PDA

View Full Version : Vsual Sound One Spot



Murdock
11 juli 2013, 08:39
Heb een behoorlijke brom als de overdrive of Distortion zijn ingeschakeld,terwijl de gain maar op
de helft staat. Hoe zou ik dit kunnen oplossen??? Dacht zelf door deze 2 via een 9 v adapter te laten lopen
verder lloopt er in de keten een wah wah , reverb , chorus , tuner.

The Lo Lands
11 juli 2013, 10:25
Heb een behoorlijke brom als de overdrive of Distortion zijn ingeschakeld,terwijl de gain maar op
de helft staat. Hoe zou ik dit kunnen oplossen??? Dacht zelf door deze 2 via een 9 v adapter te laten lopen
verder lloopt er in de keten een wah wah , reverb , chorus , tuner. Deze discussie heeft al vaak de ronde gedaan. Als een One Spot werkt is het prima. Zodra je ergens een brom hebt zou je het 'probleem' pedaal een zijn eigen (isolated) voeding moeten geven of voorzien van een batterij indien mogelijk. Een goede upgrade is altijd een voeding met geisoleerde uitgangen waardoor ground loops en hum/brom voorkomen kan worden. Je zou kunnen uitproberen of je de drive en distortion zoals je zelf al zegt op één 9V adapter laat werken. Check wel even of de adapter voldoende stroom levert voor beiden pedalen.

Murdock
11 juli 2013, 12:57
Deze discussie heeft al vaak de ronde gedaan. Als een One Spot werkt is het prima. Zodra je ergens een brom hebt zou je het 'probleem' pedaal een zijn eigen (isolated) voeding moeten geven of voorzien van een batterij indien mogelijk. Een goede upgrade is altijd een voeding met geisoleerde uitgangen waardoor ground loops en hum/brom voorkomen kan worden. Je zou kunnen uitproberen of je de drive en distortion zoals je zelf al zegt op één 9V adapter laat werken. Check wel even of de adapter voldoende stroom levert voor beiden pedalen.


Ja zo had ik het eigenlijk zelf ook al een beetje uitgedacht, de distorition / overdrive op 9v adapter/batterij
en de rest via de one spot.

kwispelhond
11 juli 2013, 13:05
Dit is potentieel een heel moeilijk probleem omdat het echt overal in kan zitten maar meestal zal de voeding of de diverse snoeren het probleem zijn. Ik heb zelf brommen en ruis gehad door kapotte voedingen, slechte daisychain's, slechte snoertjes en allerhande externe storingsbronnen en iedere keer is het weer een heel gedoe om uit te vissen wat het nu weer is. (zeker als je dan ook nog een direct uit de Blister defecte 1-Spot koopt, overigens wel gratis omgewisseld voor één die wel werkt)

Ik heb zelf overigens ook een fuzz op een eigen 1-Spot voeding staan en de rest via een daisychain op een tweede 1-Spot voeding. Dat is voornamelijk omdat die fuzz een omgekeerde polariteit heeft en met zo'n snoertje om de polariteit om te draaien draai je de hele keten om, zou je er meer op zetten dan is alles dus omgedraaid. De rest staat bewust via een daisychain omdat ik ook twee oude Boss pedaaltjes heb die direct gevoed 12v zouden moeten hebben (oude ACA systeem) maar via de daisychain gewoon met de 9v meekunnen. Voor mij werkt het zo maar ideaal is het zeker niet, ik zal in de toekomst zeker nog wel eens investeren in een betere voeding.

DrHanz
11 juli 2013, 13:40
De Voodoo Lab Iso 5 die ik pasgeleden in de aanbieding kocht, was niet eens zo gek veel duurder dan de 1spot...

Gearjunkie
11 juli 2013, 18:41
Nee inderdaad, die is maar 600% duurder....