PDA

View Full Version : Gezocht: Good Luck - Basement Jaxx



Freya Vranken
15 juli 2013, 17:16
Binnen twee weken vertrek ik mee als begeleiding op een muziekkamp. De kinderen/jongeren worden daar ingedeeld in bandjes en hebben een week de tijd om enkele nummers in te oefenen voor een drietal optredens. Ik speel zelf akoestische gitaar, maar mijn muziekgehoor reikt niet zo ver om zelf volledig uit het niets tablatuur uit te schrijven. Daar we met een gemengde groep zitten (beginners en 'gevorderden') en ook een saxofonistje in onze groep hebben is op zoek gaan naar toffe nummers die toch ook pit hebben niet gemakkelijk. Nu kwamen mijn medebegeleiding en ikzelf op het idee om 'Good luck' van Basement Jaxx te proberen. Het probleem is dat hier echter nergens partituren van te vinden zijn, zelfs geen akkoordenschema's. Is er iemand die ons hiermee verder kan helpen?

Gesualdo
16 juli 2013, 17:10
Ik snap de keuze voor dit nummer ook niet helemaal goed, maar dat is mijn mening.

Het nummer is in A mineur.

Intro = Am - Em - F - (Dm) - Em

Couplet = Am - G - F - E(7)

Pre-chorus = Dm - Em - Am af en toe keertje wisselen naar die E
Chorus = Dm - Em - F - Am en hier ook soms een keer die E om die Am voor te bereiden

Dan komt een soort gitaarstukje wat Am - Bm is. Beide barré, met een hammer on/pull off op de 3de snaar respectievelijk 5h7p5 en 7h9p7, beetje Under The Bridge stijl.

Kun je het vanaf hier zelf oppakken?

Freya Vranken
16 juli 2013, 20:01
Alvast ontzettend hard bedankt!!!

Het is enorm moeilijk om een nummer te vinden waarvoor zowel 9-jarigen als 18-jarigen zich volledig willen voor engageren. Wij vinden dat in het nummer veel drive in zit en zouden het daarom kiezen. Uiteraard zit hier geen saxofoon oorspronkelijk in, maar we denken dat die hier wel in past. Het is moeilijker om de kinderen te engageren van een nummer uit de jaren '80 fzo, waar uiteraard heel veel nummers zijn gemaakt met blazers in.

Als er nog andere fijne voorstellen zijn voor nummers zijn die zeker meer dan welkom!!!