PDA

View Full Version : Haat/Liefde verhouding met een pedaal?



lindstrom
17 juli 2013, 17:18
Topictitel zegt het eigenlijk al, een haat/liefde verhouding met een pedaal.
Ik heb dat duidelijk met de T-rex Mudhoney.

Heb dat pedaal al een paar keer verkocht en teruggekocht.
Nu ik hem alweer eventjes niet meer heb, wil ik hem weer terug.
Voor een lekkere transparante rand aan mijn clean vind ik het het ultieme pedaal! Niet geknepen, lekker los dus, mooie rand, brede klank en ga zo maar door.
Maar ik gebruik hem ook weer niet zo vaak en daarom al meerdere malen voor verkoop gegaan.

Ben benieuwd of ik de enige ben die dat heeft met een bepaald pedaal.

Jan Buurman
17 juli 2013, 17:40
Met de OCD. Al 3x in bezit gehad. Staat nu in volle overtuiging op mijn board.
Verder had ik het ook met de Crunchbox. Ook wel/niet/wel/niet.... Nu heb ik er één op mijn huiskamerboardje waarbij de interne trimpot naar buiten is gebracht. Daardoor wordt hij veel bruikbaarder.

FruscianteFan
17 juli 2013, 17:51
Memory Boy! Niet dat ik hem snel zal verkopen. Maar het ding is vooral retegevoelig voor de voeding die hij krijgt, en dat leidt ertoe dat bij vlagen de modulatie niet te controleren is.

Maar als hij doet wat-ie moet doen, is-ie zo heerlijk <3

The Lo Lands
17 juli 2013, 18:18
Voodoo Lab Sparkle Drive.

Sinds eind jaren negentig op mijn plank. Uiteindelijk verkocht voor een Sparkle Drive Mod die aanzienlijk minder fraai klonk dus toch maar weer een nieuwe 'oude' Sparkle Drive gekocht en de Mod verkocht. Verder andere overdrive pedalen van Wampler en Mesa Boogie geprobeerd maar kwam toch steeds weer terug bij de Sparkle Drive. Vooral de clean blend is zijn geheime wapen en geeft voor mij aan het clean geluid een fijn randje en boost. Verder is de Sparkle Drive een TS 8080 clone.

FruscianteFan
17 juli 2013, 18:21
Voodoo Lab Sparkle Drive.

Sinds eind jaren negentig op mijn plank. Uiteindelijk verkocht voor een Sparkle Drive Mod die aanzienlijk minder fraai klonk dus toch maar weer een nieuwe 'oude' Sparkle Drive gekocht en de Mod verkocht. Verder andere overdrive pedalen van Wampler en Mesa Boogie geprobeerd maar kwam toch steeds weer terug bij de Sparkle Drive. Vooral de clean blend is zijn geheime wapen en geeft voor mij aan het clean geluid een fijn randje en boost. Verder is de Sparkle Drive een TS 8080 clone.das geen haat/liefde toch?

EBOUE
17 juli 2013, 20:07
Leuk topic!

De Q-tron (24V). Heb je het filter net wat te fel staan, te hoog, gain te laag of wat dan ook.. dan is't niks, veel te idioot. Heb je'm precies goed, mijn goede hemel hoe vet en funky klinkt het dan. Die rits knoppen aan de bovenkant verdraaien wel een beetje in de tas. En dus elke keer checken. Gisteravond was het werkelijk te gek. Wat een felle bite zit erin, zahaaaaalig. :D

the sure thing
17 juli 2013, 21:20
Ok heb dat met compressor pedalen in t algemeen. Elke keer flikker ik ze vann board af, maar dan ik m weer missen...

miyaru
17 juli 2013, 21:55
+ memory boy - een varken om in te stellen, en niet te hanteren modulatie, maar als die lekker staat........

Pepe
17 juli 2013, 22:04
HAO rust booster.

Bassa
17 juli 2013, 22:10
Heb ik met me hendrix 70th fuzz, wil m steeds verkopen omdat ik toch liever iets muff achtigs heb maar dan speel ik erweer op en dan is die sweetspot weer zo hemels. Heb m al 5 keer willen verkopen.

FruscianteFan
18 juli 2013, 11:46
Dat vind ik dan wel weer typisch: dat jullie gelijk een pedaal weer willen verkopen als-ie even niet bevalt?

Brum
18 juli 2013, 11:56
Ik heb het met de EHX Holy Grail, zowel de grote versie als de nano. Ik heb ze allebei, ze klinken voor mijn doeleinden te gek, maar man wat zijn die dingen gevoelig voor voeding... Je keten een klein beetje aanpassen? Bam, brom. Alles in een daisy chain aan je voeding en de Holy Grail apart aan je voeding? Maakt niet uit, want de ene keer stoort het niet en een week erop is die verdomde brom er weer. Eigenlijk zit je altijd met het gekloot van een aparte adapter en jawel, zelfs dan is het nog niet altijd een garantie dat je storingsvrij bent. Momenteel zit ie ook weer even niet op m'n bord, maar weg doen wil ik ze niet, of in ieder geval de nano niet, want ze blijven elke keer maar weer terug komen op m'n bordje.:dontgeti:

FruscianteFan
18 juli 2013, 12:08
Ik ben maar al te bekend met storingen van de Holy Grail. Maar brommen, dat doet-ie niet. De mijne werkt nu al een flinke tijd helemaal prima met zo'n fijne adapter van Stagg (1,7 A), zolang hij wel zijn eigen adapter heeft.

En tsjah, tijdje terug vroeg Dirk_Hendrik nog aan me of de mijne ook een storing had op de toonhoogte van je hoge E-snaar, 12e fret. Daar heb ik mee leren leven, net zoals ik ook wel weet dat gitaar-versterker veel beter op dynamiek reageert dan met een zut pedalen ertussen.

Heb ook weleens overwogen dan maar een andere galm te nemen, maar ik hecht er nogal aan dat ik de hoeveelheid galm met m'n voet kan bijsturen.

Buzzel
18 juli 2013, 12:19
Ik heb een haat/liefde verhouding met mijn fulltone deja vibe.

Als je er alleen mee speelt klinkt hij super! Dikke vibes instant hendrix. Maar in een band val je helemaal weg in de mix het moment dat je het ding aan trapt. Hij eet mids alsof het pannenkoeken zijn!

joh@ndederde
18 juli 2013, 13:01
+ memory boy - een varken om in te stellen, en niet te hanteren modulatie, maar als die lekker staat........

Same here. De beste oplossing is de originele voeding gebruiken, dan is ie het meest stabiel. Op m'n board gebruik ik de voodoo lab iso 5, die levert 9 volt. De voeding die je bij het pedaal krijgt geeft (let op) 9.6 volt. Vreemd, want op het pedaal zelf staat dat ie 9 volt nodig heeft (???). Maarja, die 9.6 volt werkt wel beter.

showband
18 juli 2013, 13:13
vibe pedalen in het algemeen.

Het effect is ubercool. Maar je noten verdwijnen direct achter de vitrage. Mistbankdozen voor je toon zijn het.

The Lo Lands
18 juli 2013, 13:16
das geen haat/liefde toch? klein beetje ;-) Meer liefde inderdaad.

DrHanz
18 juli 2013, 13:38
Carbon Copy. Prima warme analoge delay. Gekocht, paar maanden genoten. Toen begon 'ie me te... ehm... vervelen. Verkocht. Andere gitaar gekocht. Andere versterker. En toen opnieuw gas gekregen voor de Carbon Copy. Gekocht. Paar maanden gespeeld. Toch weer verkocht wegens... ja waarom eigenlijk? Daarna TC Flashback gekocht. Die kan alles wat de Carbon kon en niet kon. Maar toch. Het kriebelt. Zo'n mooie green sparkle... zucht... Drie maal scheepsrecht misschien?

lindstrom
18 juli 2013, 16:15
Leuk topic!

De Q-tron (24V). Heb je het filter net wat te fel staan, te hoog, gain te laag of wat dan ook.. dan is't niks, veel te idioot. Heb je'm precies goed, mijn goede hemel hoe vet en funky klinkt het dan. Die rits knoppen aan de bovenkant verdraaien wel een beetje in de tas. En dus elke keer checken. Gisteravond was het werkelijk te gek. Wat een felle bite zit erin, zahaaaaalig. :D

Ik zag dat Joe Bonamassa al zijn knoppen vast heeft zitten met tape. wellicht een idee?


Ik ben maar al te bekend met storingen van de Holy Grail. Maar brommen, dat doet-ie niet. De mijne werkt nu al een flinke tijd helemaal prima met zo'n fijne adapter van Stagg (1,7 A), zolang hij wel zijn eigen adapter heeft.

.

De grote (oude HG) was mijn allereerste gitaarpedaal en heb tot nu toe nog maar één storing gehad, er zat wat stof in de potmeter.
Ging wel aan, had gewoon geluid maar geen reverb.
Even doorblazen was de sleutel.

Nu 14 jaar oud en nog steeds probleemloos, en dan gebruik ik hem al jaren niet meer op de originele voeding.


Dat vind ik dan wel weer typisch: dat jullie gelijk een pedaal weer willen verkopen als-ie even niet bevalt?

Vrij standaard volgens mij, ik hoor het veel gitaristen om me heen doen. Ook om het financiële plaatje.
Maar ik heb er van geleerd, ik ga waarschijnlijk weer een Mudhoney kopen en als de dag komt dat hij me weer wat gaat tegen staan, haal ik hem van mijn plank en gaat hij in een lade i.p.v. op marktplaats.


Carbon Copy. Prima warme analoge delay. Gekocht, paar maanden genoten. Toen begon 'ie me te... ehm... vervelen. Verkocht. Andere gitaar gekocht. Andere versterker. En toen opnieuw gas gekregen voor de Carbon Copy. Gekocht. Paar maanden gespeeld. Toch weer verkocht wegens... ja waarom eigenlijk? Daarna TC Flashback gekocht. Die kan alles wat de Carbon kon en niet kon. Maar toch. Het kriebelt. Zo'n mooie green sparkle... zucht... Drie maal scheepsrecht misschien?

Haha, ik heb precies dat met de CC gehad! en nu is hij er definitief!

FruscianteFan
18 juli 2013, 16:16
Dat heb ik ook nog weleens ja, dat de galm het niet doet (maar het droge signaal). Of dat de galm het een beetje doet. Ff de voeding opnieuw aansluiten lost t wel op.

MarkS
18 juli 2013, 19:25
Ik heb dat gehad met de GT8 als multieffect en de 4 cable method, 3 of 4 keer ge/verkocht. Betaalbaar, uitgebreid en veelzijdig. Maar stoorde me dan weer aan de matige kwaliteit van sommige effecten. Sinds ik eindelijk weer over ben op losse pedalen is die tweestrijd eindelijk voorbij.

vulvasonic
19 juli 2013, 02:48
Ik heb dat dus met eigenlijk alle pedalen van EHX die ik bezit. Ik hou van die krengen, maar ze hebben allemaal last van een volume drop. Eigenlijk hebben ze stuk voor stuk een extra clean boost nodig op het moment dat ik er eentje intrap. Het irriteert me mateloos. Maar ja, ze klinken wel weer zo lekker eigenwijs allemaal, hè?

onrust nv
19 juli 2013, 17:07
+ memory boy - een varken om in te stellen, en niet te hanteren modulatie, maar als die lekker staat........

Tjemig dan moet je een keer een JomoX M-resonator onder je vingers krijgen, dat is pas een varken om in te stellen. Draai draai,...oeps geluid weg, draai draai, néh net niet, draai, draai...gloeiende, draai draai....bijna, draai AAAAARGH!!!!! shit K met peren enz. Maar als ie eenmaal in het juiste timbre voor je nummer staat iessie toch eigenlijk wel heel lief. Begin'm nu na een jaar of 8 eindelijk een beetje door te krijgen. 2 lowpass filters met 2 X cutoff, 2 X env amount, 1 envelope generator, en 2 X feedback negatief-positief. En een mixertje mix 2-1 en mix 1-2 + FM 2-1 en FM 1-2. Om gek van te worden, wel een van de tofste filters die ik ken.

FruscianteFan
19 juli 2013, 17:10
Toch is dat niet hetzelfde. Ik kan mijn Memboy niet altijd zonder problemen op dezelfde instellingen laten staan. Is niet een kwestie van het pedaal snappen...

onrust nv
19 juli 2013, 17:23
Ik heb deluxe boy en eigenlijk nooit problemen, bij mij staat hij alleen nooit hetzelfde. Wanneer ik de driehoek LFO in de exp ingang steek en hem dan op rate zet wordt het chorus effect extreem lush, dan klinkt hij zelfs mooier dan de MMD. Het enig minpunt vind ik alleen dat hij de S&H CV niet pakt of wanneer je 4 CV's in een control voltage mixer doet dan reageerd hij ook totaal niet. En hij wordt totaal onbestuurbaar en onhandelbaar wanneer je een chorus/flanger/phaser of delay in de effect koop steekt.

EBOUE
23 juli 2013, 19:43
Ik heb dat dus met eigenlijk alle pedalen van EHX die ik bezit. Ik hou van die krengen, maar ze hebben allemaal last van een volume drop. Eigenlijk hebben ze stuk voor stuk een extra clean boost nodig op het moment dat ik er eentje intrap. Het irriteert me mateloos. Maar ja, ze klinken wel weer zo lekker eigenwijs allemaal, hè?

Volume drop ? Dat heb ik niet met mijn Q tron, Ring Thing net zo. Nou ken ik ze niet allemaal, maar voor de mijne geldt het in elk geval niet. Hoe zit je eq setting op je amp? Neutraal? Beetje mid erbij kan wonderen doen.

Luke-wannabe
23 juli 2013, 21:25
EHX is de shit! Ik heb zo'n Memory Toy. Had daar wat last van een volume boost bij inschakeling. Nu een mastervolume door Harold in laten zetten en nu is het samen met m'n Box of Rock mijn nummer 1 pedaal! Wouldn't leave home without it!

joh@ndederde
23 juli 2013, 23:54
Nog zo'n draak van een pedaal, Boss DS-1. M'n eerste dist pedaal. Vond em helemal super. Tot ik de Fulltone Fulldrive kocht. Ik kwam er achter dat de DS-1 mijn geluid wel heel erg plette. Tijdje hebben ze zij aan zij gestaan, maar werd de DS-1 niet gebruikt. Nu van m'n board af gehaald. Totdat m'n FUlldrive een mankement had en er tijdelijk geen goddelijk geluid beschikbaar was. TOch de DS-1 maar neerplanten op m'n board. Thuis klonk het aardig, beetje spelen met de instellingen en de volume knop op m'n gitaar, klonk voor de time being wel oke. Totdat ik de weer bandrepetitie had. Ik was nergens te bekennen, of ik moest HEEL hard. Pedaal er tussenuit geflikkerd en op de OD van de amp gaan spelen, dat klonk tenminste wel goed. Genoeg mids om door de mix te prikken. DS-1, kamer niveau prima, repetitie/gig niveau bagger.

Powderfinger
21 augustus 2013, 16:49
Haat is zwaar uitgedrukt, maar een Big Muff blijft toch ook lastig. Lekkere sound, maar soms mag het ook wel een paar tandjes minder. Hij overheerst zo erg. Mijn wah verzuipt erin.

Montecristo
21 augustus 2013, 20:54
Ik heb dat dus met eigenlijk alle pedalen van EHX die ik bezit. Ik hou van die krengen, maar ze hebben allemaal last van een volume drop. Eigenlijk hebben ze stuk voor stuk een extra clean boost nodig op het moment dat ik er eentje intrap. Het irriteert me mateloos. Maar ja, ze klinken wel weer zo lekker eigenwijs allemaal, hè?

Komen wel veel EHX doosjes voorbij inderdaad. Voor mij de double muff, ongelooflijk kieskeurig voor de plek in de keten, reageert raar op mijn wah, geluid verschilt bij eenzelfde setting nog wel eens, etc.... maar ondanks dat alles vind ik het geluid uniek en divers en kan ik hem waarderen en zorgt het ervoor dat die toch op mijn board blijft.

apekop
23 augustus 2013, 21:31
Ik heb dat dus met eigenlijk alle pedalen van EHX die ik bezit. Ik hou van die krengen, maar ze hebben allemaal last van een volume drop. Eigenlijk hebben ze stuk voor stuk een extra clean boost nodig op het moment dat ik er eentje intrap. Het irriteert me mateloos. Maar ja, ze klinken wel weer zo lekker eigenwijs allemaal, hè?

Ik heb dat ook met EHX pedalen. Niet alle pedalen hebben echter een volume drop, de Qtron heeft bijvoorbeeld eerder een volume boost, wat me ook irriteerde. Wat me ook stoort is dat de meeste EHX pedalen een vrij slechte bypass hebben en je toon voor een gedeelte opzuigen. Als je de toon AB't met of zonder EHX pedaal ertussen hoor je duidelijk verschil in dynamiek en toon. Zelfde verhaal met Boss pedalen trouwens. Erg jammer want de meeste EHX pedalen vind ik erg tof qua klank.

Einzeln
23 augustus 2013, 23:19
De matchless Hotbox. Hij rook heerlijk, zag er prachtig uit. Ontzettend dynamisch maar ik bleef er aan draaien. Samen met humbuckers en mijn ac30 was hij vaak te veel "bees in a jar"

kassie
24 augustus 2013, 01:40
Als je de toon AB't met of zonder EHX pedaal ertussen hoor je duidelijk verschil in dynamiek en toon. Zelfde verhaal met Boss pedalen trouwens. Erg jammer want de meeste EHX pedalen vind ik erg tof qua klank.

True Bypass looper met een goed buffertje ervoor.

guitaraddict
24 augustus 2013, 13:23
Samen met humbuckers en mijn ac30 was hij vaak te veel "bees in a jar"

+ 1 Einzeln ( Matchless Hotbox)

Eigenlijk is het al een complete voorversterker en 2 achter elkaar zetten blijkt wat te veel te zijn.

1 buizentrap extra voor een AC30 is naar mijn mening al voldoende.

stratman1976
24 augustus 2013, 13:30
Haat is zwaar uitgedrukt, maar een Big Muff blijft toch ook lastig. Lekkere sound, maar soms mag het ook wel een paar tandjes minder. Hij overheerst zo erg. Mijn wah verzuipt erin.

+1 Kan hem gewoon niet wegdoen, maar veel te veel laag en te weinig mid, maar klinkt toch ook weer erg tof. Besloten deze te gaan modden en er een andere toonregeling in te gaan zetten met een switch origineel vs gemod.