PDA

View Full Version : Bogner ecstasy blue (probleem?)



Bassa
18 juli 2013, 00:02
Ik heb vandaag me bogner ecstasy blue pedaal binnen gekregen, klinkt echt geweldig.
Maar als ik alles op me pedalboard uit heb staan en de stekker van de voeding eruit haal gaan alle lichtjes een paar keer knipperen, in het boekje staat dat als dat gebeurt de batterijen bijna op zijn maar ik gebruik helemaal geen batterijen.
Ik gebruik een harley benton pp junior die heeft 120 ma per uitgang en het pedaal is tussen de 60 en 100 ma.
Iemand een idee of dit normaal is?

Ps: Ik heb wel erg vaak defecte spullen

ErikE
18 juli 2013, 09:25
Ik heb de red, toevallig ook op een PP junior, en die doet hetzelfde.

Volgens mij gewoon dat hij de spanning kwijt raakt en dan reageert alsof de batterij op is...

Bassa
18 juli 2013, 10:43
Ja, zo iets dacht ik ook al een beetje. Dus hoef ik eindelijk niet eens iets terug sturen ;)
In iedergeval bedankt.

Useless
18 juli 2013, 12:22
Ik heb de rode. Is perfect normaal.
Staat ergens zelf iets van in de handleiding, dacht ik.

Bassa
18 juli 2013, 12:32
Ik heb de rode. Is perfect normaal.
Staat ergens zelf iets van in de handleiding, dacht ik.
Ja, in de handleiding staat dat als dat gebeurt de batterijen (bijna) leeg zijn.

Buzzel
18 juli 2013, 12:47
Ik heb vandaag me bogner ecstasy blue pedaal binnen gekregen, klinkt echt geweldig.
Maar als ik alles op me pedalboard uit heb staan en de stekker van de voeding eruit haal gaan alle lichtjes een paar keer knipperen, in het boekje staat dat als dat gebeurt de batterijen bijna op zijn maar ik gebruik helemaal geen batterijen.
Ik gebruik een harley benton pp junior die heeft 120 ma per uitgang en het pedaal is tussen de 60 en 100 ma.
Iemand een idee of dit normaal is?

Ps: Ik heb wel erg vaak defecte spullen

Ja die is kapot! Ik zou hem aan mij geven.

Bassa
18 juli 2013, 13:51
Ja die is kapot! Ik zou hem aan mij geven.
Stuur me even je adres met Pm dan geef ik me rekeningnummer kan je 6,75 overmaken ;)

the sure thing
18 juli 2013, 21:23
Dat is een zg. Ghost-battery. Hetzelfde als Ghost-notes, maar dan anders.

Plant
18 juli 2013, 22:58
Maar als ik alles op me pedalboard uit heb staan en de stekker van de voeding eruit haal gaan alle lichtjes een paar keer knipperen, in het boekje staat dat als dat gebeurt de batterijen bijna op zijn maar ik gebruik helemaal geen batterijen.
Ik gebruik een harley benton pp junior die heeft 120 ma per uitgang en het pedaal is tussen de 60 en 100 ma.
Iemand een idee of dit normaal is?

Niks defekt en eenvoudig te verklaren.
Als je de stekker van de voeding eruit trekt, is de spanning naar het pedaal niet ineens nul. De spanning zakt geleidelijk naar nul. Het pedaal krijgt dus even een te lage voedingsspanning voordat ie uit gaat. Omdat dat pedaal echt niet 'weet' of de voedingsspanning van een adapter of batterij komt, reageert het pedaal bij het zakken van de spanning uit een voeding hetzelfde als op een baterij die leeg raakt :ok:

Bassa
18 juli 2013, 23:00
Niks defekt en eenvoudig te verklaren.
Als je de stekker van de voeding eruit trekt, is de spanning naar het pedaal niet ineens nul. De spanning zakt geleidelijk naar nul. Het pedaal krijgt dus even een te lage voedingsspanning voordat ie uit gaat. Omdat dat pedaal echt niet 'weet' of de voedingsspanning van een adapter of batterij komt, reageert het pedaal bij het zakken van de spanning uit een voeding hetzelfde als op een baterij die leeg raakt :ok:
Dat zat ik ook al te denken, wat Erik dus ook zei.