PDA

View Full Version : Nieuw



DanielSlingerland
17 juli 2013, 21:08
Hoi Allemaal,

Aangezien ik sinds vandaag op het forum zit zal ik me allereerst even voorstellen. Mijn naam is Daniël en heb vandaag een gitaar aangeschaft. Ik had altijd al het idee om wat te gaan doen in de muziek, maar er is nooit iets van gekomen. Via bol.com heb ik een starterspakket aangevraagd met gitaar en andere benodigdheden. Nu vroeg ik me af, hebben jullie tips waarmee ik het beste kan beginnen?

Ik heb een theorieboek waarin verschillende dingen worden uitgelegd, maar dit is voornamelijk droge koek. Ik weet niet of iemand anders hier ervaring mee heeft?

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt! :cooler:

jazzie1
17 juli 2013, 23:14
Welkom ! Er is sowieso een goede tip, neem les.. Beetje afgezaagd en flauw misschien maar dat is toch de beste manier om je niets fout aan te leren. Kan je om wat voor reden dan ook geen les nemen dan is google je vriend! Het www staat vol met lessen van beginners tot gevorderden. Als je iemand kent welke al gitaar speelt vraag die dan om jou te helpen. Probeer de simpele akkoorden eerst te leren bv C de G de E en het A akkoord. Uitleg van deze akkoorden vindt je ook op internet, hoe je vingerzetting moet wezen, hoe je een akkoord helder laat klinken en hoe je deze aanslaat. Justinsandercoe.com is een veel geraadpleegd site. Er zijn hier vast wel leden welke jou nog meer tips kunnen geven, het devies blijft probeer elke dag te oefenen..

Succes !

Bassa
17 juli 2013, 23:20
Het beste is inderdaad beginnen met les, ik heb het eerste half jaar geen les gehad en mijn pink had toen een hele eigen wil en daar heb ik nu nog steeds problemen mee, als ik niet op les was gegaan was het nog steeds zo erg want ik wist niet dat ik het fout deed.
En inderdaad beginnen Met CAGED akkoorden, dat zijn de akkoorden die de basis zijn voor andere akkoorden.

Muzieknono
18 juli 2013, 09:14
Ga op les, het is vele malen gemakkelijker om iets goed aan te leren tegenover iets fout aangeleerd weer af te leren.
Mvgr. Dirk Jan :B

Riny
18 juli 2013, 10:36
Ook ik ben een voorstander van les te nemen.
In deze tijd kan dat best wel in je budget happen maar 1x in de twee of drie weken is voldoende.
Echter is er dan wel iemand die je kan behoeden om foute technieken aan te leren.
In die tussenliggende periodes heb je dan ook ruim de tijd om de opgegeven oefeningen eigen te maken.
Vergeet een ding niet, een goede gitaarleraar kan alleen zijn/haar kennis overdragen dus de rest zal je toch echt zelf moeten doen.
Wanneer je ieder dag de opgave oefent met een half uur, 2x 15 minuten of 3x 10 minuten p/dag zal je er zeker kunnen komen.

In ieder geval, succes met de gitaarstudie en welkom in de wereld van gitaristen en uiteraard op dit forum.

Jedeel
18 juli 2013, 12:42
Welkom, Daniël op het forum!!!

Ik had verwacht dat je (ex)drummer zou zijn gezien "Slingerland" in je nickname ;-)