PDA

View Full Version : locking nut?



Retinite
26 juni 2003, 20:58
kan iemand precies uitleggen hoe een locking nut werkt? klik je die vast ofzo?? voor een git. met zwevend tremolo bijv. floyd rose

thx

Polytheme Pam
26 juni 2003, 21:05
meestal heeft een locknut 3 zadeltjes die je vastdraait met een inbus..

http://www.mightymite.com/mightymitegraphic/lockingnut.jpg

taylor
26 juni 2003, 22:47
en locking nut zet de snaren vast ,thats it.

Ic3gl0vE
26 juni 2003, 23:00
je draait aan het inbussleuteltje, en je snaar zit vast onder de locking nut.
Locking nut zelf zit in de hals geschroefd.

Theije
26 juni 2003, 23:24
Idd en ik zou er niet aan beginnen want het is een ellende, tenzij je echt heel fanatiek aan je tremelo zit te sjorren, dan heeft het wel z'n voordelen.

Pegasus
28 juni 2003, 10:35
Idd en ik zou er niet aan beginnen want het is een ellende, tenzij je echt heel fanatiek aan je tremelo zit te sjorren, dan heeft het wel z'n voordelen.

Alleen als je niet met zoiets kunt omgaan is het een ellende. Echt heel fanatiek ben ik niet eens, maar ik heb er nooit problemen mee gehad.

Swan
28 juni 2003, 12:22
watvoor ellende kan je ermee hebben? :???:

jorrit
28 juni 2003, 14:00
ik vraag me ook af wat voor ellende het geeft.....owke is het niet goed voor je sustain maar ellende......het is wel ideaal want het houd je gitaar lekker op stemming..

sickpunk
28 juni 2003, 14:04
ik vraag me ook af wat voor ellende het geeft.....owke is het niet goed voor je sustain maar ellende......het is wel ideaal want het houd je gitaar lekker op stemming.. en als je snaar dan breekt, op het podium, volgens mij wissel je dan niet zo snel van snaar of wel?

Swan
28 juni 2003, 14:25
met n floyd zowiezo niet :lol:

Soulflyhigh
28 juni 2003, 16:43
ik vraag me ook af wat voor ellende het geeft.....owke is het niet goed voor je sustain maar ellende......het is wel ideaal want het houd je gitaar lekker op stemming.. en als je snaar dan breekt, op het podium, volgens mij wissel je dan niet zo snel van snaar of wel?

Nee idd je moet gewoon een back-up gitaar hebben :-D en dan ga je maar lekker thuis zitten pielen met je snaren vervangen.

Theije
30 juni 2003, 13:25
Ik zal het even toelichten: Voor degene die altijd netjes in dezelfde tuning spelen is het idd geen gedoe, maar ik wissel continue van tuning dan C dan weer B dan weer terug naar D enz. en dan is het een heel gedoe: toplock open draaien, stemmen, toplock weer dicht draaien er dan achter komen dat ie door het dichtdraaien toch weer een tikkie ontstemd is dus weer met je fine-tuners aan de slag kortom een heel gedoe.
Op mijn volgende gitaar komt gewoon een vaste brug en locking tuners.

jorrit
30 juni 2003, 15:06
hmz....daar heb ik gewoon 2 gitaren voor....een in drop d/normale steming en de ander in drop c (de rest van de gitaar dus in d..)

maar goed met een gitaar kun je dus beter een vaste brug kopen..

Ic3gl0vE
30 juni 2003, 16:39
Tsss locking nut is fantastisch man.

Dirk_Hendrik
1 juli 2003, 11:49
Ik heb het een beetje anders om. Ik erger me bij mijn non-top lock gitaren aan het ontstemmingsgedonder door gebrek aan top lock.

Ibanez
1 juli 2003, 12:07
ik ook. een locking nut is echt superhandig. En met het stemmen naar drop d heb ik ook geen probleem.