze hout inkopen en daar zelf halzen en bodies uit zagen en frezen.... en ik blijf vermoeden dat ze dat niet doen.

Maar hiermee wil ik verder helemaal niet beweren dat het slechte gitaren zouden zijn, in tegendeel.

Ach, en misschien zit ik er wel helemaal naast hoor..... blijven mooie gitaren in ieder geval!

lespaulnmarshall
25 juli 2013, 18:30
In dat geval vind ik het geen slimme keuze van Rock n roll Relic om juist dié kopvorm en trussrod-plaat vorm- en constructie te kiezen die Chinese kant-en klaar nekken ook hebben en blijf ik er toch het mijne van vermoeden, naïef of niet. Ik heb namelijk zo'n China-hals via ebay ooit besteld (en zoals gezegd: helemaal niks mis mee) en die ziet er echt precies zo uit. Als je pre-fab bodies en halzen besteld, ze assembleert, verft, lakt en relict kun je nog steeds prima - en terecht - beweren dat je gitaren handgemaakt zijn. Maar ik zie nergens staan dat ze hout inkopen en daar zelf halzen en bodies uit zagen en frezen.... en ik blijf vermoeden dat ze dat niet doen.

Maar hiermee wil ik verder helemaal niet beweren dat het slechte gitaren zouden zijn, in tegendeel.

Ach, en misschien zit ik er wel helemaal naast hoor..... blijven mooie gitaren in ieder geval!

Ik denk persoonlijk dat dit gewoon de headstock was die het dichtst bij een van gibson kwam zonder een rechtzaak aan hun broek te krijgen en dat ze hem gewoon mooi vonden (ik vind hem ook mooi).

vulvasonic
27 juli 2013, 18:07
Wat een schoonheid! :)

Koni05
27 juli 2013, 18:28
Eigenlijk ben ik niet zo van de double cut junior, maar gloeiende gloeiende! Deze is echt vet!

Mitch
27 juli 2013, 21:01
't Is leuk dat ze 't in detail en kleurstelling net een andere draai geven terwijl ze toch binnen het beproefde concept blijven. Ik geef niet om relic dus ook niet om deze, maar ziet er uit als een toffe gitaar. Gefeliciteerd!

Jay75
29 juli 2013, 12:13
Ik had het nog even gevraagd, maar geen China hoor: We do all the necks and bodies ourselves- nothing is from China. Cheers Billy

:)

Gisteren voor het eerst mee gerepeteerd, we hadden wel nog een showtje in Duitsland maar ik wilde 'm liever eerst effe checken van tevoren. Wat een vet ding zeg!! Ben er heel blij mee :)

Fuhgawz
29 juli 2013, 13:21
Super vet ding! Ik heb zelf ook altijd een P90 DC willen hebben. Helaas zijn dergelijke dingen niet goed beschikbaar in Nederland.

Martin_
29 juli 2013, 14:29
Ik had het nog even gevraagd, maar geen China hoor: We do all the necks and bodies ourselves- nothing is from China. Cheers Billy

:)


Jammer dat daar niks van te vinden is op hun site of op youtube. Overigens zitten in de VS ook toeleveranciers die bodies en halzen maken voor anderen.

Jay75
29 juli 2013, 20:17
Super vet ding! Ik heb zelf ook altijd een P90 DC willen hebben. Helaas zijn dergelijke dingen niet goed beschikbaar in Nederland.

Nee, daarom was het ook een wel een gok, maar na die SG van hem vermoedde ik wel dat het goed zou zitten. Echt de beste gitaren die ik heb gehad.

Harry L.
29 juli 2013, 21:00
Ik meende dat ze de bodies en halzen aangeleverd kregen van Precision guitar kits uit Canada.
Maar misschien is dit inmiddels (evt. deels) niet meer het geval.

jerome
31 juli 2013, 23:53
Ik heb ook nog een filmpje gevonden, hier hoor je 'm.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=56xyXMhFO-k

Fijn gitaartje zeg!
En een lekkere pure sound over die Marshall JMP2203...

HaroldA
1 augustus 2013, 00:39
Fijn gitaartje zeg!
En een lekkere pure sound over die Marshall JMP2203...

Kan het slecht zien, maar ik zet m'n geld op een 2204 ;)

Jay75
1 augustus 2013, 10:38
Hij heeft een 100 watt Marshall top uit 1979 mailde hij me, dezelfde als ik heb toevallig. Qua stijl speelt hij ook wat ik doe dus dat was een zeer goede review van de gitaar :)

jerome
1 augustus 2013, 23:19
Toch een 2203 dus, je bent je geld kwijt Harold... ;)
Een lekkere combi iig...

Jay75
1 augustus 2013, 23:38
Hahaha, wat heb je gewonnen? ;)

jerome
2 augustus 2013, 00:14
Z'n geld... :crazyhappy:
Het mogen ook spullen zijn waar hij het in heeft gestopt, gitaren, Marshalls... ;)

Scarface
2 augustus 2013, 00:28
Drie woorden.... Poep gaaf ding!

Ik hou niet zo van relic, maar deze mag er zijn! Veel speelplezier er mee..

Groet,
Marco

Brum
2 augustus 2013, 20:13
Een P90 doet het 'm niet zo voor mij, maar de eenvoud van deze gitaar vind ik echt geweldig. Mooi ding, super!

soundbound
9 augustus 2013, 19:51
...en hij staat alweer te koop op marktplaats! Toch een tegenvaller?

Jay75
10 augustus 2013, 18:12
...en hij staat alweer te koop op marktplaats! Toch een tegenvaller?

Nee juist niet, absoluut een supergitaar juist, en ik ben er zo enthousiast over dat ik ze wellicht wil importeren voor NL en België aangezien ze hier niet te koop zijn, dichtste bij wat ik kon vinden was namelijk alleen bij enkele boutique zaakjes in Frankrijk en Engeland.
Dus ik ben eigenlijk zeer benieuwd of er veel reacties op komen en of mensen er ook echt geïnteresseerd in zijn. Een merk als Fano bijvoorbeeld schijnt het ook erg goed te doen bij Max Guitars.

Pepe
10 augustus 2013, 18:34
Dus hij is niet te koop?

Ik zie dat iedereen nu op de mix&match relic bandwagon springt, RebelRelic kwam vanochtend weer op mijn Facebook voorbij met zijn Fano likes, en hoewel heel leuk enzo maar wat prijzen betreft.. ARE YOU NUTS?

Maar goed, good luck with that.

Ukeloeder
10 augustus 2013, 18:45
Super vet ding! Ik heb zelf ook altijd een P90 DC willen hebben. Helaas zijn dergelijke dingen niet goed beschikbaar in Nederland.

Ik zeg GUN. Verder zeg ik niks.
Nou ja, nog een ding dan; GUN.

soundbound
10 augustus 2013, 19:50
Nee juist niet, absoluut een supergitaar juist, en ik ben er zo enthousiast over dat ik ze wellicht wil importeren voor NL en België aangezien ze hier niet te koop zijn, dichtste bij wat ik kon vinden was namelijk alleen bij enkele boutique zaakjes in Frankrijk en Engeland.
Dus ik ben eigenlijk zeer benieuwd of er veel reacties op komen en of mensen er ook echt geïnteresseerd in zijn. Een merk als Fano bijvoorbeeld schijnt het ook erg goed te doen bij Max Guitars.

Dat vind ik dan weer leuk en wens je succes!