PDA

View Full Version : 2 amp setup met talkbox



Bram_Guitar
19 juli 2013, 16:13
Hallo,

Ik heb sinds kort een MXR A/B Box gekocht, waarmee ik twee stacks kan aansturen. Maar nu wil ik het als volgt gaan gebruiken:

Stack 1: pedalboard (Main) amp
Stack 2: Talkbox-amp

Nu wil ik dat kunnen schakelen via de a/b box. Dus op A mijn main-amp met pedalboard, en op B de 2de amp met alleen de talkbox.

Kan dit?

Alvast bedankt,

Bram

Liquitone
19 juli 2013, 17:30
Aangezien een talkbox via een microfoon gaat, is het dan niet handiger om die gewoon via de P.A. uit te versterken?

Bram_Guitar
19 juli 2013, 17:52
Ja, klopt, normaal gezien wel. Maar dat deed ik voorheen ook al, en toen moest de geluidsman altijd die microfoon harder zetten, omdat mijn talkbox simpelweg niet hard genoeg gaat (zelfs als het volume van de talkbox vol open staat!). Hij moest dan gewoon zó hard staan dat de microfoon begon te fluiten. Vandaar dat ik het nu zo wil proberen.

Liquitone
19 juli 2013, 18:02
het is niet hetzelfde, maar ik weet een aantal mensen die mondharmonica spelen met zo'n koplamp-mic via een klein buizenversterkertje , zoals een 5watt champ of epiphone, als dat werkt zou die talkbox ook moeten lukken denk ik.

Jan Buurman
19 juli 2013, 18:13
Welke Talkbox gebruik jij? Ik heb zo'n Golden Throat. Daar zitten geen knoppen op. Ik heb dat volumeprobleem wat jij beschrijft alleen als mijn amp zacht moet op het podium. Noodgedwongen trap ik dan mijn soloboost erbij......