PDA

View Full Version : Da's een leuke! Klon vs tubescreamer!



Dirk_Hendrik
17 juli 2013, 09:15
Repost van freestompboxes.com, any takers?
http://tonefiend.com/guitar/klon_vs_screamer/

Mitch
17 juli 2013, 09:53
Hm, op voorhand zeg ik: da's een flauwe benadering van een niet-player. Beide pedalen hebben een specifieke sweet spot, afhankelijk van je gitaar en amp. Ook de $2000 vs $95 is bijna Hollands qua benadering, maar vooruit, ik ga 'm doen.

EDIT: hij is inderdaad een beetje flauw. Het is op standje slaapkamer opgenomen, wat voor beide pedalen absoluut niet het werkgebied is. Plus het uitgangspunt van degene die het heeft opgenomen is om een sound te maken in de Klon en dan de TS met mods er zo dicht mogelijk bij krijgen. Tja... Ik zeg dit niet om mijn foute antwoord bij voorbaat te excuseren, maar ik ken beide pedalen. De BYOC TS had ik nog als Big Tone music Brewery groen doosje en die heb ik uitgebreid bespeeld en getest en later dus een Klon clone. Die twee gebruik je dus écht anders met vooral een verschil in dynamiek dat in het voordeel van de Klon uitvalt.

Maar goed, mijn antwoorden:
1 A Klon B TS
2 A Klon B TS
3 ga ik nog een keer over mijn hifi oortjes luisteren, op mijn huidige speakers niet te onderscheiden.
4 A TS B Klon
5 A TS B Klon

Pepe
17 juli 2013, 10:28
Sja... in mijn boek is een Klon een clean boost waar je een TS in kan bijdraaien dus als je hem vergelijkt met een TS waar je een ts in kan uitdraaien ... vermoeiend allemaal...

De prijzen van Klons zijn mesjogge, de prijzen van originele Ts'n zijn mesjogge (http://www.ebay.nl/itm/1969-Cry-Baby-Wah-1980-TS-808-Ibanez-Tube-Screamer-Very-Famous-Owned-With-COA-/350676026233?pt=Guitar&hash=item51a5eb8379)maar dat heeft helemaal niks meer te maken met hoe het klinkt ... ik bedoel, daar waren we toch al een paar decennia over uit?

lespaulnmarshall
17 juli 2013, 11:03
Ik heb heb hem ook gedaan.
Ik dacht alles A= Klon B= TS alleen de laatste andersom.
Ik heb een walrus voyager (Klon Kloon) en die klinkt toch groter en opener dan de TS, daar zijn mijn antwoorden op gebaseerd dus.
Die Voyager vind ik in ieder geval een stuk beter klinken dan welke TS dan ook maar het is me geen 2000$ waard voor het origineel.

joh@ndederde
17 juli 2013, 13:25
Voor mij is het verschil nihil. Maar dat kan ook aan de kwaliteit van het filmpje liggen of aan m'n koptelefoon, maar dat laatste betwijfel ik... Als ik zou reageren zou het als een schooltentamen zijn:

1 = t
2 = t
3 = t
4 = k (want ik heb al 3 keer tube screamer gezegd dus dat kan niet nog een keer.
etc.

EDIT:
Het moet natuurlijk ook niet te makkelijk zijn om een pedaal te winnen.

kassie
17 juli 2013, 14:06
1 a= t b= k
2 a= k b= t
3 a= k b= t
4 a= t b= k
5 a= k b= t

Fuhgawz
18 juli 2013, 10:59
Ik heb niet alles geluisterd, maar ik wil wel kwijt dat ik verschillende DIY Klones en DIY Screamers heb. Over een cleane versterker vind ik beide niet goed klinken. In mijn ogen kun je ze allebei het beste gebruiken om een al overstuurde versterker verder over zijn nek te jagen en de middentonen te boosten. Met een gemiddelde Screamer kom je in een dergelijke opstelling in mijn ervaring tot zo'n 80-90% van de sound van een Klon. Op zo'n filmpje zijn de verschillen natuurlijk nog minder. Over mijn spul heeft de Klone iets meer definitie en iets meer bas, waardoor het iets 'voller' klinkt.

Ik gebruik nu al een hele tijd een Klone, maar als ik niet zelf in staat zou zijn om pedaaltjes te bouwen dan zou ik met een Screamer waarschijnlijk net zo blij zijn.