PDA

View Full Version : nieuwe gitaar..... best for less:-)



Rooker
14 juli 2013, 21:44
He.....

Wat de titel al zegt.. ik zit er over te denken om binnenkort een nieuwe gitaar aan te schaffen. Ik bezit al een goede strat. Echter ben ik nu op zoek naar een gitaar met humbuckers en vaste brug. Voor de hand ligt vanzelfsprekend een tele. Echter is mijn budget echt klein. Denk max 350.00. Ik kom dus waarschijnlijk uit bij een squier. Ook epiphone sluit ik niet uit, kan best overweg met gibsonachtige. Ik wil echter wel kwaliteit. Ik ben geen beginner en zit niet te wachten op een niet af te stellen gitaar, waaardeloze elementen of ontstemmen. Wie kan mij een gitaar adviseren om eens nader te onderzoeken. Alvast erg bedankt!

fred dons
14 juli 2013, 21:52
voor eur 350 heb je al snel een top 2e hands gitaar waar de vorige eigenaar alvast de nodige upgrades verzorgt heeft , ik zou me daarom niet te snel blind staren op "nieuw" , er staat genoeg leuk spul op gitaarmarkt. wil je toch nieuw kijk bij dan bij de squier vintage vibe series, ietsie boven je budget maar dat is het zeker waard
http://www.bax-shop.nl/solid-body/squier-classic-vibe-stratocaster-60s-3-color-sunburst-rw/product-details.html?gclid=CPGE9tngr7gCFYdc3godRnwAHg
http://www.bax-shop.nl/solid-body/squier-vintage-modified-surf-stratocaster-elektr-gitaar-blauw/product-details.html
http://www.bax-shop.nl/solid-body/squier-vintage-modified-jazzmaster-olympic-white-rw/product-details.html

TW-Pieter
14 juli 2013, 23:29
Voor 350E kun je heel wat kanten op... Ben je bereid om zelf er nog wat aan te klussen? Je kunt leuke resultaten bereiken door bijvoorbeeld voor 200-250E een lekker spelende Epi te kopen en dan de rest te besteden aan een lekker setje pickups. Heb dat zelf gedaan met een Epi Firebird studio: voor 250e gekocht en voor 100e een setje SD '59 en JB gescoord. Achteraf nog wel wat afstelwerk aan gehad, maar het is nu voor het geld een heerlijke gitaar...

blademan
14 juli 2013, 23:40
vergeet de Hofner gitaren niet, zeker de moeite waard!

Rooker
15 juli 2013, 00:00
He fred. Bedankt voor je reactie maar ik wil je er toch op wijzen dat je mn post niet goed gelezen/ begrepen hebt. Ik ben op zoek naar een gitaar met een vaste brug, goede humbuckers, vooral ook technisch goed, geen ontstemmen enzo. Alles wat deze gitaren niet hebben;-)

Antoon
15 juli 2013, 00:10
Ja fred??! Kun je niet lezen of zo???

lespaulnmarshall
15 juli 2013, 00:37
He fred. Bedankt voor je reactie maar ik wil je er toch op wijzen dat je mn post niet goed gelezen/ begrepen hebt. Ik ben op zoek naar een gitaar met een vaste brug, goede humbuckers, vooral ook technisch goed, geen ontstemmen enzo. Alles wat deze gitaren niet hebben;-)

Classic vibe tele? Dan kun je hem upgraden met single coil sized humbuckers, wel iets bovenje budget kom je dan uit maar dat is het echt waard.

Anders zou ik zoals boven is genoemd gaan voor een epi 2e hands (maar dan wel een Les Paul) en dan ook upgraden.

the sure thing
15 juli 2013, 07:44
Ja fred??! Kun je niet lezen of zo???

Ja Fred! Nou niet met Marshall versterkers aankomen, want dat kennen we al van je.

BorisA
15 juli 2013, 21:57
Een 2e gitaar van max 350 EUR kopen heeft eigenlijk weinig nut, behalve omdat het hebben van een extra gitaar leuk is.
Eigenlijk zou ik ineens doorsparen om een écht kwaliteitsvolle gitaar te kopen.
(niet alle squiers en epiphones zijn brol, maar fantastisch zijn ze over het algemeen ook niet)
Als je echt een zo degelijk mogelijk gitaar wil (met vaste brug) voor dat geld die verschillend genoeg is van je strat: 2e hands prs se (custom semi hollow bv), ibanez sz..., fame forum IV (mocht je een aan die prijs vinden), godin LG met humbuckers.

Nieuw valt er voor dat budget weinig te vinden dat echt beter is dan een "eerste gitaar" denk ik.

arjanb01
15 juli 2013, 22:27
Ik denk dat dit een gitaar is die je zoekt, check ook de YouTube link van de gitaar:

http://link.marktplaats.nl/681952263
Ik denk als je 350 eu biedt hij van jou is. Hele goeie elementen, topgitaartje!

Rooker
15 juli 2013, 22:48
Bedankt voor de reacties tot dusver!!

Is inderdaad een beetje misleidend in mijn openingspost! Ik wil er een gitaar bij aanschaffen en kijk daarbij zeker niet alleen naar nieuw.
Maar ik ben wel erg benieuwd naar goede modellen. Ik weet dat een kennis van mij. Heeft ook op het conservatorium gezeten, altijd speelde met een zeer betaalbare Yamaha. Dat was gewoon een goedkope gitaar waar toevallig erg goede specs op zaten. Semour Duncan elementen etc. Ik ben benieuwd of iemand zo'n model kent!!! Squier maakt veel verschillende modellen en daar vind ik bijvoorbeeld de Vintage modified serie er heel behoorlijk afgewerkt uit zien. Het gaat me dus even niet om advertenties die nu concreet op MP staan want ik heb nu niet genoeg budget maar het gaat me puur even om de modellen. De pareltjes onder de budget van 350,00MAX gitaren.. :ok:

arjanb01
16 juli 2013, 08:14
Ik denk dat die kennis van je een Yamaha Pacifica had. Die hadden of hebben inderdaad Seymour Duncan spul en grover hardware standaard op hun gitaren zitten. Voor 200-250 euro heb je die dingetjes al, topgitaartjes die Yamaha's. Zeer onderschatte modelletjes.
De high-end versie van de Pacifica schijnt helemaal om je vingers bij af te likken te zijn zo mooi. Joost Vergoossen speelt ook op een Pacifica, volgens mij ook met SD elementen erin, wel de high-end versie dus. Tweedehands wel wat duurder, rond de 800 euro, als je ze al vindt. Heel mooi spul voor relatief weinig geld.

fred dons
16 juli 2013, 09:02
Ja Fred! Nou niet met Marshall versterkers aankomen, want dat kennen we al van je.

solly ))o; twas laat, ik was moe, maar heb je al aan een marshall gedacht ? maar serieus, voor vaste brug is de classic vibe tele inderdaad een goed voorbeeld, gooi er later een GFS dual rail humbucker in en je hebt er jaren plezier van , op ebay.de fame forum gitaren (poolse PRS kopieen) weliswaar met trem maar die kun je vastzetten
http://www.ebay.de/itm/Fame-Forum-3-III-Cherry-Sunburst-CSB-E-Gitarre-/281132660482?pt=Gitarren&hash=item4174cff702#ht_750wt_1399

Duhsjaak
16 juli 2013, 09:34
Ik denk dat die kennis van je een Yamaha Pacifica had. Die hadden of hebben inderdaad Seymour Duncan spul en grover hardware standaard op hun gitaren zitten. Voor 200-250 euro heb je die dingetjes al, topgitaartjes die Yamaha's. Zeer onderschatte modelletjes.
De high-end versie van de Pacifica schijnt helemaal om je vingers bij af te likken te zijn zo mooi. Joost Vergoossen speelt ook op een Pacifica, volgens mij ook met SD elementen erin, wel de high-end versie dus. Tweedehands wel wat duurder, rond de 800 euro, als je ze al vindt. Heel mooi spul voor relatief weinig geld.

Hi TS
Ben het eens en oneens met Arjan.
Heb een Yamaha Pacifica Tele als kladblok. Hals erop, hals eraf. Pups er in, andere pups erin, nog andere pups erin. Nu al drie jaar Hilo´s van Gretsch erin. Dat bedoel ik met kladblok. Proefopstellingen-gitaar.
Ondanks het vele in en uit elkaar weigert dat ding stuk te gaan. Heerlijk gitaartje. Kost niks.

De inmiddels beroemde Pacifica´s zijn prima betaalbaar:
- de 311 met graphtech topkam en locking tuners
- de 611 met alles van Graphtech (ook brugzadels), SD pups en grover tuners
beide echt waanzinnige gitaren voor het geld

Geniaal perfect tot op het vervelende af. Ik heb de 311. Locking? Kan er niet aan wennen. En die gaat er om die reden voor een heel erg vriendenprijsje uit.

Nieuw kosten ze nog behoorlijk minder dan Arjen voor 2e hands aangeeft. Kijk maar:

http://www.bax-shop.nl/bekijk-alle-producten-in-de-shop.html?keyword=yamaha+pacifica&avz=true

En een mooie Marshall die je van Fred voor een vriendenprijsje krijgt; kijk, zo bewijst zo'n GN zijn nut en helpen we elkaar.

Persoonlijk zou ik uit de buurt van GFS pups blijven. Ik heb er drie. Perfect geschikt om een heeeeeeeel goedkoop rammelgitaartje een beetje surfgitaar van te maken, maar voor de rest moet je er geen te hoge verwachtingen van hebben. Kost ook niks hè? Allemaal Chinees blik dat spul.

Succes met je zoektocht.
Vriendelijke groet, Gus

Shifty
16 juli 2013, 09:53
Je zou een Ibanez SZ320 of SZ520 kunnen overwegen. Erg goede gitaar voor 't geld. Vooral de goede sustain sprak mij erg aan. Ze blijven lang goed gestemd. Humbuckers zijn van goede kwaliteit.

Omdat 't model niet meer gemaakt wordt zijn ze niet razend populair meer (tenminste ik gok dat dit de reden is). Dus veel waar voor je geld.

Ik heb ze beide gehad en inmiddels weer verkocht. Maar niet omdat ze niet bevielen :)

Succes

Ruud313
16 juli 2013, 10:48
Anders een tweedehands Cort uit de M-serie (de wat hogere modellen hadden vroeger ook SD elementen) of een tweehands London City Hurricane. Zie laatste schijnt veel waar voor het geld te bieden.

Cort heeft overigens nog diverse andere modellen met humbuckers en een vaste brug (CR, KX, Xenox) en die zijn tweedehands meestal redelijk goed te vinden.

Nitefly7
16 juli 2013, 21:50
Voor max 350 is er genoeg keuze, zeker als je uitgaat van "humbuckers en vaste brug".

Ik zou je aan willen raden om eerst wat verschillende modellen bespelen,
om te kijken wat het verschil is tussen strat/tele en les paul (halsmensuur, body, humbuckers, schakelaars).
En eventueel zelfs wat semi-hollows aan de tand voelen
(Epiphone The Dot/335-modellen komen erg vaak langs 2ehands, en zijn vaak helemaal niet slecht)

Met als suggesties:
- Gibson én Epiphone Les Paul modellen om een beetje het verschil tussen de 2 te voelen en horen
- Squier gitaren uit de Classic Vibe serie
(zelf ben ik zeeer groot fan van het Telecaster '62 custom, waar ik zelf een humbucker of P90 als halselement in zou laten zetten)
- Squier/Fenders uit de nieuwe Modern Player serie (oude modellen voor de 'gitarist van nu')
- Ibanez'en uit de Artcore reeks (bijvoorbeeld de AS-73)
- Yamaha's uit de Pacifica-reeks (die nieuwe 611 ziet er echt tof uit, maar is misschien niet meteen wat je zoekt)

En uiteraard:
-Beetje buiten de gebaande baden: de LG-serie van Godin.
Dit zijn Les Paul-formaat gitaren (zelfde soort hals, maar vaak met Seymour Duncan elementen en een goede vaste brug). Vanwege het relatief onbekend-zijn, heb je deze gitaren vaak al vanaf €300 euro (als 2ehandsje).
- Een ander fijne gitaar (net verkocht) is de Godin Radiator: punch van een tele, met het spelgevoel van een lichte les paul of semihollow..
- Gitaren van het merk Vintage; ik vind hun telecaster en Les Paul modellen erg fijn voelen en klinken voor een erg schappelijk bedrag: hardware en pickups zijn van Wilkinson, en vaak erg goed.
- Gitaren van het merk Cort: Cort maakt ook veel gitaren voor anderen, maar onder hun eigen vlag komen erg lekkere gitaren naar voren.

Zelf voel ik de laatste tijd steeds meer voor de 'klassiekers' in een gitaarcollectie, simpelweg omdat dat voor mezelf de 'klank in mijn hoofd' betekent dus:
- een goede strat (single coils + jengelstengel)
- een goede les paul (kortere halsmensuur, en andere sound met humbuckers of misschien p90's)
- een goede semi-hollowbody (Gibson/Epiphone ES-335, Sheraton, Epi Riviera, Ibanez AS-serie)

als ik de keuze had voor een 2e gitaar naast een stratje, dan zou ik voor een telecaster met p90 of humbucker in de halspositie gaan, of een semi-hollowbody als een Vintage VSA535, Cort Source of Ibanez AS-100/103




He.....

Wat de titel al zegt.. ik zit er over te denken om binnenkort een nieuwe gitaar aan te schaffen. Ik bezit al een goede strat. Echter ben ik nu op zoek naar een gitaar met humbuckers en vaste brug. Voor de hand ligt vanzelfsprekend een tele. Echter is mijn budget echt klein. Denk max 350.00. Ik kom dus waarschijnlijk uit bij een squier. Ook epiphone sluit ik niet uit, kan best overweg met gibsonachtige. Ik wil echter wel kwaliteit. Ik ben geen beginner en zit niet te wachten op een niet af te stellen gitaar, waaardeloze elementen of ontstemmen. Wie kan mij een gitaar adviseren om eens nader te onderzoeken. Alvast erg bedankt!

caliban
16 juli 2013, 23:01
Een 2e gitaar van max 350 EUR kopen heeft eigenlijk weinig nut, behalve omdat het hebben van een extra gitaar leuk is.
Eigenlijk zou ik ineens doorsparen om een écht kwaliteitsvolle gitaar te kopen.
(niet alle squiers en epiphones zijn brol, maar fantastisch zijn ze over het algemeen ook niet)
Als je echt een zo degelijk mogelijk gitaar wil (met vaste brug) voor dat geld die verschillend genoeg is van je strat: 2e hands prs se (custom semi hollow bv), ibanez sz..., fame forum IV (mocht je een aan die prijs vinden), godin LG met humbuckers.

Nieuw valt er voor dat budget weinig te vinden dat echt beter is dan een "eerste gitaar" denk ik.
Squier maakt tegenwoordig voor die prijs of net iets meer geweldige gitaren. J Mascis Jazzmaster voor 425 bijvoorbeeld, of een tele :)

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Fender-Squier-ClassicVibe-Tele-Custom-RW-3-Tone-Sunburst/art-GIT0018159-000

Wie daar (rekening houdend met een deftige amp en zo) geen goeie sound uit kan halen, heeft een non-gear-related probleem schat ik.
En tweedehands, moet er zeker wat deftig te rapen zijn voor 350...

blademan
16 juli 2013, 23:27
kijk maar eens bij Thomann, die stunten nu met de Hofner Club Solid, incl originele koffer voor 238 euro. Ik heb sinds kort zo’n Club gitaar, prima ding!!

dagrim1
17 juli 2013, 09:40
Ik zou ook eens naar een Vintage V100 kijken, prima te betalen Les Paul modellen en (naar mijn gevoel) erg veel waar voor je geld... Heb er zelf in het verleden eentje tweedehands gekocht voor 200 euro. Daarna ook een keer nog een Vintage V6 strat gekocht welke ook prima was.

Tupelo
17 juli 2013, 10:21
Blade t1 delta standard is een telecaster binnen jouw budget.
Goede gitaren, over het algemeen ook goed afgewerkt (ben nog geen lemon tegen gekomen i.i.g.); Koreaanse makelij (kweenie of ze inmiddels verhuisd zijn, maar merendeel dat je op MP aantreft zal Koreaans zijn).
Op MP waarschijnlijk onder de 350 te scoren, vermoed omdat mensen afknappen op de (niet fender identieke) headstock.
VSC on board; elementen zijn sowieso goed, maar d.m.v. de VSC is de boel beyond Tele te tweaken wanneer je wil; kan je akelig close bij humbucker sounds mee komen.

http://guitar-auctions.co.uk/wp-content/uploads/2012/10/lot0084.jpg

Ruud313
17 juli 2013, 11:07
Nou geen gebrek aan aanbod lijkt me zo.

frekie
17 juli 2013, 11:17
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=173393 Carvin, ietsje duurder maar lijkt me een hele beste Tele/LP hybrid.

geert1976
17 juli 2013, 13:34
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=173393 Carvin, ietsje duurder maar lijkt me een hele beste Tele/LP hybrid.

Goede tip, is niet duur voor een gitaar van die kwaliteit.

Robstar
17 juli 2013, 21:05
Epiphone ES 339?

Nieuw 330 euro

Rooker
19 juli 2013, 11:00
He Robstar..
Dat vind ik ook echt een prachtige gitaar. Maar gaat zo n ding bij veel oversturing niet ontzettend feedbacken?

arjanb01
19 juli 2013, 11:02
Een semi-hollowbody en hollowbody gitaar als een ES 339 gaat inderdaad snel oversturen, mits er geen mahonie toneblock in het midden van de body gemonteerd is. Bij de goedkopere hollows is dit vaak niet het geval waardoor je een grote piep en fluitshow krijgt.
Beter kun je voor een solidbody gaan.

Rooker
19 juli 2013, 11:15
Dat dacht ik ook al. Daarom had ik deze al een beetje uit mijn hoofd gezet. Voor bluesy dingetjes komt er zeker nog wel eens zoiets. Maar voor nu heb ik echt een gitaar nodig met solid body en humbuckers. Mijn voorkeur gaat daarom denk ik echt naar een tele custom. Heeft er iemand ervaring met een Squier custom vm?? Die vind ik er echt gelikt uit zien voor de prijs. Misschien een keer super distortions er in zetten en cts pots. Is dat wat?? Of gau voorbij lopen die dingen?

humbucker
19 juli 2013, 11:27
Dat valt best mee hoor. Zeker bij een kleine semihollow á la ES-339, daar kan je perfect hardrock of zelfs metal op spelen. Een gewone les paul heeft tegenwoordig bijna even grote "tonechambers" trouwens... :)

Kakihara
19 juli 2013, 11:38
Semihollows kunnen best wat verdragen qua oversturing. Tenzij je je versterker op maximum zet en er een halve vandaan gaat staan.

Rooker
19 juli 2013, 11:58
Ik kan het voor de zekerheid ff proberen, maar ik speel op een Engl Screamer waarvan kanaal 3 en 4 wel aardig high gain zijn te noemen. In de oefenruimte en natuurlijk thuis sta ik dicht bij de versterker en in een kroegje vaak ook. Zo'n zwarte ES 339 is iig wel heel erg mooi! Heb er bij feedback wel eens op gespeel. Kwam met mijn neef voor een classic vibe strat maar deze stond toevallig in dat hok. Kan me niet meer goed herinneren wat ik er van vond. Ik vind persoonlijk een strat ook altijd mooier klinken maar voor metal vind ik ze met single coils simpelweg niet geschikt. De Fenders met 2 humbuckers zijn voor mij qua prijs niet haalbaar jammer genoeg (anders was ik er snel uit). Squier maakt (heel jammer) geen strats met 2 humbuckers en een vaste brug. Ik wil er gelijk zo'n drop D tuner op gaan zetten en dan heb ik aan een floating trem niets.

fred dons
19 juli 2013, 16:48
je kunt je trem heel makkelijk vast zetten op de body (bij een vintage trem, 2 veren erbij en de veren aanspannen) en dan kun je er een drop D tuner opzetten

Tupelo
19 juli 2013, 17:51
Heeft er iemand ervaring met een Squier custom vm??
Ik heb een poos bij een maatje van me op zo een ding gespeeld.
Was er niet bijzonder door onder de indruk.
Hals was in orde, tuners en dat soort spul wel, maar de stock elementen zijn echt heel erg dun.
Voor bij wat ik mezelf voorstel wanneer jij post 'ik ben opzoek naar een solid body gitaar met humbuckers' vind ik ze zelf echt te dun klinken.
Ik zou niet zeggen gauw voorbij lopen, maar ik vermoed dat je misgrijpt als je denkt daarmee in b.v. LP contreien te komen.

Rooker
19 juli 2013, 19:08
Ik heb een poos bij een maatje van me op zo een ding gespeeld.
Was er niet bijzonder door onder de indruk.
Hals was in orde, tuners en dat soort spul wel, maar de stock elementen zijn echt heel erg dun.
Voor bij wat ik mezelf voorstel wanneer jij post 'ik ben opzoek naar een solid body gitaar met humbuckers' vind ik ze zelf echt te dun klinken.
Ik zou niet zeggen gauw voorbij lopen, maar ik vermoed dat je misgrijpt als je denkt daarmee in b.v. LP contreien te komen.

Sorrie. Ik bedoel de Deluxe met de '70s headstock.. Maarja misschien dezelfde pickups. Als het de gitaar echt alleen aan de pickups mankeerd vind ik niet eens zo erg. Doe er dan waarschijnlijk toch super distortions in.