PDA

View Full Version : Kick: Shure Beta 52A, of iets anders?



HaroldA
21 juli 2013, 00:21
Wij willen met Tank86 een complete microfoonset hebben om fatsoenlijke drumopnames te maken.

We hebben nu dit:
* Kick in: Sennheiser e901
* Snare top: SM57 (of Sennheiser e604)
* Snare bottom: Sennheiser e604 (of SM57)
* HiHat: Behringer ECM8000
* Ride: SM57
* Tom: Sennheiser MD421
* Floor: Sennheiser MD421
* Overheads: Behringer C2
* Room: Beringer B2 grootmembraam

Nou zoeken we nog een extra microfoon om voor de kick/in het gat te plaatsen, en horen overal positieve verhalen over de Shure Beta 52A. Deze mic moet vooral druk leveren, waar de e901 de helderheid/attack en het strakke laag regelt. We hebben de e901 live ook vaak gebruikt als er een D112 (soms zelfs een SM57 of 58 ) aanwezig blijkt te zijn.

Onze "Rise" plaat is volgens mij opgenomen met een Shure grensvlak in de kick icm een "sub kick" er voor.


Budget is ongeveer een Beta 52A ;)

guhlenn
21 juli 2013, 11:16
Wij willen met Tank86 een complete microfoonset hebben om fatsoenlijke drumopnames te maken.

We hebben nu dit:
* Kick in: Sennheiser e901
* Snare top: SM57 (of Sennheiser e604)
* Snare bottom: Sennheiser e604 (of SM57)
* HiHat: Behringer ECM8000
* Ride: SM57
* Tom: Sennheiser MD421
* Floor: Sennheiser MD421
* Overheads: Behringer C2
* Room: Beringer B2 grootmembraam

Nou zoeken we nog een extra microfoon om voor de kick/in het gat te plaatsen, en horen overal positieve verhalen over de Shure Beta 52A. Deze mic moet vooral druk leveren, waar de e901 de helderheid/attack en het strakke laag regelt. We hebben de e901 live ook vaak gebruikt als er een D112 (soms zelfs een SM57 of 58 ) aanwezig blijkt te zijn.

Onze "Rise" plaat is volgens mij opgenomen met een Shure grensvlak in de kick icm een "sub kick" er voor.


Budget is ongeveer een Beta 52A ;)

Die subkick doet het erg goed voor, eh, het sub laag gedeelte. Ik hou er wel van. Beviel die en zo jaj, waarom dan toch iets anders overwegen?

HaroldA
21 juli 2013, 11:18
Die subkick doet het erg goed voor, eh, het sub laag gedeelte. Ik hou er wel van. Beviel die en zo jaj, waarom dan toch iets anders overwegen?

Die beviel zeker, maar was aanwezig in de New Road Studios (http://www.newroadstudios.nl/home.html), waar Rise opgenomen is.

Zo te zien zijn die dingen (minimaal) 2x zo duur als een 52A.

guhlenn
21 juli 2013, 13:06
Die beviel zeker, maar was aanwezig in de New Road Studios (http://www.newroadstudios.nl/home.html), waar Rise opgenomen is.

Zo te zien zijn die dingen (minimaal) 2x zo duur als een 52A.

ah, die ken ik vaag, new road, goede studio van wat ik heb gehoord. Wat betreft de prijs: Tsja, tis maar net wat je wilt. Ik denk niet dat die shure hetzelfde resultaat geeft als een subkick, si toch een beetje een niche mic. Je kan schijnbaar zp'n sub kick ook zelf maken, zoek eens op gearslutz naar DIY subkick als je interesse hebt.

HaroldA
21 juli 2013, 13:12
ah, die ken ik vaag, new road, goede studio van wat ik heb gehoord.

Zeker!!! Alleen willen we de volgende EP(?) anders aanpakken: alles zelf opnemen en dan 2x zoveel mixtijd voor hetzelfde budget (of minder).

Filmpje!


http://www.youtube.com/watch?v=vupvGgy6L3U

HaroldA
21 juli 2013, 13:18
... en het eindresultaat:


http://www.youtube.com/watch?v=mCapjB_W_eY

guhlenn
21 juli 2013, 13:31
Ja, jij promo slet ;), ik kende hem al hoor, vet album en ik hou hier ook erg van. Nu Karma to burn nog maar uit twee mensen bestaat (de laatste show: alleen drummer en 1 gitarist ???) lijkt me een gat in de markt voor jullie gevallen :).

Zelf doen kost tijd, vergeet dat niet, maar ik doe het ook zo. Doe ook de mix zelf trouwens. Een master waag ik me niet aan, of: dat doen anderen beter. Bij de mix heb ik dat gevoel niet of iig minder. Opnames zelf doen is fijn: geeft een heel andere sfeer, beetje vakantie achtig gevoel :D.

Je zou ook eens een cheap-ass grootmembraan wat verder weg kunnen zetten, krijg je ook een mooi oomph geluid van. Als je die toch al hebt zeg maar.

muziekschuur
21 juli 2013, 14:26
De audiotechnica dual membrane ATM 250E
Of de nieuwe AKG drum microfoon D12VR.

De DPA 4091 is een andere microfoon die je veel plezier kan geven...

HaroldA
21 juli 2013, 14:26
Ja, jij promo slet ;), ik kende hem al hoor, vet album en ik hou hier ook erg van. Nu Karma to burn nog maar uit twee mensen bestaat (de laatste show: alleen drummer en 1 gitarist ???) lijkt me een gat in de markt voor jullie gevallen :).

Is toch een ander genre, ook al is het ook instrumentaal ;) Ze hebben wel wat botjes gebroken voor de zangerloze bands, dat wel.

Overigens vond ik het wel heel jammer dat die drugsbassist er niet bij was: voegde toch wel enorm veel toe. Nieuwe drummer is wel een vooruitgang.


Zelf doen kost tijd, vergeet dat niet, maar ik doe het ook zo. Doe ook de mix zelf trouwens. Een master waag ik me niet aan, of: dat doen anderen beter. Bij de mix heb ik dat gevoel niet of iig minder. Opnames zelf doen is fijn: geeft een heel andere sfeer, beetje vakantie achtig gevoel :D.

Mixen gaan we niet aan beginnen, te slechte control room/tafel. Opnames waren de vorige keer te gehaast dankzij een te strakke planning, dat willen we nu voorkomen.


Je zou ook eens een cheap-ass grootmembraan wat verder weg kunnen zetten, krijg je ook een mooi oomph geluid van. Als je die toch al hebt zeg maar.

Hmmm ... krijgen we dan geen grote kans op fase-problemen en overspraak?

muziekschuur
21 juli 2013, 14:30
Dat doe je op gehoor of via fasemeter...

En anders helpt met je huidige microfoons het heel erg als je naar een ruimte gaat met de dimensies 7m by 7m by 7m of groter.

HaroldA
21 juli 2013, 14:33
En anders helpt met je huidige microfoons het heel erg als je naar een ruimte gaat met de dimensies 7m by 7m by 7m of groter.

Da gaat nie lukken ;)

Meer dan 4x6x2.5 (BDH) hebben we niet. En dan is die 2.5m eigenlijk 1.5 tot 2.5m ;)

muziekschuur
21 juli 2013, 14:39
Dat is eigenlijk te klein... Dan gaan betere microfoons niet echt helpen... Zou dan met samples en triggering werken...

HaroldA
21 juli 2013, 14:53
Dat is eigenlijk te klein... Dan gaan betere microfoons niet echt helpen... Zou dan met samples en triggering werken...

We gaan gewoon roeien met de riemen die we hebben. En we missen op dit moment een 'sub'-mic-riem voor de kick. ;)

De 7" split "Horde" was daar ook opgenomen, net als de EP van Duskhead, (etc) en die klinken allemaal prima. Wel wat "klein", dat klopt, maar nog steeds b eter dan menig studio met enorme ruimte.

Han S
21 juli 2013, 16:23
Het geluid in dat filmpje is wel supervet hoor, dat heb je niet zomaar voor elkaar. Als je een goedkope subkick wilt koop je een oude Kef B200 speaker, het barst van die speakers op deze planeet, ik heb er nog wel een hangen. Daar soldeer je een XLR aan en klaar, is uitermate geschikte speaker daarvoor.

Ik gebruik al meer dan 20 jaar twee oude AKG D12E's, heb je geen subkick bij nodig. Een Beyer M88 geeft ook veel laag en een oude AKG D202 geeft zelfs nog meer laag. De moderne kickmics hebben me nooit zo kunnen boeien. Wel voor PA, doet een Beta 52 goed, maar opname? Kweenie.


Mixen gaan we niet aan beginnen, te slechte control room/tafel. Opnames waren de vorige keer te gehaast dankzij een te strakke planning, dat willen we nu voorkomen.

Met alle respect Harold, maar dat is gelul want als je de opnamen goed doet krijg je met een Behringer mengtafeltje ook een goede mix. Je moet dat niet in de eerste plaats zoeken in de apparatuur, maar meer in het indiaan en pijl verhaal.

Een mix gaat vaak niet lukken omdat je te veel zit te kutten en te pielen. En je moet gewoon weten welke geluiden elkaar in de weg zitten en welke niet. Die jongens van die studio weten dat en denk nou niet dat je met een SSL mengtafel zomaar een super geluid maakt. Okay, een Neve gaat wel helpen, maar als de opnamen kut zijn klinkt het ook met een Neve kut.

Als je dus thuis gaat opnemen, besteed veel tijd aan het maken van je geluid. Pas op met fasefouten tussen de drummics, dat hoor je meteen als je eerst naar de ene microfoon luistert, dan naar de andere en vervolgens naar beiden. Overheads kunnen je snaregeluid behoorlijk verzieken als ze verkeerd zijn geplaatst en denk er om dat je ook de kick op de overheads binnen krijgt. Luisteren, verplaatsen, luisteren en net zo lang tot het 100% goed is.

guhlenn
23 juli 2013, 07:57
Hmmm ... krijgen we dan geen grote kans op fase-problemen en overspraak?

Die krijg je toch wel. Goed luisteren en zelf beoordelen. Dan komt dat ook in orde.

Arvoitus
23 juli 2013, 22:25
Een subkick kun je uiteraard heel makkelijk en goedkoop zelf maken, maar als je alleen wat oempf erbij wil hebben dan kun je ook makkelijk een sample of een 50hz toongenerator die op de kick getriggerd wordt gebruiken. Scheelt je 150 euro voor een microfoon, en dat geld kun je eventueel weer gebruiken om een DI te kopen om zelf je gitaartracks op te nemen en later te re-ampen.

En als je toch een microfoon wilt ... Audix D6 vind ik een zeer fijne microfoon. Heeft een lekker sublaag met een goede attack (alhoewel je daar die sennheiser al voor hebt), hij is flink ge-eq'ed dus vooral voor live optredens is het een fijne mic om snel resultaat voor rock/metal.

http://www.youtube.com/watch?v=Ki3UtgNR4C0

HaroldA
23 juli 2013, 22:31
Een subkick kun je uiteraard heel makkelijk en goedkoop zelf maken, maar als je alleen wat oempf erbij wil hebben dan kun je ook makkelijk een sample of een 50hz toongenerator die op de kick getriggerd wordt gebruiken. Scheelt je 150 euro voor een microfoon, en dat geld kun je eventueel weer gebruiken om een DI te kopen om zelf je gitaartracks op te nemen en later te re-ampen.

Ik ben al aan het rondkijken om 'm zelf te maken ;)

En qua DI: er lig al een Klark Teknik DI en een Little Labs Redeye direct box / re-amp box klaar!


En als je toch een microfoon wilt ... Audix D6 vind ik een zeer fijne microfoon. Heeft een lekker sublaag met een goede attack (alhoewel je daar die sennheiser al voor hebt), hij is flink ge-eq'ed dus vooral voor live optredens is het een fijne mic om snel resultaat voor rock/metal.

http://www.youtube.com/watch?v=Ki3UtgNR4C0

Bedankt voor de suggesties! Ze komen allemaal op een lijstje om uit te checken mocht ik besluiten geen Subkick te maken ...

Bates15
29 juli 2013, 16:06
http://www.youtube.com/watch?v=qOu1duZ35Nw
kick mic roundup. Miktek verbaasde me enigsinds... toch maar eens een demo scoren...

HaroldA
29 juli 2013, 16:14
http://www.youtube.com/watch?v=qOu1duZ35Nw

Nice! :ok:

Overigens is er een speaker van Han onderweg om een DIY subkick te maken ;)

Bates15
29 juli 2013, 22:17
Ik overweeg ook al tijden een dergelijk subkick project. Op youtube staan ook fantastische omhuizingen gemaakt van ketels van een drum. Keep is posted pls :)

HaroldA
29 juli 2013, 22:18
Ik overweeg ook al tijden een dergelijk subkick project. Op youtube staan ook fantastische omhuizingen gemaakt van ketels van een drum. Keep is posted pls :)

Ik vermoed dat het niets fancy's gaat worden, maar gewoon puur functie ;)

Han S
29 juli 2013, 22:35
De oer subkick was een Yamaha NS10 woofer. Daar haakte Yamaha handig op in. Ik heb veel speakers en ik heb er een aantal van geprobeerd als subkick, zelfs een oude Philips AD3800M van 800 ohm. Maar die zou je beter als zangmicrofoon kunnen gebruiken, laag komt er niet echt uit. De Kef B200 gaaf een bak laag waar je stil van wordt, gewoon los voor de kick.

Ik heb ook nog een B110, die is kleiner maar werd ook als woofer gebruikt in de beroemde Rogers monitoren. Ik heb zelfs koptelefoons gebruikt als kickmic en denk nou niet dat een klein membraan geen laag kan geven cq genereren want dan kom je maar eens luisteren naar mijn kleine TDL 0.75 zuilspeakertjes. Daar zit een woofertje in van 8 cm en die geven zoveel diep laag dat ik mijn 10"subwoofer uit heb gezet omdat het te veel werd.

Ik denk dat een klein woofertje met een zachte rubberen ophanging het goed zal doen als subkick. De B200 is wat groter, maar heeft ook een zachter rubberen rand. Harold zal zijn ervaringen wel spoedig ventileren hier. Houd er wel rekening mee dat er uit een speaker die als microfoon wordt gebruikt veel meer signaal komt dan van een microfoon. Weerstandjes kosten hoegenaamd niets.

Bates15
29 juli 2013, 22:45
B200 zijn er in verschillende versies... nog verschil qua klank als subkick?
www.t-linespeakers.org/drivers/b200.html

Han S
29 juli 2013, 22:55
De SP 1014 zul je het meest tegenkomen en die doet het prima.

Bates15
29 juli 2013, 23:05
Top. Dank je wel. Ik zal eens kijken of ik tijd kan maken voor een projectje als dit :D

HaroldA
29 juli 2013, 23:21
Clipje met verschillende kicks en de Yamaha Subkick:


http://www.youtube.com/watch?v=0Z7Unemi8MU

HaroldA
29 juli 2013, 23:23
Harold zal zijn ervaringen wel spoedig ventileren hier.

Het probleem is dat de kickdrum samen met onze drummer nu in Finland zit. 4 augustus is hij als het goed is terug ...

muziekschuur
29 juli 2013, 23:25
NS-10 woofer hier te koop:

http://www.thomann.de/nl/yamaha_ns10m_tieftoener.htm

Han S
29 juli 2013, 23:26
Hoor de fasefouten.

Han S
29 juli 2013, 23:27
NS-10 woofer hier te koop:

http://www.thomann.de/nl/yamaha_ns10m_tieftoener.htm

Apart, de NS10 is jaren geleden uit productie gegaan omdat ze de woofer niet meer konden maken, het materiaal voor de conus was niet meer te krijgen.

HaroldA
29 juli 2013, 23:35
Clipje met verschillende kicks en de Yamaha Subkick:


http://www.youtube.com/watch?v=0Z7Unemi8MU


Hoor de fasefouten.

Soms voegt het toe, soms valt er shit weg samen ... de subkick alleen laat wel horen wat wij zoeken!

HaroldA
30 juli 2013, 00:18
Zou zo'n statiefje ver genoeg komen met een subkick/speaker er aan? Volgens mij wel ...

http://a2.images6.thomann.de/pics/prod/104915.jpg

http://www.thomann.de/nl/km_25935.htm

(alleen nog een manier verzinnen om 'm goed op te hangen)

Bates15
30 juli 2013, 08:35
Iets met van een frame maken? Ik hoop dat hij niet omvalt vanwege het gewicht :-#

HaroldA
31 juli 2013, 00:22
De speaker is binnen! Han: :ok:

Ik heb er al even naar lopen staren om iets te verzinnen om 'm aan een statief te kunnen bevestigen. Het kantelpunt ligt helemaal achter bij de magneet, dus daar zal ik 'm moeten gaan klemmen. Ik denk aan draadeinde en aluminium profielen.

Daar laat ik het even bij tot vrijdag ;)

Han S
31 juli 2013, 13:13
Het zal je verbazen hoeveel laag er uit zo'n speakertje kan komen. Succes ermee.

guhlenn
31 juli 2013, 14:43
Clipje met verschillende kicks en de Yamaha Subkick:


http://www.youtube.com/watch?v=0Z7Unemi8MU

Beetje rare vergelijking. Bij het voorvel hoor je toch per definitie meer subbass? Ik mic alleen de klopper kant als ik niet genoeg tik bij het voorvel krijg, anders gewoon de het voorvel. Met gat trouwens. Hoe doen jullie dat? Het blijft wle lekker trouwens, dat sub laag.

HaroldA
4 augustus 2013, 22:09
Zo, dat ding geeft echt een enorme output! Daar hoeft echt geen preamp meer tussen ;)

Han S
6 augustus 2013, 18:47
Ja, wat had je verwacht? Een woofer heeft een flinke spanning nodig om in beweging te komen, dus zet beweging ook om in een flinke spanning. Leuk hé?

HaroldA
6 augustus 2013, 20:07
Ja, wat had je verwacht? Een woofer heeft een flinke spanning nodig om in beweging te komen, dus zet beweging ook om in een flinke spanning. Leuk hé?

Ik had veel verwacht, maar niet zoveel ;) Ach ... ik heb een verloop XLR > Jack gemaakt om 'm in een line-in te kunnen gebruiken. Werkt perfect! :ok:

Plant
6 augustus 2013, 22:01
Apart, de NS10 is jaren geleden uit productie gegaan omdat ze de woofer niet meer konden maken, het materiaal voor de conus was niet meer te krijgen.

Er staat "Replacement Bass speaker".

Niet te zeggen dat het echt dezelfde speaker is met dezelfde specs. Hij ziet er hetzelfde uit, heeft dezelfde afmetingen, maar is het een Yamaha NS10 woofer? ;)

En in China (re)produceren ze alles als je er maar genoeg afneemt.

yhcmarc
30 september 2013, 22:26
De speaker is binnen! Han: :ok:

Ik heb er al even naar lopen staren om iets te verzinnen om 'm aan een statief te kunnen bevestigen. Het kantelpunt ligt helemaal achter bij de magneet, dus daar zal ik 'm moeten gaan klemmen. Ik denk aan draadeinde en aluminium profielen.

Daar laat ik het even bij tot vrijdag ;)

10" speaker, gewoon een goedkope 10" tom kopen, spanrand eraf, speaker erop, spanrand er weer op en aandraaien. Stevige tomstandaard erbij, output in een van de luchtgaten monteren en klaar ;)

Frits van Mourik
30 september 2013, 23:36
Ik heb ook zo'n contraptie zelf geprutst:
Een NS10- woofertje met om de magneet 'n ruim eindje zg. spijkerband, met boutje M4/tandring/moertje strak aangetrokken,
daarna het overgebleven eindje van de band in het "voetstuk" van een oude mic-klem geschroefd.
De spoel van de speaker aangesloten op de 2-3 van een XLR; de aarde aan het chassis van 't speakertje.
't Is mijn favoriet bij bassdrums met een nog intacte, onbesneden voorhuid;
geeft 'n geweldig mooi vet laag, mits goed gestemd...
De click van de kick - indien relevant- pak ik dan van het slagvel met een andere mic.

Cheetoria
21 oktober 2013, 11:10
Ik zou zeggen: experimenteer 's. Een 57 voor de kick doet ook wonderen, of een 421.

HaroldA
21 oktober 2013, 11:16
Ik zou zeggen: experimenteer 's. Een 57 voor de kick doet ook wonderen, of een 421.

... en dit zeg je waarom? :???:

polviggen
22 oktober 2013, 11:03
Ik heb me net een beta52a aangeschaft, klinkt prima, goed sublaag en genoeg attack ga hier toch geen subkick bij nodig hebben.
audix D6 heb ik ook maar ben ik voorlopig wat beu gehoord, legt iets te fel zijn stempel op het geluid (veel laag en hoog, weinig mid)

de beta52 is wat klassieker, dadelijk een heel herkenbaar basdrumgeluid.

HaroldA
22 oktober 2013, 11:04
Ik heb me net een beta52a aangeschaft, klinkt prima, goed sublaag en genoeg attack ga hier toch geen subkick bij nodig hebben.
audix D6 heb ik ook maar ben ik voorlopig wat beu gehoord, legt iets te fel zijn stempel op het geluid (veel laag en hoog, weinig mid)

de beta52 is wat klassieker, dadelijk een heel herkenbaar basdrumgeluid.

Ik ben het met Han eens over de Beta52A. Schitterend voor live, maar te "klein" of "compact" geluid voor in de studio.

Ben dol op m'n subkick!!!

polviggen
22 oktober 2013, 12:20
ja, maar metal en snelle dubbele basstukken gaat zo'n subkick toch teveel laag gerommel geven denk ik ?
Moet ook mijn pas gekochte shure sm7b nog een testen op kick, vind die alvast heel lekker op gitaar en zang.

HaroldA
22 oktober 2013, 12:48
ja, maar metal en snelle dubbele basstukken gaat zo'n subkick toch teveel laag gerommel geven denk ik ?
Moet ook mijn pas gekochte shure sm7b nog een testen op kick, vind die alvast heel lekker op gitaar en zang.

Niet icm een grensvlak. Subkick alleen is geen goed idee (voor metal).

polviggen
22 oktober 2013, 16:05
grensvlak ?

HaroldA
22 oktober 2013, 16:08
grensvlak ?


Ook wordt een grensvlak microfoon graag gebruikt in een bassdrum van een drumstel (denk aan de Shure beta91) omdat grensvlakmicrofoons vaak een goede bass-response hebben.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Grensvlakmicrofoon. . .

guhlenn
23 oktober 2013, 10:40
. . .

Eh Harold, vooropgesteld: als het werkt werkt het, maar je gebruikt de subkick voor je laag en de grensvlak microfoon omdat ie zo'n goede bassresponse heeft? Dat eh, heet een redenatie fout...

:)

HaroldA
23 oktober 2013, 10:43
Eh Harold, vooropgesteld: als het werkt werkt het, maar je gebruikt de subkick voor je laag en de grensvlak microfoon omdat ie zo'n goede bassresponse heeft? Dat eh, heet een redenatie fout...

Nee hoor, de grensvlak heeft een heel mooi, rond en strak laag en een goed gedefinieerde "tik".

De subkick is voor de "luchtverplaatsing" en vult de nette grensvlak goed aan.

guhlenn
23 oktober 2013, 11:07
Nee hoor, de grensvlak heeft een heel mooi, rond en strak laag en een goed gedefinieerde "tik".

De subkick is voor de "luchtverplaatsing" en vult de nette grensvlak goed aan.

Goh, ik dacht altijd dat bass en laag synoniemen waren ;).

Kim Wilson
23 oktober 2013, 11:57
Maar je weet ook best dat de ene bass de andere bass niet is. ;)

guhlenn
23 oktober 2013, 12:08
Maar je weet ook best dat de ene bass de andere bass niet is. ;)

Nou nee, het is de redenatie fout die leidt tot dat soort conclusies. Je kan hoogstens over verschillende frequenties praten maar zeggen dat je de subkick voor het laag en de PZM voor de bass gebruikt is eh, begripsverwarring. Al besteed ik nu veel te veel aandacht aan een stom detail... :)

Kim Wilson
23 oktober 2013, 12:17
Belletjes in het hoog, oomph in het laag... In de geluidsbeleving komen er natuurlijk allerlei subjectieve benamingen voorbij die volgens de wetenschap der geluidstechnici niet volledig correct zijn. Maar zoals jij ook weet, uit één bassdrum kun je duizenden sounds halen. Zelfs met één microfoon. Harold gebruikt de ene voor een mooie schone basweergave en een fijne attack, en de andere waarschijnlijk voor de dikke oomph in het laag.

Als je met muzikanten werkt, zul je soms moeten afwijken van de correcte benamingen. :)

guhlenn
23 oktober 2013, 12:39
Fair enough en ik begrijp wat je bedoeld. Er is echter geen wetenschap der geluidstechnici he, er is alleen natuurkunde. Daarnaast: Harold is ook niet enkel muzikant, dus vandaar mijn opmerking. Maar het mag he, het mag, ik ben geen bevelhebber van de terminologie politie, jammer genoeg, dus er gaat vandaag niemand (daarvoor) opgepakt worden. Maar morgen, wie weet ... ;)

HaroldA
23 oktober 2013, 12:43
Harold gebruikt de ene voor een mooie schone basweergave en een fijne attack, en de andere waarschijnlijk voor de dikke oomph in het laag.

Kauwgombal verdiend! :ok:

Kim Wilson
23 oktober 2013, 13:23
Kauwgombal verdiend! :ok:

Yeah! :cheerup:

polviggen
25 oktober 2013, 15:42
haha :)

met al dat geleuter ga ik me toch ook een subkick in mekaar bricoleren.
heb hier nog een 8 inch subwoofertje liggen uit een subwoofer voor de auto.

ga er dan ook een -20db pad opzetten, aangezien die output toch te hoog zal zijn ?

had hier al een goeie link gevonden om het in mekaar te steken, nu nog een kleine tom vinden die past, dat staat toch het mooist.

http://audiogabriel.com/how-to-build-a-kick-drum-mic-f/

maar jullie laten dan zowel de lage frequenties van de subkick als die van de basdrum mic erin zitten, mijn eerste idee zou dan zijn om een high pass op de basdrum mic te zetten, en alleen het laag van de subkick te laten komen.

HaroldA
25 oktober 2013, 15:44
ga er dan ook een -20db pad opzetten, aangezien die output toch te hoog zal zijn ?

Volgens mij kun je beter de output hoog houden ipv verlagen en weer verhogen met een preamp ivm ruis e.d.

polviggen
25 oktober 2013, 15:51
mja, zal eerst eens testen of het te doen is zo, of misschien zet ik er wel een volumepot op.

HaroldA
25 oktober 2013, 15:52
mja, zal eerst eens testen of het te doen is zo, of misschien zet ik er wel een volumepot op.

Die van ons gaat gewoon een line-in in.

polviggen
25 oktober 2013, 16:18
ja, eigenlijk zal het wel niet nodig zijn, mijn m-audio profire heeft al ingebouwde -20db pads. op elke mic preamp zitten.

HaroldA
1 november 2013, 20:34
Ook perfect:

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1395209_732103976819712_1642458092_n.jpg

guhlenn
2 november 2013, 10:51
HA, goed idee idd. Heb je wat audio samples misschien?

HaroldA
2 november 2013, 13:44
HA, goed idee idd. Heb je wat audio samples misschien?

Zodra de nieuwe EP van Duskhead af is, heb ik samples ;)

De oude EP (zonder subkick) klonk zo:


http://www.youtube.com/watch?v=zRll36cpLDU

guhlenn
4 november 2013, 12:01
eh ja, ik bedoelde uiteraard van alleen de bass met en zonder subkick. :) Klinkt lekker trouwens.

HaroldA
21 juni 2014, 22:45
De Subkick in actie! ;)

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10352281_10152467322740090_5191450773319252100_n.j pg

HaroldA
26 september 2014, 10:34
De Subkick in actie! ;)

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10352281_10152467322740090_5191450773319252100_n.j pg

En hier hoorbaar: https://soundcloud.com/tank86/obey

De snare heeft ondersteunende samples gekregen (met de Slate-plugin), de kick was perfect opgenomen! :ok: