PDA

View Full Version : Blackstar HT5R head en TSL122 als cabinet gebruiken?



Tonton
19 juli 2013, 10:56
Ben helemaal weg van mijn Marshall TSL122 en in oefenruimte kan hij lekker los gaan.
Hij heeft net nieuwe JJ buisjes en ook modje dat ie niet (meer) gaat koken.
(kon vroeger soms een eitje bakken op het front panel)

Ik speel nu voornamelijk thuis en krijg ik er nog redelijk goed geluid uit.
Met VPR aan (100W to 25W wat nog steeds verschrikkelijk veel is) gaat ie wel tot standje 2/10

Maar ik zie die hele trend van 1 en 5W tube amps en daar heb ik ook wel interesse in.
Minder wattage en wat sneller vol geluid.
Bijvoorbeeld een Blackstar HT5R is lekker compleet (fx loop, IDF grappig, reverb)
Nu zat ik naar de combo te kijken, maar ik bedacht ineens waarom niet een head en mijn TSL122 als speaker cabinet gebruiken (16Ohm)?
Daar zitten twee Celestions G12 in (Heritage en Vintage), die zouden die Blackstar speaker toch wel eruitspelen?
en heb ook minder risico dat die kleine amp een boombox wordt door kleine inhoud van de blackstar combo.

Zie ik nog wat over het hoofd?

Nu nog ff nadenken/proberen of de HT metal nu juist meer overdrive heeft of dat de HT5R meer veelzijdigheid heeft.

MarkS
19 juli 2013, 13:41
HT5R head zal (ook qua impedantie) probleemloos werken op die cab. Ik zou dan wellicht toch voor de combo gaan, dan kun je de speaker ontkoppelen voor de TSL cab, en heb je toch een standalone combootje dat overal mee naar toe kan.