PDA

View Full Version : Ik zal me eens voorstellen



Rotz
15 juli 2013, 22:07
Hallo,

Ik ben Koen, 37 jaar en lees het forum al jaren. Ik ben thuisspelend gitarist. geen ambitie op dit moment om in bandverband te spelen. heb het in mijn studietijd wel gedaan, maar inmiddels al bijna 15 jaar niet meer. Sinds de geboorte van de kinderen speel ik elektrisch met koptelefoon of akoestisch.
Muzieksmaak is breed, van Americana naar oude heavy metal en van 80's bubblegum pop naar huidige top40, met een voorliefde voor wat er van Nederlandse bodem komt.

Wat misschien sommigen van jullie zullen herkennen: ik vind het lastig om mijn tijd te verdelen tussen spelen en bezig zijn met / lezen over spullen. Ondanks dat ik dus alleen thuis speel, struin ik eBay / marktplaats nog wel eens af voor een pedaaltje. ik heb in de jaren een voorliefde opgebouwd voor de ibanez power / master series, mede omdat ik 20 jaar geleden zo blij was als een kind toen ik voor 45 gulden een fll flanger op de kop tikte. Sindsdien zijn er zo'n 30 pedaaltjes bijgekomen, en ik vrees dat de verslaving nog niet over is.

Verder heb ik in huis: strat uit Mexico (2006), epi les Paul (1993, en later tuners vervangen), Yamaha apx6 elek/akoestisch en vorig jaar heb ik een eastman ac412 gekocht.
Versterker is een marshall 8080, maar deze staat stof te happen omdat ik de laatste 4 jaar alleen nog maar over een line6 toneport ux2 speel. De keren dat ik m nog aan heb gezet vond ik m behoorlijk ruk en futloos klinken, maar reden om een betere versterker te kopen heb ik ook niet omdat ik gewend ben geraakt aan de toenport.
Maar goed, ik moet dus meer tijd steken in spelen en minder in spullen en forums, dus laat ik er maar eens mee ophouden.

Groeten, Koen.

Dutch66
16 juli 2013, 17:04
Hoi Rotz,

van harte welkom op GN !!

En inderdaad je tijd verdelen tussen spelen, fora en gear hunten is een veel voorkomend probleem.

Vaak denk ik alleen ff checken of er nog wat leuk leuks gepost is, en vind mijzelf uren later terug
verwikkeld in een of andere discussie..

Greetz
Dutch66

Rotz
17 juli 2013, 10:41
En achteraf denk je: had ik die tijd maar gespendeerd om dit of dat nummer uit te zoeken. Ik zit af en toe wel eens te denken om weer lessen te nemen. Niet dat ik mezelf niet kan verbeteren ( lang leve alle software en vriend justin op YouTube, dit had je 20 jaar geleden nog niet!!!), maar puur als stok achter de deur.

Duhsjaak
17 juli 2013, 21:30
Hi R
STok achter de deur?
Deegroller achter de deur, daar heb ik pas ontzag voor.

Verder heb ik er een rotzvast vertrouwen in dat het gaat lukken. Welkom op GN. En veel plezier/succes.
Vriendelijke groet, Gus