PDA

View Full Version : Nieuwe pedalen!



lauke_101
14 juli 2013, 11:17
Het is een beetje een verzameling van een aantal NPD's van de afgelopen maanden, maar kwam er steeds niet aan toe om wat te plaatsen hier. Dan nu, om het goed te maken, een extra lange post :cooler:

Way Huge Pork Loin
Bij hoge uitzondering een pedaal nieuw gekocht, omdat deze niet zo vreselijk vaak op marktplaats verschijnt en ik niet wilde wachten. En ook omdat ik bij Max Guitar Nijmegen rustig kon zitten proberen met een aantal pedalen over een AC30 (die in lang niet elke gitaarzaak te vinden is).
Ik was al langer op zoek naar een low/medium gain overdrive die het basisgeluid van mijn AC30 niet te veel veranderde, met name de sprankel in het hoog mag niet verdwijnen. Nou, dat doet deze dus geweldig! Het cleane pre amp signaal wat je erbij kunt blenden zorgt daar voor. Qua EQ kun je de overdrive goed neutraal krijgen met de curve knop, die vraagt wel even wat tweaken want elk millimetertje geeft een andere respons van laag en midden. De tone knop is alleen maar een treble cut, werkt goed icm die curve knop. Super pedaal!
Had hem vergeleken met een hele sloot andere pedalen, kan ze me niet meer allemaal herinneren. Ik weet wel dat de Spark Booster en MojoMojo, beide van TC Electronic, erg dicht in de buurt kwamen. Beide vond ik hele mooie, natuurlijk klinkende pedalen. De Spark ging me alleen net niet ver genoeg qua gain, de MojoMojo was een beetje rommeliger in het laag dan de Pork Loin en dat gaf voor mij de doorslag.

Super Hard On clone
Zelfgebouwd, supersimpel circuitje dus je bent in een middagje klaar. Klinkt lekker, gaat gigantisch luid als het moet (unity gain ligt op 25% zoiets bij mij) en voegt mooi een beetje helderheid en definitie toe. Hij staat altijd aan, want heb de Fatboost al voor solo's.

Runoffgroove Professor Tweed
Dat zwarte pedaal met witte knoppen linksboven, ook een zelfbouwer. Hij is nog in afwachting van graphics ;-)
Ook een mooie low gain overdrive, maar minder tweed dan ik verwacht had. Hij houdt het midden tussen tweed en blackface denk ik. Wél een beetje een 'harige' overdrive, maar met een duidelijke dip in het middengebied en absoluut niet het vieze laag dat ik met bijv. een Tweed Deluxe associeer. Mooi en erg bruikbaar, maar vind het denk ik geen blijvertje op een board waar ook de Pork Loin op staat.


Het obligate plaatje

http://img515.imageshack.us/img515/2255/gndb.jpg