PDA

View Full Version : Versterker gaat niet meer aan



naamvergeten
15 juli 2013, 15:59
Toen ik gitaar aan het spelen was viel opeens mijn versterker (fender champ) uit. Daarna probeerde ik hem aan te zetten maar toen werkte het lampje niet meer :???: De versterker voelde erg heet aan , misschien ligt het daaraan

Ik heb hier niet zo veel verstand van, dus hopelijk kan iemand mij hier vertellen wat er aan de hand is/ wat ik moet doen

Plant
15 juli 2013, 22:13
Waarschijnlijk is er iets defekt geraakt en is daarna de zekering gesprongen. Vandaar nu niks meer.

Niet lukraak zekering vervangen, want die springt ook en dan is de schade alleen maar groter.
Eerst oorzaak (laten) achterhalen en herstellen.

Dutch66
16 juli 2013, 18:13
@ naamvergeten, ik denk dat je meer succes (o.i.g. reacties) krijgt, als je je post even overheveld naar
de "werkbank" hier op GN .

geert1976
17 juli 2013, 00:21
Over welke champ hebben we het eigenlijk een oudje uit de 70's of een moderne champ met moddeling rommel?

naamvergeten
17 juli 2013, 12:00
Over welke champ hebben we het eigenlijk een oudje uit de 70's of een moderne champ met moddeling rommel?
Een oude uit 1970, maar gelukkig heeft m'n vader een kennis die vintage versterkers voor de lol repareert, dus daar breng ik hem nu naar toe :)

geert1976
17 juli 2013, 13:32
goed, zijn fijne ampjes, ik heb er ook eentje, gemaakt in 1976.

De Fenders van deze jaren zijn een beetje berucht voor de matige buizenvoetjes.
Wellicht sluiting gehad (bv in één van de voetjes) in de amp en dat je voeding kaduk is gegaan.
Zekering al gecheckt?