PDA

View Full Version : Before They Make Me Run gitaarrr Coverrr!!



Braddie
12 juli 2013, 22:55
http://www.youtube.com/watch?v=7GcVwFx_xf0&feature=youtu.be
Had gisternacht een slapeloze nacht, en heb het nummer maar even snel op gehoor uitgevogeld.
Volgens mij zit het 99% van de tijd wel goed, op 1-2 kleine foutjes na qua fretten.

Hopelijk vinden julie het wat :D

Cageman
13 juli 2013, 00:40
Ik gebruik deze post even om op dit nummer en je vorige karaoke post te reageren. :B

Allereerst deze post: het lijkt qua uitvogelarij allemaal inderdaad wel te kloppen ja. Wat ik me alleen een beetje afvraag, is hoe je erop komt om specifiek zo'n liedje te gaan naspelen en op te nemen. Ik bedoel: ik zou tijdens een slapeloze nacht niet zo gauw op het idee komen om een liedje, waarvan ik niet weet hoe je het speelt, even snel te gaan uitwerken en opnemen. (Je kunt dit verder volledig negeren, want ik heb geen recht van spreken als het gaat om zomaar snel iets in elkaar flansen;))


Over de vorige post: dit stukje vind ik beter en veel frisser klinken dan Before they make me run. Het improviseren lijkt allemaal erg op elkaar, maar is toch steeds net een beetje anders. Die nuances houden het fijn om naar te luisteren. Het is ook leuk dat de off-notes die je hier en daar speelt, meestal eigenlijk best goed landen; toeval of niet. Wel had je het ofwel iets korter kunnen houden, of even lang maar dan inclusief de onderste twee snaren. O en nog een klein puntje wat betreft opname: als je ervoor zorgt dat je het aanslaan van je gitaar direct vanaf je gitaar naar de microfoon niet meer hoort, levert dat een wat strakker geheel op. Klinkt minder rommelig.

Ik heb ook eventjes een stukje keyboard geluisterd. Die Sympathy for the Devil solo. Erg strak hoor!:ok:

Braddie
13 juli 2013, 02:34
Ik gebruik deze post even om op dit nummer en je vorige karaoke post te reageren. :B

Allereerst deze post: het lijkt qua uitvogelarij allemaal inderdaad wel te kloppen ja. Wat ik me alleen een beetje afvraag, is hoe je erop komt om specifiek zo'n liedje te gaan naspelen en op te nemen. Ik bedoel: ik zou tijdens een slapeloze nacht niet zo gauw op het idee komen om een liedje, waarvan ik niet weet hoe je het speelt, even snel te gaan uitwerken en opnemen. (Je kunt dit verder volledig negeren, want ik heb geen recht van spreken als het gaat om zomaar snel iets in elkaar flansen;))


Over de vorige post: dit stukje vind ik beter en veel frisser klinken dan Before they make me run. Het improviseren lijkt allemaal erg op elkaar, maar is toch steeds net een beetje anders. Die nuances houden het fijn om naar te luisteren. Het is ook leuk dat de off-notes die je hier en daar speelt, meestal eigenlijk best goed landen; toeval of niet. Wel had je het ofwel iets korter kunnen houden, of even lang maar dan inclusief de onderste twee snaren. O en nog een klein puntje wat betreft opname: als je ervoor zorgt dat je het aanslaan van je gitaar direct vanaf je gitaar naar de microfoon niet meer hoort, levert dat een wat strakker geheel op. Klinkt minder rommelig.

Ik heb ook eventjes een stukje keyboard geluisterd. Die Sympathy for the Devil solo. Erg strak hoor!:ok:


Over Before They Make Me Run:

Hoe ik erop kwam? Nja, ik ben al een tijd fan van The Rolling Stones en ik vind dit nummer van "Some Girls" echt héérlijk. Qua sfeer en melodie, dus ik dacht, ja... ik vogel hem uit, ben wel fan van het spelen in andere tunings ook. En dit is een goede leerweg.
Heb het nummer uitgewerkt in een kleine 20-30 minuten.

Over With Or Without You:
Thanks :) Ik ben ook meer een solo gitarist dan een ritme gitarist, er zitten wat slechte dingetjes in qua notes, maar heb er inderdaad wel wat nuances ingebracht, want ik houd er ook niet van als het constant maar hetzelfde klinkt.
Ik heb overigens maar 4 snaren op die Stratocaster zitten, dus dat kon niet anders haha.

Over Sympathy For The Devil:
Op keyboard ben ik nu sinds 1,5 jaar echt serieus bezig(Speel het al sinds ik 4-5 ben, maar pas buiten de C toonsoort sinds 2012)
Vond dit wel een prettige sound, en de backingtrack nodigde ook wel uit om te spelen, heb op het laatst geprobeerd een stukje van de Get Yer Ya-ya`s out na te spelen qua solo. Maar dit ging niet super :D