PDA

View Full Version : Speaker keuze voor bassman 100



Buzzel
12 juli 2013, 12:37
Hallo gitaarnetters,

Ik speel al jaren op een Silverface fender bassman 100, heerlijk met pedalen en een beetje rauw. Samen met die bassman speel ik al jaren op een mesa boogie kast met 2 V30's dr in. En het geluid van deze kast begint me wat te irriteren. Op de een of andere manier is prik ik niet lekker door de mix of is het geluid wat te schel (hard) in het hoog. De mesa boogie kast heeft daarnaast een erg boomy laag wat nogal opvalt bij palmmutes waar het nogal bassig word (ja het is een bassman, maar tis denk ik de kast).

Enfin. ik wil een andere kast :)

Ik wil het graag bij een 2X12 houden, anders past het niet meer in de auto en ik ben ook niet zo sterk. Daarnaast denk ik om voor een openback te gaan voor een betere spreiding en een minder boomy laag. Mijn oog viel op een Tube town kastje die er wat uit ziet als een fender kast, Deze (http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p3343_TTC-212-American-Standard.html). Kan ik meteen leuke kleurtjes tolex kiezen :) Maar nu, wat voor speakers moet ik daar nou in doen? 100 en 1 smaken en prijzen.

Ik speel zelf blues/rock vaak met randje tot stevige scheur. Beetje clean en zeker geen metal. Ik zoek daar bij naar een warme, rijke sound waarbij je het hoog er wel is, maar niet erg stoort. De mids van de bassman mogen wel weer wat getemd worden door de speakers denk ik.

Ik keek zelf al naar:
Jensen c12N
WGS G12C en/of WGS G12C/S (iets goed koper, maar schijnt eigenlijk het zelfde te zijn als de jensen)
Of toch de al bekende V30's?

Iets anders. Liefst zit ik per speaker toch wel onder de 100€

Ik zoek niet naar een speaker met een idioot hoge spl (zoals eminence), de bassman gaat al hard genoeg. minimaal 50watt per stuk.

Heeft iemand tips voor speaker keuze of voor een geheel andere speaker kast? I'm all ears!

Bedankt!

Buzzel
12 juli 2013, 17:35