PDA

View Full Version : iemand idee wat voor speakers dit zijn?



SteavisSmokin
23 juli 2013, 12:33
Deze speakers komen uit een blackface twin van een vriend van me. Er is redelijk wat geprutst in de versterker, dus ik neem aan dat het ook niet de originele speakers zijn. Er staan volgens die vriend van me geen codes op het frame. Ik herken de speakers zo niet.. iemand hier wel misschien?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/3423398/israel twin/speakers 1.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3423398/israel twin/speakers 2.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3423398/israel twin/speakers 3.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3423398/israel twin/speakers 4.jpg

Little Jay
23 juli 2013, 15:39
Lijken me Alnico speakers en die hebben bij mijn weten nooit fabrieks-af in Blackface Twins gezeten (en ook niet in latere Twins trouwens), dus inderdaad niet origineel. Wat het dan wel voor speakers zijn kan ik je helaas niet verder mee helpen....

SteavisSmokin
29 juli 2013, 13:35
Chris / CMW amps misschien een idee?

Agent_Smith
29 juli 2013, 15:53
Ik geloof dat Chris hier al een tijdje niet meer komt/post, toch?

SteavisSmokin
31 juli 2013, 12:41
Oh geen idee. Ik ben hier ook in geen jaren geweest dus ik weet niet wie hier nog wel of niet komt.

PeeVee
31 juli 2013, 20:04
Ik heb vrijwel gelijke speakers ooit uit een Echolette cabinet gehaald, waren frappant genoeg net ietsepietsie kleiner dan 12" (metrische maatvoering 30cm ipv imperial 12"?) , de jouwe ook?

SteavisSmokin
31 juli 2013, 22:03
he peevee, ze zijn van een goede vriend van mij uit Tenerife dus ik heb ze niet zelf gezien. Er is daar op het eiland niet veel kennis van zaken dus ik dacht ik vraag het hier. Het zijn wel flinke alnico's. Overigens kwam die vriend van me er nu achter dat het 16 ohm speakers zijn die in serie zijn aangesloten. Oeps!! De vorige eigenaar van deze twin had er niet zo veel verstand van maar dacht het wel te hebben.

7ender
3 augustus 2013, 11:25
Het chassis van deze speakers wijkt wat af met wat men normaliter ziet :

I.p.v een uit één plaat gestanst chassis , bestaat deze uit 2 gestanste delen die met elkaar verbonden zijn door gepunt-laste strips.

Je kunt proberen om uit te zoeken welke fabrikant op deze wijze hun speakers vervaardigd/vervaardigde.

Ik kan er i.i.g. zo even niks over vinden op internet .
( misschien betreft dit oud spul uit de Tesla fabriek oid ).


Blijft er deze vraag over :
Zijn die speakers nog in orde ? , .....hebben ze ooit goed gefunctioneerd in die combo ?
Indien "Ja" ,....wat maakt 't dan uit "wat" 't is , en waar 't vandaan komt ....

Grof schuurpapiertje er over heen ,....voorzichtig ouwe lappen in het chassis proppen ( om de conus te beschermen ) ,.....en netjes in de "Hammerrite" zetten ,.........ze zien er dan gelijk weer keurig netjes uit . ;)

Midwolda
3 augustus 2013, 14:13
Het chassis ...
Grof schuurpapiertje er over heen, ...

Doe jezelf een plezier en zorg dat het magneet-gedeelte helemaal stofdicht is afgetapet (geteept?)
want anders krijg je het nooit weer goed schoon.

Little Jay
3 augustus 2013, 18:51
. Overigens kwam die vriend van me er nu achter dat het 16 ohm speakers zijn die in serie zijn aangesloten. Oeps!! De vorige eigenaar van deze twin had er niet zo veel verstand van maar dacht het wel te hebben.

Dus 32 Ohm? In een Twin? Komt er dan nog geluid uit? Overleeft een OT dat überhaupt?

jerome
3 augustus 2013, 19:17
Ik zou ze nooit schilderen of spuiten.
Beetje roest op ouwe speakers hoort erbij... ;)

SteavisSmokin
6 augustus 2013, 16:49
Blijft er deze vraag over :
Zijn die speakers nog in orde ? , .....hebben ze ooit goed gefunctioneerd in die combo ?
Indien "Ja" ,....wat maakt 't dan uit "wat" 't is , en waar 't vandaan komt ....


1 speaker is nog goed, de ander is opgeblazen. De interesse naar de herkomst van de speakers is puur uit nieuwsgierigheid. Die vriend van me gaat de speakers sowieso vervangen.

SteavisSmokin
6 augustus 2013, 16:54
Dus 32 Ohm? In een Twin? Komt er dan nog geluid uit? Overleeft een OT dat überhaupt?

Ja tot nu toe heeft de OT het overleeft vreemd genoeg. Nou kunnen die oude schumacher OT's wel wat hebben maar dit was natuurlijk behoorlijke mishandeling. Ik heb die vriend van me via skype geholpen om de versterker op te knappen omdat er daar niemand is die het kan. Het ding is nu weer goed gebiased, draait binnenkort weer op 2 x 8 ohm speakers.. zoals het hoort. Helaas heeft de vorige eigenaar ook alle blue molded caps vervangen want die waren volgens hem niet goed meer. Shit!

flo123
7 augustus 2013, 16:22
... Helaas heeft de vorige eigenaar ook alle blue molded caps vervangen want die waren volgens hem niet goed meer. Oei, da's jammer...

7ender
7 augustus 2013, 17:38
Oei, da's jammer...


niks jammers aan ,....zijn geen magische dingen ,....geen speciale eigenschappen aan te ontlenen

7ender
7 augustus 2013, 17:40
Ik zou ze nooit schilderen of spuiten.
Beetje roest op ouwe speakers hoort erbij... ;)

ja hoor ,....prachtig ! :soinnocent:

( maar dan anders )