PDA

View Full Version : Gratis (of voor een paar blikkies bier :)) af te halen: 40-50 kg voedingstrafo's



nico verduin
17 juli 2013, 19:01
Zo af en toe moet je van je echtgenote die schuur opruimen en jawel.... en mand vol met iets van 30-40 voedingstrafo's. Ik heb die meuk ooit in 2005 van iemand gehad. Komen uit allerlei meetapparatuur en ik doe er niets meer mee. Kan niet verzonden worden ... dus moet afgehaald worden....

De eerste die mij mailt info at verelec punt com

Mag ze hebben. anders pleur ik ze op de belt...oid

Plant
17 juli 2013, 22:39
Je weet dat als het weg is, je er ineens iets van nodig hebt :mad: Zo werkt het bij mij tenminste.
Maar gelijk heb je.

Een poosje geleden heb ik ook een doos vol trafo's bij de kringloop gebracht. Zelfs op MP wilde men het nog niet gratis komen afhalen. Allemaal van dat laagspanning-spul waar ik in de praktijk toch een netadaptertje voor neem. Hoef ik ook geen rekening te houden met veiligheidseisen van een voeding in de kast.

SantaX
17 juli 2013, 22:58
Ik zou anders heel blij zijn met een X -volt naar 5 volt stabiele voeding. Of naar 9 volt. Een labvoeding in de dop zou helemaal mooi zijn. maar 40 kilo trafo's is wat veel.

7ender
18 juli 2013, 09:16
.......ik dacht altijd dat ik de enige was die "van alles" naar huis meesleepte....... :soinnocent:

Mijn ex vroeger : "Ja hoor ,....ja hoor,....sleep maar weer mee hè ,.....alsof we al niet genoeg klerezooi hebben liggen ,........en waar gaat meneer dat nou weer bewaren ? ,....enz , enz , enz ...... "

:hide:

Plant
18 juli 2013, 11:26
Nee, je bent niet de enige :soinnocent:

Wat helpt is een keer moeten verhuizen, zodat je echt alles (ook dingen waarvan je niet eens meer wist dat je ze had) weer een keer in je handen hebt. Dingen die al >10 jaar onaangeroerd in een berging in kratten liggen en waar je ooit nog iets mee zou gaan doen ;) Niet dus.

Bij mij heeft dat de 'bewaardrang' behoorlijk doen afnemen.

Buxtra
18 juli 2013, 12:03
Plant + 1.

Geachte Eksters,

Ben ook een moeilijke weggooijert. Elke verhuizing echter dwingt je iets minimaal 2 keer te bezichtigen, beet te pakken, dan wel te verplaatsen.

Gelukkig heb ik ooit een keer vrijwel al mijn huisraad tijdelijk moeten opslaan bij ee nverhuizing. Hierdoor kreeg ik weer een bezichting en verplaatsing kado. Dit zorgde toch voor extra vuilnis hoe erg ik ook gehecht ben/was aan zaken.
Criterium wat ik inmiddels hanteer is of ik iets wat ik afgelopen 5 jaar niet gebruikt hebt maar dacht nodig te hebben feitelijk weg doen (weggeef, verkoop, verhuur, vuilnis).

Uiteraard ook een spijtoptantenervaring hierdoor: ooit een gekregen DI box weggedaan die ik al lang had en dacht ooit te gaan gebruiken maar nooit gebruikt had in 10 jaar tijd. Vervolgens doe ik hem weg en kan ik hem toch gebruiken. Maar feitelijk staat dit niet in verhouding tot de vuilniszakken waardeloze troep die weg is en regelmatig weggaat.

Dirk_Hendrik
18 juli 2013, 18:24
Niks verhuizen is weggooien.
We verhuisden op het moment dat m'n ega over 2 weken was uitgerekend. Op zo'n moment is er dus echt geen "verhuizen is sorteren" bij. Inpakken en verkassen. Sorteren doen we later wel.

En du sheb ik vorig jaar juni maar eens een hele grote opruim en sorteeractie gedaan. Zes keer naar het afvalperron en een heleboel "losse verzamelingen" samengevoegd.

Verschil is overigens wel dat ik van een "brengen is betalen" naar een "van harte welkom" gemeente verhuisde.

7ender
18 juli 2013, 21:16
óóóóóóóóóóhhhhhhhhhhhh,.......ik kan zóóóóóóóóó moeilijk wat weg-donderen.....

Ik hèb dat al 'ns moeten doen , nadat ik bij een scheiding een kort-oprot-termijn van de rechter kreeg voorgeschoteld.
Ik kòn toen gewoon haast niks meenemen ,.....gelukkig kon ik een zooitje kwijt aan een stel hobbyïsten die 't ophaalden , anders zou 't bij 't grove vuil belanden .

Plant
18 juli 2013, 22:40
óóóóóóóóóóhhhhhhhhhhhh,.......ik kan zóóóóóóóóó moeilijk wat weg-donderen.....

Ik hèb dat al 'ns moeten doen , nadat ik bij een scheiding een kort-oprot-termijn van de rechter kreeg voorgeschoteld.
Ik kòn toen gewoon haast niks meenemen ,.....gelukkig kon ik een zooitje kwijt aan een stel hobbyïsten die 't ophaalden , anders zou 't bij 't grove vuil belanden .

Bij mijn verhuizing heb ik ook eerst bij hobbyïsten vrienden rondgevraagd of ze er wat mee konden. Beetje lullig als ik er achteraf achter zou komen dat ze iets hadden willen hebben. Zo ben ik een deel al kwijtgeraakt. De rest heb ik bij de kringloop ingeleverd. Ik kom daar zelf ook wel eens om iets voor de hobby te scoren en tref daar altijd wel mensen die bij (defekte) apparatuur en onderdelen staan te grabbelen. Naar de stort gaan geen onderdelen. Ja, rotte elko's e.d. maar niks wat nog bruikbaar is).

edit: Bovendien moet ik voor de stort veel verder rijden, op zaterdag in de file staan en kijken ze kritisch naar wat ik kom brengen. De kringloop zit op loopafstand, ze nemen alles ongezien aan en ze zeggen tegen alles vriendelijk bedankt :sssh:

SantaX
19 juli 2013, 00:46
Blij dat ik niet de enige ben. Heb bij mijn laatste verhuizing wel echt heel veel achter moeten laten. Ik had letterlijk geen keus, want ik woon piepklein nu. Tegelijkertijd was dat toch goed voor me. Ik kan nog steeds moeilijk dingen weg doen omdat ze niet stuk zijn... Maar ik begin daar toch harder in te worden. Staat dan ook weer tegenover dat ik nog steeds geen nee kan zeggen tegen een leuk aanbod of iets waarvan ik denk... ohhh dat kan ik gebruiken voor....

Plant
19 juli 2013, 02:29
Neemt niet weg dat ik alsnog van alles weer in huis haal ;)

Zo ging ik hier een keer naar de kringloop om een grote doos met overbodige spullen weg te brengen. "Ruimt lekker op" dacht ik nog. Vervolgens ging ik er nog even rondkijken en ging ik met een evengrote doos met andere spullen weer naar huis :D

nico verduin
20 juli 2013, 10:18
Vergeven :)

nico verduin
24 juli 2013, 20:39
't was iets meer als 50kg geloof ik :):):):)

Gearjunkie
24 juli 2013, 21:50
:)
En nu 20 topics: ik heb een trafo; hoe weet ik welk draadje wat is??

nico verduin
24 juli 2013, 22:30
:)
En nu 20 topics: ik heb een trafo; hoe weet ik welk draadje wat is??Ga je niet redden :) het waren er veel meer :):)

heinz3110
24 juli 2013, 22:39
Haha, ik had wel een vermoeden dat het een aardig gewicht zou zijn , maar inderdaad, we hebben flink lopen sjouwen! :) Nogmaals bedankt Nico!

nico verduin
24 juli 2013, 22:57
Veel plezier ermee :)