PDA

View Full Version : gem super de luxe 20



Roy Hameleers
16 juli 2013, 01:36
hoi ik ben in het bezit van een gem versterker en wel de super de luxe 20 de reverb is uitgebouwd weet iemand waar deze te krijgen zijn en deze weer ingebouwd kan worden en ik zoek nog een footswitch hiervoor
groetjes roy

Dutch66
16 juli 2013, 17:23
Yep, bij een zogenaamde amp dokter, dus iemand die dus (buizen)versterkers repareerd/modificeerd..

Google ?

Footswitch is natuurlijk geen probleem, even afhankelijk van hoe de reverb schakeld kan iedere beetje
muziekwinkel je hier wel aan helpen, of bestellen bij een van de verzendhuizen ?

Welkom op GN trouwens!

MaBerY
19 juli 2013, 15:17
hoi ik ben in het bezit van een gem versterker en wel de super de luxe 20 de reverb is uitgebouwd weet iemand waar deze te krijgen zijn en deze weer ingebouwd kan worden en ik zoek nog een footswitch hiervoor
groetjes roy

Da's een oude italiaan. 2xEL84 . Schema's zijn schaars goed van dit merk, maar ook weer niet zo complex dat er niet uit te komen valt.
Ik neem aan dat je bedoel dat de galmverenpan bedoel?

Even opletten dan want z'n grotere broer (50) gebruikt een ander type stuurcircuit dan een fender bijvoorbeeld.
Mogelijk deze ook.
Je moet dan een verenpan nemen met een hogere ingangsimpedantie. een 4FB3D1B b.v.

http://www.tonefactory.nl/shop2/4fb3d1b-accutronics-reverb-p-9481.html
Maar zekerheid krijg je pas als je de schema's kan bekijken of het circuit uittekent.