PDA

View Full Version : Ik gaat op vakantie



Cageman
15 juli 2013, 15:43
Ik ga een tijdje lekker rustig aan doen en zal dus niet meer posten. Dat is niet de reden dat ik deze post maak. Wel hoor ik graag jullie mening over mijn laatste pre-vakantie lied.

Heb er iets heel dromerigs van gemaakt; nog net iets erger dan m'n andere liedjes. Met wel een gore nasmaak.


http://www.youtube.com/watch?v=18y5NtfGPQU

Loeters,

Merijn

beruk
15 juli 2013, 15:47
Lekkere ambient!
Ga ik lekker in de zon op liggen spacen.


Zeikpuntje: in het begin mis ik de beat (en jij ook....:mmmm: ), het stokt een beetje.

Riny
15 juli 2013, 16:13
Lekker handig om aan te geven dat je op vakantie gaat.
Materiaal goed verzekerd bij eventuele inbraak?
Weet wel, inbrekers nemen in deze periode geen vakantie i.v.b. drukke werkzaamheden.

Sorry maar moest dit goed bedoeld kwijt.

Cageman
15 juli 2013, 16:38
@beruk: dank voor de feedback! Mooi dat je het wat vindt. Over de beat heb je wel gelijk ja. De meer ik altijd op het geluid ga letten als geheel, de minder strak ik meestal speel.

@Riny: daar had ik inderdaad niet bij stil gestaan. Stom van me. Gelukkig heb ik als veel verdienend gitarist natuurlijk 24 uur per dag guards rond en in al m'n villa's rondwandelen.

Fusion
15 juli 2013, 17:57
Leuk stuk. Mooie sounds, mooie sfeer. Wel wat onstrak af en toe. De percussieve sounds zijn ook wat onsamenhangend. Het clipt als de neten af en toe, ik vermoed soms bedoeld maar soms denk ik onbedoeld. Ook vind t jammer (maar das gewoon mijn mening waar t stuk naar toe had moeten gaan, dus dat mag je naast je neer leggen) dat t eigenlijk een soort opbouw mist, of een thema, of iets anders wat het meer body had kunnen geven. Vaag allemaal he? ;)

Cageman
15 juli 2013, 18:49
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik probeer soms te veel te doen met m'n pedalen, en te weinig met melodie en variatie in de muziek zelf. Gelukkig heb ik nu een poosje om een wat structuurvoller nummer te bedenken en uitwerken.
Over de clipping: het is een beetje afwegen tussen veel clipping (zoals nu), of een volume dat net iets te laag is. Aangezien ik de clipping nu niet uberlelijk vond klinken, ben ik maar voor de eerste optie gegaan. Zoals je al zegt, de clipping is inderdaad niet bedoeld in die zin dat ik het vooraf had gewild, haha. Ik neem er gewoon genoegen mee en bedenk er dan een mooi excuus bij. :soinnocent: Er zit natuurlijk sowieso al wel een hele berg fuzz en ringmod op de meeste partijen.
Bedankt voor je feedback!

zoldergitarist
18 juli 2013, 22:10
Klinkt lekker, ik hou wel van dat rauwe ongepolijste. Past heel goed bij, biertje peukie hangmattie.
trouwens 'k heb net een koevoet gekocht, waar woon je?
Prettige vakantie!

Duhsjaak
20 juli 2013, 09:30
Ik ga op vakantie en laat thuis. Want wat ie meeneemt hebben we natuurlijk niks an.

Da's natuurlijk geen koevoet, want een koe heeft een poot.
Da's gewoon de reservesleutel van de achterdeur.

Het oversturen van buizen vind ik soms mooi, maar het klippen van halfgeleiders* vind ik persoonlijk behoorlijk minder. Ik vermoed dat ik helemaal enthousiast geweest zou zijn als je voor een minder sterke ramkoers had gekozen. Maar het lied vind ik erg goed.

Fijne zomer!
Vriendelijke groet, Gus

*Halfgeleiders, ovulatieremmers, in die tijd ontstonden de raarste woorden. Misschien toch maar eens een tekst van maken?

Cageman
20 juli 2013, 19:51
Bedankt voor de feedback. Als ik terug ben zal ik nog eens een wat softere mix maken. Plus een lekker frans gestijld lied in elkaar zetten. Zat inspiratie voor hier. :-)

Groeten vanuit het Franse,

Merin

grayfink
21 juli 2013, 13:45
Ik ben net terug uit La Douce France en gelukkig staan al mijn gitaren er nog... Zit even de recente posts in Sounds te beluisteren en vind dit wel een fijne, heel filmisch. Krijg er gelijk beelden bij in mijn hoofd.