PDA

View Full Version : PodXT Pro:via PA poweramp naar cab of naar PA boxen?



Josdevos
26 juni 2003, 22:34
Ik wil me een klein rackje bouwen met een podxt pro. Ik meen dat je hem beste gebruikt met een cleane ss poweramp. Stuur je dit dan beste naar gitaarcabs met speaker sim af en in live mode of naar pa speakers in studio mode. Ik denk met PA speakers, maar vind hierover nergens ervaringen van mensen.

Rwin
27 juni 2003, 00:05
Je stuurt je gebalanceerde jack uitgangen naar je SS poweramp en die naar je cabinet.
En je stuurt OOK je XLR gebalanceerde uitgangen naar de PA.

Verder moet je altijd een superfeest bouwen met het desbetreffende optreden maar dat is hier een irrelevante opmerking :-D

Josdevos
27 juni 2003, 00:07
Ja, ok maar stuur ik voor m'n persoonlijk podiumgeluid of voor repetitie de uitgangen van de versterker best naar gitaarcabs met dan de AIR af, of naar een setje fullrange speakers met de AIR op, en waarop moet je letten bij de aankoop van die fullrange speakers?

Bouke
30 juni 2003, 23:09
Hey,

de een vindt de 'direct'-instellingen over een ss-combo lekker, de ander de nieuwe 'vibe'-instellingen over een buizen-amp. IK ga morgen het laatste eens flink proberen. De band is half op vakantie en de andere helft wil gaan tone-testen in het repetitiehok. Mijn ervaringen zijn dat als de air-functie wordt uitgeschakeld (handmatig) je het beste resultaat krijgt over de buizen power-amp van de twin. Je slaat dan dus de eigen pre-amp van de twin over. Misschien kom ik hier nog wel op terug...

Bouke

Albert
1 juli 2003, 18:44
Gitaarcab: AIR off en PA-speakers AIR on.
Denk dat je het beste je POD XT Pro via een amp (hetzij buizen/hetzij SS, net wat je lekkerder vindt klinken) naar je cabs stuurt. Eventueel plant je daar een microfoon voor, of je gebruikt de XLR uitgangen van je XT, deze geven in LIVE-mode namelijk wel een speakersimulatie terwijl de asymmetrische uitgagngen naar je cabs dit niet doen, naar je PA. Dus XLR -> PA, Jacks -> Amp en cabs.
Zit zelf ook over de aanschaf van een PODXT Pro te denken, en waarschijnlijk doe ik het op bovenstaande manier, of ik laat mn amp en cabs gewoon weg en vertrouw op mn monitors. Maar dat moet ik eerst maar eens proberen.