PDA

View Full Version : BON JOVI... wat the fuck is going on ?!?!?



ED BOB
26 juni 2003, 16:57
Hoi,

ik moet het ff kwijt... Laatst naar Bon Jovi geweest in A'dam Arena.
Hoewel ik een superfan ben van BJ vond ik het eigenlijk helemaal nix.
Richie was een beetje aan het klooien met wat 'exotische' gitaren en zijn sound. Hij speelde heel weinig op strats en helemaal niet op zijn oude vertrouwde afgeragde strat. Speelde weinig op Gibson LP's. Zijn geluid was ook kl.... veel te veel rotzooi erop (dwz. effecten e.d.). Persoonlijk vond ik het gitaar geluid van Jon Bon Jovi zelf nog mooier, in ieder geval directer. Zo dat is eruit! (of zou het toch allemaal in die kl... Arena liggen?)

Zijn er nog meer mensen naar Bon Jovi in de arena geweest... eneuhhh.. wat vonden jullie ervan?

wanna1
26 juni 2003, 21:30
ik snap ongeveer wat je bedoelt, toch blijft hij wel een purist hoor.
dit ligt puur aan de mengerij, effecten worden eigenlijk allemaal pas op de mengtafel aangebracht, chorus, delay en het stereo gebeuren.
afgezien van de wah en boosters die worden pre aangebracht.

verder vind ik dat ze in 1995 het laatste goede album hebben uitgebracht, daar klinkt alles nog lekker puur en bluesy en vooral helder veel klankverschil en toch ook best wel veel effecten
daar ligt nog veel meer emotie in

en natuurlijk daar hoor je nog eens een verbluffende gitaarsolo in tenminste elk lied
lang niet gehoord !!

ED BOB
27 juni 2003, 13:00
Ik moet zeggen dat ik het vorige album "Crush" ook nog heel erg goed vond. Vooral de DVD is goed, een echte aanrader. Het laatste album "Bounce" vond ik minder. Dwz. minder puur, minder bluesy en met name de sound van Richi is minder, heeft een wat hoger heavy metal gehalte. Een meer overstuurder geluid komt dan ook live niet altijd goed tot zijn recht. Maar zijn gitaarspel is en blijft fantastisch. :wink:

Greetz, Ed

MAY
29 juni 2003, 16:21
These Days vind ik ook de laatste topper die ze hebben gemaakt, is zelfs mijn favo bon jovis cd met zo een heerlijk gitaargeluid, en wat een composities!

Moet inderdaad zeggen dat zijn gitaargeluid er door de jaren na these dayus niet beter op is geworden. Alhoewel ik vond dat het in de Arena op zich wel goed klon (zijn geluid wel te verstaan het totale bandgeluid was bagger door de galm). En wat voo rgitaar had fhij nu eignelijk?? Wat zijn stratocaster pakte hij maar bij een enkel nummer.

P.S. Ten tijde van these days ware het Fender verserkers die hij op de tour gebruikte, tegenwoordig al twee tours lang Marshall.

sambora
2 juli 2003, 02:18
Ik ben er ook geweest, en het viel me ook op dat Richie het eerste uur slechts één gitaar gebruikte (een Kramer?? :???: o.i.d.), totdat zijn snaar brak bij 'runaway' als ik het me goed herinner. Toen ging hij over naar een fender strat en later bij het liedje 'joey' gebruikte hij idd. een exotische gitaar. Verder nog een les paul bij 'it's my life'. Jon heeft alleen maar op telecasters gespeeld geloof ik.

Verder vond ik het concert erg goed, zeker gezien de kl*te akoestiek in de ArenA (dat zei die zangeres van Krezip ook - dus dan is het waar :lol: ).
Ze waren goed in vorm (Richie's versie van 'i'll be there for you' is echt geweldig) en ondanks dat Jon de hoge noten niet meer haalt, is hij toch een goede performer. Er zijn maar weinig artiesten die het publiek zo goed kunnen bespelen als Jon.

Dus toch weer een prima concert van ze dacht ik zo.

Ibanez RuleZ
15 juli 2003, 14:54
jon heeft gedurende zijn hele carriere als zanger zijn stem verkracht. technisch issie geen flikker waard, in tegenstelling tot richie.

Harrald

FragDaddy
20 juli 2003, 13:38
Het geluid in de arena is per definitie klote (als het dak dicht is teminste)

ED BOB
23 juli 2003, 16:12
Per defenitie is misschien overdreven.
2 jaar geleden was het bijv. wel goed bij Bon Jovi. Perfect zelfs...

Andere keren die ik heb meegemaakt bijv. bij Stones 3 jaar geleden en Bon Jovi dit jaar was het echt bagger.... :cry:

Greetz, Ed

Bigfoot414
24 juli 2003, 16:49
Hier is toch al eerder een topic over geweest?
Over het feit dat Sambora op zich een goede gitarist is, maar dat hij gewoon in de verkeerde band is beland.

Candyman
27 juli 2003, 15:42
http://www.onstage.nl/onstage/0,2083,1762_1129%5E1138-187775,00.html

Een Tom Anderson dus... 8-)