PDA

View Full Version : Je kan ook overdrijven



JVGM-music
14 juli 2013, 13:26
Greg Howe gitaarles....nou ja.....nou , dat gaat me toch echt nooit lukken Greg...
http://www.youtube.com/watch?v=OUXHm9wDoo0

Cageman
14 juli 2013, 13:50
Hahahaha! Gewoon een middagje voor gaan zitten en dan zit het er helemaal in. ;)

Bizar hoe hij van stijl veranderd is door de jaren. Dit zal wel uit een neoklassieke periode komen. Bruut goeie muziek maakt hij wel vind ik, met name zijn meer funky dingen.

arjanb01
14 juli 2013, 13:59
Knap, maar waarom zou je dit willen kunnen spelen? Totaal geen functie heeft dit voor de meeste (pop)rock muziek van tegenwoordig. Hetzelfde heb ik met yngwie malmsteen.
Totaal overbodig geschred. En bovendien zijn er tegenwoordig gitaristen die dit beter en smaakvoller doen, maar dat is persoonlijk.
Maar als je dit wil kunnen moet je elke dag 8 tot 10 uur oefenen en dat een jaar of 2 lang.

Cageman
14 juli 2013, 14:10
En bovendien zijn er tegenwoordig gitaristen die dit beter en smaakvoller doen, maar dat is persoonlijk.


Waaronder Greg Howe zelf ook.

JVGM-music
14 juli 2013, 19:33
Er staat op youtube ook nog een stukje waarin hij maar door gaat...meer gitaartrucjes kun je niet in een 10 minuten stoppen. Fenomenaal gitarist. Al
is die jazzrock die hij nu maakt niet helemaal mijn ding....helaas...

Ace 1.15.19
14 juli 2013, 19:43
Ik denk dat deze minstens net zo erg is:


https://www.youtube.com/watch?v=DEyYGNX_TP4

Frits van Mourik
16 juli 2013, 00:23
Pffff...

Briljant gespeelde hersenloze onzin...
Bladibladibla zonder enige inhoud of verhaal.
Net zoiets als "draaiorgel" Malmsteen.

pasqual
16 juli 2013, 14:15
Ik vind het toch wel knap hoor wat deze gasten kunnen. Mooi is een tweede, hoewel ik Malmsteen wel kan waarderen maar niet een hele cd lang. Ik zou het wél willen kunnen, alleen om het te kúnnen spelen maar ik zou er niet te veel moeite voor gaan doen. Zo belangrijk is het nu ook weer niet....

Plant
16 juli 2013, 14:51
Knap, maar waarom zou je dit willen kunnen spelen? Totaal geen functie heeft dit voor de meeste (pop)rock muziek van tegenwoordig.

Het is een tijdje mode geweest. Er zijn maar een paar gitaristen die het nog een beetje 'funktioneel' kunnen toepassen en leuke composities afleveren zoals Satriani in z'n begintijd (toen het nog mode was). Knap, maar na een paar cd's heb ik het allemaal wel gehoord. Heb hier een rijtje cd's van die man liggen en ook nog iets van Vai, maar ik draai het al jáááren niet meer.

Zelf hoef ik het ook niet te kunnen. Ik denk ook niet dat de medemuzikanten in m'n Ierse folk-bandje me het in dank zouden afnemen :) .

arjanb01
16 juli 2013, 15:04
Nee in de folkmuziek is dat not done.... alhoewel als ik Mumford & Sons hoor, dan hoor ik vooral retestrak en retesnel strummen op die gitaar is dat ook schredden ? :seriousf: Wat ook hilarisch is zijn die vernaggelde filmpjes van John Petrucci die ook op YT te vinden zijn, echt serieus hilarisch dat hij zijn Rig toont en het heeft over Japanese snipers when I push this button on my pedalboard :seriousf:

JVGM-music
17 juli 2013, 23:44
Jajajajajajaja....allemaal waar...en dat hele shredden is helemaal zinloos en vreselijk ouderwets....maar toch...als je het onder de knie hebt...
http://www.youtube.com/watch?v=iaAkWy55V3A

Toch die Jason Becker nog maar eens checken...

trouwens, en dit terzijde...voor iemand als ik die een hekel heeft aan snaren vervangen ,laat staan snaren te breken is dat hele shredden niks...jeemig de peemig wat buigen die lui de boel op ..dat moet wel breken...