PDA

View Full Version : Honesty (fingerstyle acoustic guitar)



Harald
12 juli 2013, 21:53
http://www.youtube.com/watch?v=RDV4ANiv-LU

De video is vrijwel hetzelfde, maar de muziek is weer anders ;) Nog een stuk dat ongebruikt op de plank ligt. Gespeeld met partial capo. Afgezien van die partial capo zou ik het grotendeels opnieuw moeten uitzoeken. Gelukkig hebben we de foto's nog...

Enjoy!

Duhsjaak
12 juli 2013, 23:14
.............

Enjoy!

You can say that again!

Prachtig gespeeld zonder te vervallen in vals sentiment of idiote franje/show off gedoe.

Het leuke is dat je mij het gevoel geeft dat ik dit ook zou kunnen. Moet ik nou nog vertellen dat dat een heerlijke illusie is? Hou die illusie levend. Blijf nog heel veel van dit soort prachtmuziek maken.

Zeldzame klasse!
Weet je wat? Ik zet m nog eens aan.
Vriendelijke groet, Gus

Jedeel
13 juli 2013, 01:58
Weer een heerlijk melodieus brok muziek!!!
(Ook leuk die flagioletten er tussen door.)

Ik zit me maar zo te bedenken, dat jij eigenlijk genoeg 'stof' hebt voor een nieuwe CD.....hint...hint.....:soinnocent:

Harald
13 juli 2013, 08:46
Bedankt!

Had het spul bijna op iTunes staan via een aanbieding bij Fandalism, maar bleek een credit card nodig te hebben. De onze was verlopen, en de nieuwe nooit geactiveerd. Inmiddels 'dankzij' iTunes voor de iPod van onze oudste opgelost, dus weer eens in duiken. Een fysieke CD gaat het nu niet worden denk, wel genoeg losse tracks. De tweede cd was idd. op ong. 2 of 3 nummers klaar. Overigens was Honesty (niet deze opname) een outtake van de eerste cd. Maar het is een verdraaid lastig stuk om goed op te nemen... ook deze opname was een outtake geworden eigenlijk. Ik heb blijkbaar talent om dingen te schrijven waaraan je helemaal niet hoort dat ze stiekem best lastig zijn. Die flageoletten hebben een grote misserkans binnen de flow van het stuk.

@Gus zie laatste opmerking... ben bang dat je gelijk hebt. Een opname waar ik honder procent tevreden over ben is me bij dit nummer nog nooit gelukt. Maar na het een lange tijd niet gehoord te hebben was het wel een stuk beter dan ik het me herinnerde. Vlak nadat ik iets opgenomen heb weet ik meestal tientallen nootjes die net niet helemaal naar mijn zin zijn.... Rare is dat ik dat bij opnames met band veel minder heb.

arnoldtims
13 juli 2013, 15:42
Kan hier proberen in een heel verhaal neer te zetten wat ik er van vind.
Maar dat komt toch weer neer op dat ik het prachtig vind.

Er is iets in je manier van spelen en sound dat het het me raakt. Krijg zo'n wee gevoel en een soort van heimwee/weemoed over me heen.

Harald
13 juli 2013, 19:31
Dank je! Iets raken is uiteindelijk waar het om gaat :)

Weenmoed, een mooie tikfout, had een woord van Kees van Kooten kunnen zijn :)

pasqual
13 juli 2013, 22:17
Mooi lied Harald. Eigen werk? Petje af! Ook een mooie sound.:ok:

Harald
14 juli 2013, 12:58
Danke je! Yes, ook weer eigen werk :)