PDA

View Full Version : Fender Excelsior uitverkocht?



Luke-wannabe
14 juli 2013, 17:07
Ze hebben 'm nergens meer!! Iemand enig idee?

arcane
14 juli 2013, 19:09
Bij musicstore Köln hebben ze m nog. Dan wel de eerste versie, de bruine.

Luke-wannabe
17 juli 2013, 16:22
Oja bedankt!

Mr. Dynamite
18 juli 2013, 00:52
Anders bij Huigens in Hengelo (o-oo) even informeren, daar hadden ze laatst nog wel zo'n bruine staan :ok:

lindstrom
18 juli 2013, 17:53
Heb hem zien staan bij het schommel paleisje in Den Haag.

Luke-wannabe
18 juli 2013, 19:22
Excelsior komt deze kant op ;)

lindstrom
18 juli 2013, 23:30
Waar heb je hem uiteindelijk kunnen scoren?

En,.. wat maakt deze amp eigenlijk zo goed? ik zag hem staan en vond hem nogal mager qua opties. en dat terwijl ik zelf erg van de less is more ben.

Luke-wannabe
18 juli 2013, 23:52
Tsja opties heb ik persoonlijk niet nodig. Ik moet gewoon een goeie amp hebben die lekker klinkt als basissound, en dan kom ik met m'n pedaaltjes om de boel waar nodig op te fleuren (mijn Zvex Box of Rock drivepedaal is het middelpunt van mijn sound).
Ik vond deze amp gewoon heel prettig klinken en spelen. Ik heb een Marshall Jcm 2000 voor de grotere gigs en/of rockgigs, maar moest nog iets kleiners en draagbaarders hebben voor de andere dingen. Vandaar de Excelsior! Een paar keer over gespeeld en was iedere keer weer onder de indruk van z'n volume. Én een amp met tremolo (buiten delay mijn favoriete effect) is gewoon kicken :D

Rock Bottom
19 juli 2013, 07:11
Voor het geld is en blijft hij geniaal. Ik vind de bruine versie misschien wel cooler omdat hij minder fender maar meer 50's cheapo roots en rockabilly vibe heeft.

Luke-wannabe
22 juli 2013, 01:07
De bruine versie heb ik besteld :)

Eko
22 juli 2013, 09:45
De truc van limited editions is dat de fabrikant het gevoel wil kweken dat je er als consument op tijd bij moet zijn. De eerste serie werd goed gebracht en was dus ook snel uitverkocht. De tweede serie ging iets minder snel , maar gaat wel dezelfde kant op. Fender kennende zal er dus wel een opvolger van komen die net iets afwijkt van de vorige serie.

Luke-wannabe
22 juli 2013, 10:13
Ik vond die autokleurtjes ook weer veels te kitch op zo'n versterker. M'n strat is ook al Sonic Blue.. We blijven niet aan de gang!

Eko
22 juli 2013, 13:10
De Excelsior is wel leuk voor de heb! Bij mij staat er ook een op de muziekkamer en hij is ook al rustig mee geweest naar repetities. Gretsch ,en een Roland RE 20 echo , er bij en je weet niet wat je hoort. De meest gebruikte mod is trouwens het omzetten van een toneswitch naar een tonepot. De mijne is nog standaard , maar ik kan me de reden wel voorstellen. Voor het geld een absolute aanwinst.

Luke-wannabe
22 juli 2013, 13:46
Ik zie al veel mensen die modificatie doen inderdaad! Ik ben benieuwd of ik de behoefte tot modden ga ondervinden, maar ik denk het niet..

humbucker
22 juli 2013, 15:19
Ik heb er ook gas voor, maar zie hem nergens meer te koop staan. Denk dat jij zowat de laatste moet gevonden hebben L!

barno
22 juli 2013, 15:39
De truc van limited editions is dat de fabrikant het gevoel wil kweken dat je er als consument op tijd bij moet zijn. De eerste serie werd goed gebracht en was dus ook snel uitverkocht. De tweede serie ging iets minder snel , maar gaat wel dezelfde kant op. Fender kennende zal er dus wel een opvolger van komen die net iets afwijkt van de vorige serie.

ja, dat extreme marketing denken stoort me wel wat. hypjes creëren, schaarste organiseren enz...
Nu is dat ampje wel een fijn ding, vooral de tremolo is te gek. maar gitaristen (mezelf incluis) kennende, was het zonder die coole retrolooks nooit gelukt om die amp te hypen. dus looks matter, en da's fijn ook.

Luke-wannabe
22 juli 2013, 19:31
Ik heb er ook gas voor, maar zie hem nergens meer te koop staan. Denk dat jij zowat de laatste moet gevonden hebben L!
Ik ben bang van ook! Nouja.. Ik heb nog niets totdat hier de deurbel gaat he!!

humbucker
23 juli 2013, 09:49
Ik ben bang van ook! Nouja.. Ik heb nog niets totdat hier de deurbel gaat he!!

Fingers crossed dan maar! Laat ons iets weten zodra ie binnen is!!


Eneeuh, clipjes zijn ook altijd goed ;)!

Luke-wannabe
23 juli 2013, 13:11
Ga ik maken!! ;)

Luke-wannabe
23 juli 2013, 18:10
Hij is onderweg! Yesss

Luke-wannabe
25 juli 2013, 12:44
Verdorie wat een fijn versterkertje! Hij is net binnen en heb er effe een kwartiertje op zitten spelen! Heerlijk!

humbucker
25 juli 2013, 13:04
Gefeliciteerd! M'n GAS voor zo'n ding wordt steeds maar erger.

Hoe klinkt ie op slaapkamerniveau? Als ik hem zou kopen zou ik hem namelijk daarvoor gebruiken...

Luke-wannabe
25 juli 2013, 13:33
Gaat prima!!!

Luke-wannabe
25 juli 2013, 15:32
Hier een klein filmpje! Vergeef de reusachtige blote en behaarde benen, maar het is niet om uit te houden! Kwaliteit is ook een beetje slecht.. Direct vanaf m'n telefoon upgeload.


http://www.youtube.com/watch?v=BrhsBAXSqi8

Ik begin clean, daarna de clean met analog+mod delay op m'n Vox Delaylab. Vervolgens die zelfde delay met m'n Höfner Fuzz later zet ik de Excelsior tremolo erbij aan. Dan Box of Rock + Excel trem, dan BOR only...

muziekschuur
25 juli 2013, 16:11
Die benen vergeef ik je. Maar dat je je vergat te scheren voor TV.... DAT KAN ECHT NIET!!

FruscianteFan
25 juli 2013, 21:33
klinkt lekker hoor. lekkere benen ook.

Luke-wannabe
25 juli 2013, 21:48
Haha stop it, you ouwe snoepert!

Mitch
25 juli 2013, 22:52
Tijd voor een nieuwe sig :D
Leuk ding! Delay klinkt ook lekker trouwens!

Luke-wannabe
26 juli 2013, 12:08
Thanks! Die Analoog met modulatie bedoel je? Ik ben daar zelf ook verslingerd aan. Het zit op m'n Memory Toy en kan sinds dien niet meer zonder!
Sig is aangepast ;)

Thyrif
26 juli 2013, 12:19
Ik zag er laatst nog een staan bij tonika in groningen. Wel oppassen met baarden..

Luke-wannabe
26 juli 2013, 12:32
Niet meer nodig ;) Zoals je kunt zien in m'n post iets hierboven ben ik niet heel welkom bij Tonika ;)

Luke-wannabe
27 juli 2013, 00:03
Oh ja trouwens @humbucker: 't is denk ik niet echt een slaapkamerversterkertje.. Hij kan en moet nog best hard voordat -ie goed gaat klinken..

humbucker
27 juli 2013, 11:11
Ik vreesde daar al voor.. Het blijven 13 buizenwatts natuurlijk! Ik ga eens kijken voor een modellingbakje voor thuis, lijkt me de beste oplossing..

Pepe
27 juli 2013, 11:30
De Exelsior leek me vanaf het begin al een nobrainer maar de hamvraag is, kan je ermee optreden? Ik bedoel, heb je clean nog wel wat te melden naast een meppende drummer? Dit soort wattages zijn toch vaak tafellaken en servet gevalletjes

Luke-wannabe
27 juli 2013, 13:06
Nouja voor m'n rockandje heb ik een 50w Marshall + 2x12, maar dit ding gaat best hard!! Ik denk dat je met your average drummer (qua volume) écht een heel eind komt. Hij is dan niet meer spatclean, maar wel een lekker randje met de nodige compressie :)

Squier4ever
1 augustus 2013, 16:52
Nouja voor m'n rockandje heb ik een 50w Marshall + 2x12, maar dit ding gaat best hard!! Ik denk dat je met your average drummer (qua volume) écht een heel eind komt. Hij is dan niet meer spatclean, maar wel een lekker randje met de nodige compressie :)

Eens. In mijn carnavalsbandje gaat het ding al veels te hard. Bij m'n Oasiscoverproject gaat hij op randje oversturen en komt makkelijk met een jtm45 mee.

barno
1 augustus 2013, 17:02
De enige reden waarom ik 'm niet gekocht heb is omdat ik 'm te stil vond om te giggen. toch met een luide drummer. Hij overstuurt heel vlug, vond ik. weinig headroom heet dat, dacht ik?

Squier4ever
1 augustus 2013, 17:30
De enige reden waarom ik 'm niet gekocht heb is omdat ik 'm te stil vond om te giggen. toch met een luide drummer. Hij overstuurt heel vlug, vond ik. weinig headroom heet dat, dacht ik?

klopt niet veel headroom inderdaad. Eminence erin schijnt dit heel erg op te lossen, speaker uit de 1e serie is niet bepaald efficiënt.

Luke-wannabe
1 augustus 2013, 17:31
De enige reden waarom ik 'm niet gekocht heb is omdat ik 'm te stil vond om te giggen. toch met een luide drummer. Hij overstuurt heel vlug, vond ik. weinig headroom heet dat, dacht ik?
Mee eens. Ik speel nu met 6-koppige band en hij trekt het goed hoor! Blijft nog redelijk clean ook! Maar op het moment dat je gaat rammen word het lastiger..